Omdat hij het niet prettig/nodig vindt om met zijn blote geslachtsdeel bij haar in bad te zitten of samen te douchen. Zo simpel kan het zijn..
Ik heb er geen moeite mee, zowel ouders als schoonouders. Als mn kind het maar leuk vindt. Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe de onderlinge band is...
Mwuhahahaha thx. Soms typ je iets zonder het direct te bedoelen haha, nu zie ik visuele beelden voor me
ach wat kan men toch overdrijven, ik heb daar geen probleem mee hoor. mijn zoontje is als baby ook met mijn broertje onder de douche geweest, prima toch ik maak me daar niet druk om,
Zou er ook niet zo happig op zijn, eerlijk gezegd. Ik douche zelf wel met de kids, maar vind het niet nodig als opa en oma dat ook doen.
Same here.... 1 x samen met mn nichtje gedoucht imdat ze heel erg over had gegeven en zich heel beroerd en zielig voelde maar ik heb mn zwembroek aangehouden... Mijn kinderen hoeven het niet normaal tw vinden de geslachtsdelen van andere te zien dan papa of mama
Nee, zou ik zowel bij mijn ouders als schoonouders (en broers/zussen) niet prettig vinden, bij mezelf eigenlijk ook niet maar dan meer omdat ik bang ben dat hij/zij uit mijn armen zou glibberen.. Maar van die foto zou ik al HELEMAAL niet gecharmeerd zijn..
Ik zou er geen problemen mee hebben, ook niet met een naakte oom of tante. We komen allemaal naakt ter wereld en ik vind daar niks bijzonders aan. Zolang het bij douchen/zwemmen en kijken blijft? Geen punt wat mij betreft.
Ik zou daar toch echt wel moeite mee hebben. Mijn ouders hebben nooit met ons gedoucht, dus dat hoeft ook niet met mijn zoontje. Als hij daar onder de douche moet, kan dat gewoon in hun ondergoed, daar heb ik geen moeite mee. Ik zou er wel echt héél veel moeite mee hebben als mijn vader naakt met mijn zoon zou gaan douchen. Hij kijkt nooit/zelden naar mijn zoon om, dus dat is echt raar dan. Douchen/naakt zien, is iets in je gezin, dus papa/mama/kind. Maar zelfs dat ook tot een bepaalde leeftijd. Is ook een stukje privacy voor mijn zoon. Wat die leeftijd is, weet ik niet, zo gauw hij er last van krijgt.
Serieus?? Dus ik heb mijn kids 9 maanden gedragen, ze er uit geperst en aan de borst gehad.Hun poepluiers verschoond,spuug opgeruimd en zetpillen ingebracht. Maar samen badderen dat kan niet? Als je al vanuit je ouders die boodschap meekrijgt, wat gebeurd er dan met je qua schaamtegevoel? Hier is het groot feest als een van ons met de kids in bad gaat.Het past niet meer om er bij te gaan zitten als ze alle 3 in bad zitten dus ik ga regelmatig met een kind apart. Lekker poedelen, heeerlijk! Beide opa/oma's hebben geen bad. Oma ging bij logeerpartijen dus ook vaak even samen met kind douchen. Eenmaal groot genoeg dan gingen ze zelf onder de douche. Leuk toch! Lekker een fris kind weer thuis
Ik zou het ook echt niet tof vinden als mijn schoonouders of ouders dat zouden doen. Ik vind dat echt intiem, tussen ouders en kind (vanavond nog heerlijk gedoucht met mn zoontje). Badderen bij opa en oma terwijl zij ernaast zitten is ok maar meer niet. De vergelijking met verschonen snap ik niet evenmin als dat opa en oma verder dus ook niks leuks zouden mogen doen? Tuurlijk is het wat losser als zij oppassen maar dat betekent niet dat dan ook maar alles mag. Er zijn genoeg andere leuke dingen om te doen.
Dit heeft niets met preutsheid of vertrouwen te maken, wanneer het jou en je partner niet lekker zit, dan moet je dat aangeven het is jullie kindje. Vroeger logeerde ik eens bij mijn opa en oma en werd ik onder de douche gezet door mijn oma bij mijn thuiswonende oom. Zijn geslachtsdeel zat op ooghoogte dus zal wel een jaartje of 4 of 5 geweest zijn. Dit weet ik nog steeds (en ik vind het ook geen leuke herinnering) en als ik het ter sprake breng bij mijn moeder, vertelt ze ook dat zij daar erg verontwaardigd over was destijds. Terwijl wij thuis een open-badkamerdeur-beleid hadden. Mijn moeder heeft vanmiddag geholpen met mijn dochter in bad doen. Beide vinden dat erg gezellig en mijn moeder geniet er ook van. Maar de ouders van mijn vriend hoeven dat niet te doen, ik had al moeite dat zijn moeder er bij kwam staan terwijl ik een keertje een luier verschoonde. Ik heb geen (goede) band met hun en wil mijn dochter beschermen, terwijl ze erg trots op haar zijn en geen kwaad in het zin hebben. Maar ja, dat moederinstinct. Jouw schoonouders hebben waarschijnlijk veel plezier gehad in het douchen met hun kleinkind en dat wilden ze delen met jullie. Dat is op zich best aandoenlijk. Ik zou het toch op een manier aankaarten dat het duidelijk is, maar dat ze er geen nare bijsmaak aan overhouden en nog wel een fijne herinnering.
nee ze hoeven echt niet met opa of oma onder de douche, wij gingen vroeger ook niet met onze ouders onder de douche. Ik zou er dan ook zeker wat van zeggen
Dat is niu niet direct een keuze die je een klein kind laat maken. Als oma doet alsof het doodnormaal is... Zal het kleinkind er niet snel tegenin gaan. Begin je lekker vroeg zoals de opa bij TS met z'n kleinzoon van 4mnd.... Zal hij niet ineens niet meer willen als hij leert praten. En ik vind het persoonlijk geen issue... Maar het is het kind van TS en niet dat van mij. Dus wat ik er van vind... Doet er weinig toe Hooguit als ouder vs ouder om eens te spiegelen of je de enige bent met die mening. Gelukkig zijn zowel TS als ik... Niet alleen in onze mening En er zijn genoeg redenen waarom je kunt zeggen.. Liever niet. Vind bijv de "dat deden mijn ouders met mij ook niet" een Prima argument. Jeugdtraumas ook. Maar ook "nou IK vind het geen fijn idee" is natuurlijk een prima reden. Kun je je hooguit voor jezelf afvragen waarom je het geen fijn idee vindt
Zeg wat een negatieve reacties allemaal! Dit is iets HELEMAAL persoonlijk! Ookal zou ik er zelf geen probleem mee hebben, want thuis was dit geheel normaal dat we samen in bad of douche gingen. Maar nee, jij overdrijft niet, ik snap dat jij het liever niet hebt! En dit heeft inderdaad niets met vertrouwen te maken, voor jou voelt het gewoon heel ongemakkelijk. Natuurlijk bedoelde ze er niets mis mee, dus kan je het op een begripvolle manier wel aanbrengen. Nog veel succes ermee!
Ik zou er geen probleem mee hebben. . Maar als jij het niet wil hebben dan kun je dat gewoon zeggen...
Ik vind het inderdaad een intiem moment, alleen voor de ouders bedoeld. Heeft niets te maken met vertrouwen, maar sommige dingen vind ik exclusief voor de ouders.