ik vind het overdreven, ik zou het helemaal geen probleem vinden als mn moeder/schoonmoeder met mn zoontje zouden douchen. (mn stiefpa en schoonvader zijn daar te preuts voor )
Ik vind dat je overdrijft, maar ik moet ook zeggen dat ik hier makkelijk in ben. Ik vertrouw mijn schoonouders mijn zoon toe en ook alle taken die daar bij horen. Als hun vinden dat mijn zoon gedoucht moet worden dan mogen ze dat doen. Ik vind het ook makkelijker om samen met mijn twee jarige te douchen dan hij alleen. Dan is de hele badkamer nat en zit er nog geen shampoo is zijn haar Van mij mogen ze daarom echt wel samen douchen. Laatst was ik bij een vriendin en mijn zoontje en haar zoontje gingen vingerverven. Ze zaten er beiden helemaal onder. Zei had de kids geholpen en zat ook onder het verf. Ze is toen samen gaan douchen met haar zoon en mijn zoon. Ik heb daarna de kids aangepakt en afgedroogd. Geen probleem toch? Ik vertrouw haar volledig met mijn zoon onder de douche en ben ook tot ze klaar waren op de bank blijven zitten.
Het zal mij een zorg zijn Schoonvader mag het gerust! Scheelt ons weer last van onze rug krijgen. En ik vind het altijd zo stom dat mijn partner (terwijl ik ons kind was) mij altijd nat spuit met de douchestraal en dan zegt "oeps, sorry, ik zag het niet" en dan net doen alsof hij het niet expres deed en ik weer de zoveelste spijkerbroek over de verwarming kan hangen en mijn sokken kan verzuipen in een wasmachine... Als schoonvader dit met schoonmoeder wil doen - van mij mogen ze
Ik heb er persoonlijk geen probleem mee. Ik vind sowieso soms een beetje vreemd dat sommige mensen zo'n enorme lading geven aan het naakt zijn. Niks vreemds aan naakt zijn, Maarja ik ben dan ook het liefst de hele dag naakt . Mijn schoonouders zullen het niet doen denk ik maar ik zal er geen problemen mee hebben, net als mijn eigen ouders. Maar als jullie het liever niet hebben dan vind ik wel dat ze dat moeten respecteren.
Ik zou het raar vinden, puur alleen omdat ik dan mijn moeder, vader en zoon naakt zie in mijn gedachte brrrrr Zoon naakt is schattig maar die andere 2 naakt zie ik liever niet in mn gedachte en al helemaal niet irl Maar ik vertrouw hun volledig dus ze zoeken het zich maar lekker zelf uit. Als ik hun niet vertrouwde bracht ik mijn zoontje niet, breng ik hem wel vertrouw ik hun en dan ook echt in alles!!! Ze hebben nu nog niet gedoucht samen volgens mij maar als mijn zoontje daar eens blijft slapen kreeg hij zijn flesje s'ochtends bij hun in bed. Ouders aan de koffie, zoon aan de melk In badje doen ze hem ook en een pamper verwisselen zeer zeker en gelukkig maar ook Zoontje zal het zich later echt niet meer herinneren. Ik herinner me toch niks uit mijn baby peuter tijd
Nou mijn moeder of stief moeder ik zou er geen probleem mee hebben als ze met hen zouden douche. Mijn vader en lat douche niet met de kinderen. Omdat ze daar te preuts voor zijn. whaha wel denk met ondergoed aan. Moet zeggen ik vind dit een soort twijfel gevalletje ik neig er naar om te zeggen maak je niet te druk. In het zwembad sta je als moeder ook vaak in de grote ruimte met allemaal onbekende vrouwen je om te kleden. Als er niet genoeg pas hokjes zijn of wat dan ook. Drie weken terug ging ik zwemmen met dochter en toen moest ik ook bij de meisjes kleedkamer zijn met nog een stuk of 5/6 mede moeders en mede blote peuters/kleuters. Als je het niet prettig vind heb het er dan over dat je het lastig vind. Verbieden is gelijk z.n zwaar woord.
