Ik zou zeggen, als je je er ongemakkelijk bij voelt, geef dat dan aan. En het maakt niet uit of mensen dat overdreven vinden of niet. Het gaat om Uw kind. Zoals ik heb gelezen zien er velen geen probleem in, maar ik denk dat dat voor iedereen iets persoonlijks is. Ikzelf nooit gedoucht me ouders of eender welke familie buiten men broer dan. Om die reden zou ik het ook mss wat minder leuk vinden te weten dat schoonouders of ouders dit doen... ook al is dit vrij normaal. Ik denk dat het allemaal wat afhangt van hoe je zelf bent opgebracht.
Ik zal het niet toestaan maar ik denk dat zo iets schoonouders ook niet zouden doen. Hangt af van jou en hun milieu
Ik zou me er ietwat onprettig bij voelen, maar het verbieden gaat me ook een stap te ver. Ik denk dat het dochter helemaal niks uit maakt en dat vind ik het belangrijkste. Sterker nog, volgens mij zou ze het enorm gezellig vinden, ze is gek op badderen/douchen en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wij douchen ook gewoon met haar en echt niet dat man een boxershort ofzo aantrekt hoor, tjee... dat vind ik best ver gaan. Ik doe er gewoon normaal over want dat is het toch ook? Dochter vindt het geloof ik wel interessant allemaal, vooral als papa 'plast' (wat niet zo is, het is gewoon water wat er langs loopt). Als we zeggen dat dat niet zo is want plassen doe je op de wc en dit is water, dan pakt ze een bakje en houdt die eronder Zeggen we niks van, man draait zich dan gewoon om en gaat verder waar ie mee bezig was en zij zoekt wel weer iets anders om zich mee te vermaken.
Dat dus. Maar misschien komt het ook wel doordat ik nu mijn schoonouders naakt voor me zie douchen. Dat beeld hoef ik niet voor me te zien. Ook niet als het mijn eigen ouders betreft trouwens. Een jong kind zoals Aiden zou dat helemaal niet raar vinden overigens. Het voelt gewoon ongemakkelijk, terwijl ik reuzelieve ouders en schoonouders heb die ik ook prima vertrouw. Maar het is gewoon dat ze mijn (schoon)ouders van mij niet compleet naakt hoeven te zien. Vind ik totaal geen toegevoegde waarde hebben.
Nee, dan heb ik het puur over samen douchen of in bad gaan. In mijn optiek kun je een kind prima wassen zonder daar zelf in je nakie bij te gaan staan/liggen.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de onderlinge band. Ik (wij) zijn heel close met mijn ouders. Die zijn ook nog erg jong, ook van geest en mijn ouders zijn zo 'eigen' dat mijn kind wel elke dag met hen onder de douche mag, bij wijze van. Mijn schoonouders, hele lieve mensen maar echt al bejaard...dat zou ik dan een ander verhaal vinden. Kan niet eens uitleggen waarom, maar dat voelt minder goed. Ze zijn dol op de kleine, en andersom, maar nee douchen samen hoeft van mij niet,
Ik snap je wel. Ik zou het ook niet willen hebben. Naakt met elkaar douchen doe je thuis bij papa en mama en met je broertje of zusje. Niet met je opa en oma. Dat zou ik ook echt niet waarderen. Als ze graag onder de douche willen of in bad, doe dan maar zwemkleding aan. Vind ik al heel anders! Iemand zei dat een luier verschonen ook al heel intiem is, maar ik vind een luiertje verschonen wel heel wat anders dan samen met je blote opa onder de douche staan.
Nee, ik vertrouw mijn schoonouders mijn dochter al niet eens zonder ons toezicht toe. Mijn moeder wel, maar samen douchen vind ik niet nodig hoor. Ze kan ze gerust in bad stoppen, maar samen douchen... ik denk ook dat ze dat zelf niet eens zou doen.
Ik zou het ook niet willen, denk ik. Ik vind het ook onnodig. Prima als ze het leuk vinden om een kind of baby in bad te doen tijdens het oppassen en dat vantevoren even overleggen, maar samen onder de douche/bad vind ik niet nodig.
