groene ontlasting, baby 9 wkn oud...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanne12345, 1 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne12345

7 jun 2006
    14
    0
    0
    Onze dochter van 9 weken oud heeft sinds afgelopen woensdag groene ontlasting. Ze poept zo'n 1 a 2x per dag en telkens tot nu toe groen.
    Ze krijgt flesvoeding, nutrilon hypo-allergeen. De poep is zeker niet dik...
    Ze huilt heel veel nu, vooral s nachts. Hierdoor kunnen papa en mama ook veel minder hebben.... Ze huilt vooral als ze moet poepen....echt niet normaal, echt krijsen.
    We maken ons zorgen. De huisarts zegt dat het een infectie zou kunnen zijn, maar haar buik voelt niet hard...tja, op dat moment bij de huisarts natuurlijk niet, ze sliep.....is zo'n momentopname he, bij de huisarts!!!
    wanneer het na een week nog groen is, moeten we terug voor een kweekje....
    Waarom nu niet, denk ik nu? Houd ik dit nog vol? Kunnen ze zien waar het dan aan ligt, ben ik vergeten te vragen....
    Kunnen ze aan een kweekje zien waar ze last van heeft??!!!
    Wat kan groene ontlasting nog meer betekenen? Op internet kan ik niets/ zeer weinig vinden.
    Ze was trouwens in 1 week tijd maar 20 gram aangekomen, maar ze drinkt haar flessen wel leeg...
    Alle reacties zijn welkom, zeer welkom zelfs...

2. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Moeilijk hoor, ik heb geen kant en klaar antwoord voor je, maar ga zeker op je gevoel af!!!
    Als je het niet vertrouwt bel het cb en laat de wijkverpleegkundige langskomen, lost dit niks op dan kan je alsnog een x naar de huisarts of naar het ziekenhuis gaan en erop staan dat ze het onderzoeken en wel direct..
    Succes en Beterschap en volg je gevoel meid!

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik lees het verhaal van Caitlin nu

die begon dus ook met dunne groene zure ontlasting

Caitlin heeft dus lactose intolerantie en heeft dieet voeding

ik zou dit zeker goed in de gaten houden , want ze hebben krampjes die niet nodig zijn

groene ontlasting is een teken dat de ontlasting onverteerd door de darmen gieren :( en dat doet erge pijn bij een kleintje

ik zou hiermee zeker even langs je huisarts gaan en dit melden

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman had dit ook, zelfs echt felgroen, en volgens het CB duidde het op erge krampen. Dit klopte want Iman huilde ongeloofelijk veel. 'Toevallig' kreeg zij ook nutrilon hypoallergeen. Omdat de krampjes zo verschrikkelijk voor haar waren en ze echt uitgeput was van het huilen (en ik natuurlijk ook, maar vond het veeeel erger voor haar) zijn we in overleg met het CB overgestapt op Friso comfort. Eerst met pijn in mijn hart, want we zijn natuurlijk niet voor niks hypoallergene voeding gaan geven (preventief, omdat mijn man astma en exceem heeft), maar al dezelfde avond vande nieuwe voeding was ik superblij met onze beslissing. Ik heb er een ander kind voor teruggekregen!!
    En nu heeft ze trouwens 'normale' gele poep.

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @sweetangel100

ik heb meerdere malen gelezen dat veel baby's allergisch zijn voor nutrilon hypo allergeen

Caitlin zat ook aan de nutrilon

ben ook over gestapt op friso en ging toen beter , alleen niet goed genoeg

nu zit ze aan de allergie care (via me verzekering) van friso

dit is dieet voeding voor lactose intollerantie

en daar deed/doet ze het super op

ben nu wel aan het wennen door kleine beetjes lactose aan haar te geven

meestal met een jaar zijn ze erover heen gegroeit

succes meiden

6. sweetangel100

@ Deb:

Daarom zette ik 'toevallig' ook tussen aanhalingstekens ;)
    CB zei ook dat veel kinderen sinds het 'geweldige' nieuwe receptuur van nutrilon er heel slecht tegen kunnen!
    Denk dat het al n hoop zou schelen om bv friso tegen allergieen te gaan geven, ipv nutrilon. Je hoort het nl zoooo vaak van nutrilon!
    Denk dat eventueel dieet voeding pas een stap erna is, want lactose allergie zal toch niet zo vaak voorkomen? Maar het is wel iets om in de gaten te houden!
    Bij Iman kwam het in elk geval echt door de nutrilon hypoallergeen, nu gaat het supergoed!!

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik gebruik nu ook nutrilon hypoallergeen en ik heb het idee dat ze er ook niet helemaal tegen kan, weet niet of het zo is, maar ik ben sinds gister helemaal overgegaan op de fles en ze poept dr eige helemaal leeg nu, zo vaak, net als toen met de bv, het ziet wel geel, maar het lijkt of ze nu meer krampjes heeft, ze huilt meer dan normaal, kweet niet, twijfel best wel nu ik dit ook zo lees.

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mss moet ze nog ffies wennen

9. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi krijgt ook hypo-allergene voeding maar dan van Nestle, de NAN H.A.. Ze heeft ook erg last gehad van krampjes en heeft ook groene poep. Nu hoorde ik dat die groene poep komt door hypo-allergene voeding maar dat het niet erg is....Maar nu ik dit lees weet ik het ook niet meer :(
    Ik heb ook een beetje het idee dat de voeding haar niet genoeg 'vult' omdat ze na 4 uur echt weer honger heeft en 's-nachts ook na 4 uur nog wakker wordt...

10. sweetangel100

Ja daan, dat had Iman ook met die hypoallergene voeding, veel meer honger. Heb het idee dat deze wat meer vult...
    Op mijn CB zeiden ze toen tegen me dat groene poep wijst op krampjes.
    Dit klopte bij Iman toen ook, want die had ze ook heel erg.

11. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Sorry Sweetangel, zal wel niet goed hebben gelezen :oops: , maar welke voeding gebruik je nu voor Iman??

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    ik gebruik ook NAN HA en ook Britt heeft groene poep.
    Ook mij vertelde ze dat het door de voeding komt,
    Britt heeft echt geen last van krampjes hoor, dat merk ik wel!!

13. sweetangel100

Eerst gebruikte ik nutrilon hypoallergeen en ben in overleg met het CB overgestapt op Friso comfort, omdat zij verschrikkelijke krampjes had... Ze sliep na een fles maar een half uurtje en dan huilde ze tot de volgende voeding, zo zielig... Ze was uitgeput en ik had het lang genoeg geprobeerd met die voeding vond ik...

14. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik zit te denken om haar laatste flesje Nutrilon Forte te geven, maar weet niet of dat mag in combinatie met NAN...

15. sweetangel100

Dan zou ik even naar het CB bellen voor de zekerheid... Dan weet je het zeker! :)

16. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Heb ik gisteren gedaan maar ze moesten me terugbellen. Is nog niet gebeurd.... :(

17. sweetangel100

Danzou ik nog maar eens bellen hoor meid.
    Ik heb toen ook gebeld en ze zouden me dezelfde dag terugbellen, ook niet gebeurd en toen heb ik de dag erna weer gebeld en toen waren ze het vergeten!

18. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Goh, fijn he, zo'n CB.... :(
    Het zal maar haast hebben....

19. sweetangel100

Ja dat dacht ik toen idd ook haha...
    Je moet maar een echt dringende vraag hebben, dan zou het toch fijn zijn als ze terug zouden bellen!

Deel Deze Pagina