Baby doucht met opa en oma

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blizz, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ja getver zeg, had ze niet gezien dat dat ding dr ook bij op stond ofzo!!

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou douche ook niet echt tof vinden.. maar in bad vind ik dan weer anders.. beetje gevoelsmatig denk ik. En dan wel in bad met opa en niet met oma;).

Onder de douche is een stuk intiemer naakt tegen naakt... in bad kun je ' gewoon' samen spelen met de eendjes e.d. is voor mij wel een groot verschil.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.606
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha dat weet ik niet meer maar ik denk idd dat ze het toen niet hadden gezien.
    Het is ook al enige jaren geleden maar mijn schoonvader schaamde zich rot omdat ik er zo op reageerde en goed liet blijken dat ik het echt vies vond om er zo bij te zitten en dat ik het geen gezicht vond.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Persoonlijk, en dat ligt ook aan de geschiedenis met schoonouders, zou ik dit niet willen..

Ik vind dat iets voor mij en m'n man, ook m'n eigen ouders zouden ze helpen maar niet zelf in hun blote butt erbij gaan staan ;)

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wat ik echt vind, als de gedachte verkeerd is dat kleinkind samen met opa en oma doucht dan vind ik eigenlijk dat je zelf een verkeerd denk beeld hebt... Ja dat zal ook wel komen door de verhalen en weet ik het wat vandaag de dag maar een kind ervaart dat absoluut niet sexueels en ik vind daarbij als je daar dus wel zo over denkt het verkeerde signaal afgeeft. Kleine kinderen die zelf niet kunnen douchen staan daar al helemaal niet bij stil en zijn later ook echt niet getraumatiseerd van oma's hangtieten en opa's rimpelige piemel. Wanneer kinderen dat niet prettig vinden of de groot ouders zelf dan word dat aangegeven door henzelf, ik ben ook van mening dat kinderen best zelf in staat zijn om aan te kunnen geven wat zij wel en niks prettig vinden. Dit is aan de ouders om dat te weten en dat te kunnen aansturen wanneer de kinderen ergens anders dan thuis verblijven.

Wat ik dan wel raar vind en dat las ik op pagina 3, dat oma kleinkind mee naar boven nam om opa te zien douchen..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vies?
    In bad wordje tochschoon?:D

7. girlanis

girlanis Actief lid

4 dec 2013
    165
    0
    16
    ik vind het zelf ook niet nodig. is toch iets voor speciaals voor de ouders zelf en niet met opa of oma vind ik.
    ik begrijp je reactie dus heel goed.
    en heb je daar wat van gezegd dan ? tegen opa of oma? en hoe reageerden ze hierop dan?

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb er ook geen sexuele gedachten bij, daar ligt mn weerstand niet. Ik vind het gewoon niet horen, en ook niet nodig. Heb zelf vroeger ook niet met mn blote opa of oma gedouchd, vind het gewoon echt raar. Thuis douchen zowel ik als mn partner met onze dochter, dat is toch je eigen gezin... en er zijn zoveel leuke dingen die je als opa en oma kunt doen, daar hoort in bad doen ook wel bij, maar kunnen ze toch zelf gewoon hun kleren wel aan houden, die tijd hebben ze gehad met hun eigen kinderen vind ik...

9. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik zou er geen probleem mee hebben.
    Mijn schoonouders hebben geen bad en zolang de kleine niet kan staan en zou moeten douchen mag ze ben met 1 van hun mee onder de douche.
    Zou voor mij persoonlijk echt niet anders zijn als samen zwemmen bijvoorbeeld.

10. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Of je het nu raar, vies of wat dan ook vind, hoe moeten opa en oma je kind in bad doen dan.

Opa en oma hebben geen bad of baby badje. Kindje is het hele weekend daar om te logeren. Kan nog niet zelf zitten o.i.d. Dus dan doen we kindje het hele weekend niet in bad. Anders zien ze opa en oma naakt of opa en oma het kind. Sorry hoor we worden naakt geboren.

Opa en oma mogen wel op komen draven als wij ouders dit nodig vinden, maar het kind schoon houden mag dan weer niet.
    Dat hier nu perse foto's van gemaakt moeten worden, dat zie ik niet zo zitten. Mijn gevoel zegt dat dit meer het probleem is dan het feit douchen. Daar zou ik wat van zeggen.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier ligt ook het verschil.
    Opa's en oma's zijn bij ons echt net zo eigen als het gezin. Evenals ooms en tantes.
    Maar wij gaan ook net zo makkelijk met onze ouders de sauna in bv, totaal geen problemen mee. We hebben nl allemaal een "bloot"

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    oja dat is wel een verschil ja... mn moeder krijgt me al sinds mn 12e met geen mogelijk meer bloot te zien, haha! Ik moet er ook niet aan denken om mn pa tegen te komen in de sauna brrrr Laat staan mn broers... nee ik ben echt niet preuts ofzo, ga zelf ook regelmatig naar de sauna waar iedereen mn blootje ook wel ziet, maar moet er dus niet aan denken dat iemand in mijn familie me bloot ziet, of ik hun... Hier komt het beeld denk ik vandaan dat ik het dan wel raar zou vinden als mn dochter wel mn familie bloot zou zien... krom eigenlijk he, zelf lopen we gewoon bloot door t huis, maar dan weer niet als mn stiefkids er zijn :D volg je het nog? :)

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben eens bij mezelf nagegaan en ik zou het ook niet tof vinden als mijn schoonouders met de kinderen zouden douchen. Maar dat heeft te maken met de band die we hebben met ze.
    Mijn kinderen douchen wel met mijn ouders en dat vind ik geen probleem:)
    Mijn dochter logeert daar wel eens doordeweeks en zij en oma douchen altijd 's ochtends samen voordat ze naar school en werk gaan. Vind ik juist wel schattig:)

14. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Vind het een beetje overdreven... Van mij mag dat best. Mijn schoonouders nemen dr ook wel eens mee in bad, vind ze kei leuk, omdat wij geen bad hebben!

15. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik heb er zelf totaal geen problemen mee. En zeker niet als ze zo klein zijn.
    Vanaf een bepaalde leeftijd (denk een jaartje of 5/6) zou ik het ongemakkelijk gaan vinden dat oma met mijn zoon of opa met mijn dochter onder de douche/in bad gaat. Maar andersom niet.
    Mijn dochter is op dit moment heel erg bezig met het verschil jongen/meisje. Toen we dit weekend bij mijn ouders waren en mijn moeder even wilde douchen, vroeg E. dan ook of ze mocht kijken. Mijn moeder vond dat erg gezellig en ze hebben samen heerlijk gekletst. Eenmaal klaar kon ze me vertellen dat oma ook een plassertje heeft, net als mama en E. zelf. Dus oma is ook een meisje.
    Thuis gaan we met zijn allen onder de douche en elke keer worden de verschilen nu benoemd. Mama en E. zijn een meisje en papa en B. zijn een jongen.

Maar ik denk vooral dat het aan jezelf ligt en hoe je ermee omgaat.

16. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een ophef he. En wat een verschillende antwoorden. Als je het gewoon liever niet wil, is het misschien moeilijk uitleggen zonder dat je het gevoel hebt ze te beledigen dus wat je zou kunnen zeggen is dat je het er heel erg gezellig uit vond zien, maar dat je graag wil dat bepaalde badrituelen thuis zijn en dit liever ook alleen thuis wilt doen. Zonder verdere uitleg.

Groetjes

Deel Deze Pagina