Interessant, weer iets om over na te denken. Ik zou het zelf niet prettig vinden en het was nog niet in mij opgekomen dat mijn (schoon)ouders zoiets zouden kunnen gaan doen. Dat terwijl de band met onze ouders prima is en ik vooral met mijn ouders superclose ben. Ook ben ik qua naakt redelijk vrij opgevoed. Naar de wc gaan terwijl iemand anders onder de douche staat enzo. Doen mijn man en ik nu ook wel eens. En ik neem aan dat dat voor nieuwsgierige vragen van ons kindje gaat zorgen straks. Allemaal prima en goed voor de ontwikkeling lijkt me. Maar toch: niet (mutual) bloot met anderen dan papa en mama. Punt.
Wat een verschillende meningen. @Ts: je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Hier: ikzelf ben heel preuts (en heel onzeker) , man niet. Wij proberen om bloot gewoon heel normaal te vinden. Niet dat we in ons blote gat door het huis lopen ofzo maar samen douchen doen we zeker wel. De mensen die wij vertrouwen mogen haar douchen/ met haar douchen. Ze doucht best regelmatig met de dochter (22) van de gastouder als er geen andere oppaskindjes zijn. Ook douchen met mijn ouders, zusjes en diverse hele goede vrienden zou ik niet gek/vreemd/ ongemakkelijk vinden. Juist het huid op huid contact is zo fijn. Andersom doe ik dat dus niet zo snel. Wel de kinderen van andere (goede vrienden/ familie) in de douche/ bad doen. Maar zelf mee douchen doe ik eigenlijk alleen bij de kleintjes.
jeetje wat een verschillende reacties. Heb er nooit bij stil gestaan dat dit voor sommige mensen heel raar is. Ik zou er echt geen problemen mee hebben. Juist gezellig toch? Iedereen ziet er bloot min of meer hetzelfde uit. Maarja inderdaad iedereen is anders. Wij douchen hier regelmatig met zn 3en en als ons meisje logeren is gaat ze altijd onder de douche of in bad met 1 van de opa's of oma's.
Ik hoef het niet te zien geloof ik,mar zou er niet echt een probleem mee hebben.... Maarals jij het niet prettig vind... Ik zag mn ouders vroeger ook zat keer bloot en ook mn oma...
tja ieder zo z'n mening, maar ik zou het ook niet fijn vinden als onze ouders/schoonouders dat met ons zoontje deden
Zeker weten raar, ik zou het ook niet op prijs stellen hoor. Eigen ouders of schoonouders, gewoon bij niemand niet.
Wij douchen en gaan regelmatig met ons zoontje in bad maar zou het wel vreemd vinden als een ander met mijn kind zou gaan douchen niet omdat ik ze biet vertrouw meer omdat het biet nodig is je kan ik een emmer/ curver bak/ wasbak gebruiken om de kleine schoon te maken Ik zou nooit met het kind van een ander gaan douchen in elk geval
Mijn antwoord is 'leven en laten leven'. Als jij het niet normaal/goed/etc. vindt dan zou ik er iets van zeggen (bijvoorbeeld). Als anderen dat wel of niet goedkeuren moeten ze ook zelf weten. Misschien heb je niks aan mijn antwoord maar ik wil gewoon zeggen, doe het op je eigen manier en wat voor jou goed voelt. Ik zou me hierin niet laten leiden door meningen van anderen.
Oh nee dat zou ik ook vreselijk hebben gevonden. Ze doen onze dochter vaker in bad als ze dssr blijft slapen. Mssr moet er toch niet achter komen dat ze samen gaan douchen! Vind ik niet nodig.
Dat zou ik echt niet fijn vinden... En bij mij is het dus wel een soort wantrouwen naar mannen in het algemeen. En dat is heus niet overheersend, maar ik heb gewoon bepaalde grenzen w.b.t mijn kinderen voor de zekerheid. Heb in het verleden al te vaak gezien dat er aardige mannen toch viespeuken bleken te zijn en ook die hadden familie die hem waarschijnlijk voor 100% vertrouwden. De onschuld van mijn kinderen is mij veel te waardevol. en nee, het is heus niet zo dat mijn kinderen nu opgroeien in angst en volgens mij weet verder niemand dat ik hierin zo voorzichtig ben. Ik ben onopvallend voorzichtig en zou in dit geval dus inderdaad zeggen dat ik het iets voor de ouders zelf vind ofzo. Verder gaan mijn kinderen ook niet iedere dag onder de douche of in bad. Dat is helemaal niet gezond volgens mij. (wel een andere discussie)