16 weken en onderdruk boven de 90

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mykelti, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hoi allemaal,

Vandaag geweest voor een intake bij de VK. Liep vanwege meerdere miskramen bij de gyn tot en met 14 weken. Met 9 weken is daar de bloeddruk gemeten en die was goed 135/85.

Vanmiddag was hij echter te hoog, 132/93. Dat is een keer of 4 gemeten. Nu moet ik volgende week weer terug en als het dan nog te hoog is, gaan ze overleggen met de gyn.

Wie had dit ook en wat is er besloten door de VK en/of gyn?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik had de verleden keer al vrij vlot een onderdruk van rond de 85, waarschijnlijk heeft dat met mijn stollingsafwijking te maken.. Ik had al medicijnen van de internist toen ik zwanger werd.

Met 32wk had ik een onderdruk van 110, ben toen opgenomen en heb een week in het ziekenhuis moeten liggen, puur om mijn medicijnen in te stellen, ik had echt nergens last van, mocht ook gewoon alles doen.

Nu heb ik het tot nu toe nog zonder medicijnen kunnen doen, maar de laatste keer was ie iets gestegen, dus ik zie als een berg tegen de volgende controle op.. hoop in elk geval dat ik niet weer opgenomen moet worden.

3. misa

misa Niet meer actief

He wat naar... Je bent nog zo vroeg in de zwangerschap.
    Ik had ook een hoge bloeddruk/ onderdruk, maar dan vanaf een week of 36. Met bijna 39 naar de gyn overgedragen en ingeleid.
    Maar goed daar heb jij dus niets aan, want je bent nog niet zo ver.
    Succes!!

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    update hier.. mijn bloeddruk is.. gezakt! nog steeds medicijnloos.

5. misa

misa Niet meer actief

Gelukkig!!

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een te hoge onderdruk, eigenlijk al vanaf dag 1 van de zwangerschap. Geen idee of ik het ervoor ook had!

Nu ben ik 26 weken en 2 weken terug met 24 weken was ie iets gezakt, en was ie eigenlijk best goed, geloof 87. Daarvoor zat ik steeds rond de 92/93.

Ik moet gewoon bij de VK blijven, tot het moment dat ie echt gaat stijgen en richting de 100 gaat, dan word ik overgedragen.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Moontje, fijn dat het weer gezakt is.

Missymaartje, fijn dat het bij jou ook weer gezakt is. Maar moest je nog andere maatregelen nemen, bijvoorbeeld minder werken ofzo?

8. misa

misa Niet meer actief

Hoe is het bij jou dan?

9. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, hoefde verder niets anders te doen.. Gewoon afwachten wat het doet. Volgende week weer naar VK, maar ik heb een tijdje thuis gemeten en toen was ie perfect. Bij de VK is hij altijd een stukje hoger, maar dat schijnt ook normaal te zijn. Kan best dat die van jou na 20 weken ook gaat zakken. Maar dat schijnt ook wel de periode te zijn waar hij het laagste is.
    Hopelijk gaat ie niet verder stijgen.

Ik heb nog geprobeerd minder zout te eten, maar dat werkte niet en is ook achterhaald.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bedankt!

Ik heb ook last van zgn witte jassen bloeddruk :D

Mijn gyn was zo aan het kijken op zijn pc en zei zo "hmm zie zo niet welke medicijnen je hebt" uhm... Geen! Vond hij gelemaal super ( hij had de vorige keer vakantie dus was bij andere gyn) mijn bloeddruk was nu 130/80.

Groetjes

11. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Ik heb al een hoge bloeddruk van mij zelf.. Vorig jaar zomer ben ik plots opgenomen om mijn medicatie in te stellen Ik had toen een bloeddruk van 195/125.... Ik was toen heel nuchter en vroeg of ik er dood aan kon aan :$ Ze zeiden toen het had wel verkeerd afkunnen lopen. door een beroerte of een hartinfarct te kunnen krijgen binnen die termijn en paar weken. Ik was nog nooit erg geschrokken... Toen ik zwanger bleek te zijn moest ik stoppen met mijn medicijnen de eerste 3 maanden.. Wat bleek ik was helemaal genezen althans tot 28 weken. sindsdien zit ik bij de gyn. Ik ben nu 31 weken zwanger en mijn bloeddruk was gisteren bij de huisarts 140/95 te hoog. Ik heb medicatie die ik nu vanaf 28 weken weer slik. maar 2 Jan. moet ik weer naar de gyn. dus dit betekend dat mijn dosis omhoog moet. Huisarts vond het nog niet zo ernstig om gelijk weer er wat aan te doen ( gelukkig ) aangezien de feestdagen er aan komen. ;). Wat mij al wel verteld is in het ziekenhuis is dat ik met 37 weken word ingeleid... Aangezien ze geen risico willen lopen voor mij. i.v.m vorig jaar.

Deel Deze Pagina