Voor mij persoonlijk is het intieme huid op huid contact. Toen Emma nog zo klein was, dat kleine natte lijfje tegen ons aan. Voelt zo ontzettend intiem en kwetsbaar en kostbaar aan. Dat gevoel dat ik heb bij samen douchen op die manier voelt daardoor als iets wat mijn man en ik delen met onze dochter en niet grootouders. Tegen bloot hebben wij niets. Emma kan goed leren wat het verschil is tussen een man en een vrouw bij mama en papa. Daar heeft ze geen opa en oma voor nodig. Tevens na het babyzwemmen douchen alle kindjes ook in hun blootje gezamelijk. Of het gezamelijk omkleden in een grote kleedcabine ook geen bezwaar tegen. Ik weet 100% zeker dat onze moeders niets naars met de kleine zouden doen. Ik denk dat het heel persoonlijk is. EDIT: gezamelijk douchen bij babyzwemmen bedoel ik allemaal natuurlijk met eigen papa of mama die wel in badkleding zijn.... Kreeg even een raar beeld van wat ik zelf geschreven had hihi
Ik vind het zwaar overdreven. Als baby en opa/ oma er plezier aan beleven, waarom niet? Bovendien doen ze het duidelijk niet stiekem, want dan zouden ze geen foto sturen. Maar goed, ik ben daar misschien heel makkelijk in
Mijn zoontje staat bij mijn ouders regelmatig onder de douche als hij daar blijft slapen. Ik zie er geen probleem in, niet eens bij nagedacht ook.
Ik zou t ook niet prettig vinden, maar ik zou helemaal geen verkeerde dingen denken en ze volledig vertrouwen. Denk dat t meer een gevoel is en hoe je bent opgegroeid en welke band je met ze hebt. Ik zou met mijn ouders ook echt niet naar een sauna gaan bijv. Kun je niet gewoon aangeven dat ze niks verkeerd doen maar jij je er gewoon niet prettig bij voelt?
Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee Ik weet dat mijn moeder dat ook wel doet met mijn jongens Mijn oudste slaapt ook bij haar in bed als ze daar logeren (of kruip bij haar in bed als ze bij ons blijft slapen) Schoonvader doucht niet met ze maar daar hebben ze eigenlijk ook nog nooit zonder ons gelogeerd Ook daar zou ik geen problemen mee hebben Voor jou wel vervelend ts als je daar een rot gevoel bij hebt Ik hoop dat je het bespreekbaar kan maken en dat er goed op gereageerd wordt
Ik vind het naakt zien van opa en oma ook niet zo nodig. Mijn dochter van 3 die prima zelf onder de douche kan staan, tja daarbij zou ik het dus ook niet zo nodig vinden. Maar mijn zoon van 1 kan dat niet en dan snap ik wel dat hij vast gehouden moet worden door iemand. Ze hebben immers geen bad en op de grond in de douche zitten is ook weer geen succes. Ik vind het ook belangrijk dat hij gedoucht wordt als hij logeert bij hen. Al met al zijn dit dingen waar je je denk ik gewoon niet druk om moet maken en niet teveel bij moet nadenken. Zolang het niet gebeurd wanneer ze het zelf niet willen en ze dus een oudere leeftijd bereiken vanaf 5 jaar ofzo.
Ik denk dat het een soort preutsheid is, als je daar een probleem mee hebt.. Ik zelf zou er geen moeite mee hebben, tenzij ik mijn schoonouders niet zou vertrouwen, maar dan zou mijn kind daar ook niet zonder mij overnachten.
Ik heb daar echt geen probleem mee maar ik ben dan ook heel vrij opgevoed. Nog heb ik er geen problemen mee als mijn ma mij naakt ziet oid. Dus als open en oma met de kids willen douchen moeten ze dat lekker doen als ze het zelf niet meer willen is het vroeg genoeg om het niet meer te doen.
Neehoor, je overdrijft totaal niet Menn, ik moet er niet aan denken! Hoe lief mijn schoonouders en ouders ook zijn! Gelukkig zouden ze het nooit in hun hoofd halen hier, maar echt, ik ziu er wat van zeggen.