Slecht slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door WM1307, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

heeft iemand ervaring met slecht slapen tijdens de zwangerschap? Wat zou mijn meisje mogen gebruiken (slaapmiddel) om toch gewoon een nacht door te kunnen slapen?

Bedankt alvast

2. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik zou ff contact met je dokter opnemen. Denk niet dat die nu zo 123 iets voor gaat schrijven, maar het is het proberen waard.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik denk niks.. slecht slapen hoort erbij.. maar zou het even met de vk overleggen.

Hier is het is helaas gewoon de tijd uitzitten. Hier sinds 6 weken zwangerschap niet meer dan 3 a 4 uur op een nacht. Ff doorbijten! En laat haar zo vaak mogelijk overdag wat bij slapen.

Ik slaap ondertussen na mijn werk een uurtje, man kookt dan en als ik wakker ben gaan we eten. In de weekenden slaap ik vaak 2x per dag extra nog.

Er zijn ook allerlei oplossingen zonder slaapmiddel! (minder gaan werken/ halve dagen, zodat ze s middags nog wat bij kan slapen bijv. Of juist de ochtenden wat langer kan blijven liggen).

4. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    top, dit zijn adviezen waar we wel iets mee kunnen, dank je

5. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
  6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Jullie zijn pril zwanger neem ik aan...
    Ik heb helaas geen goed nieuws... het wordt zelfs erger :p

Als ik drie uur achter elkaar slaap is er volgens mijn gevoe al een godswonder gebeurt :D

7. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    inderdaad, pril zwanger.....maar het beloofd dus veel goed :)

8. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Hier altijd al een dramatische slaper waarvoor zonodig een half tabletje zoplicon. In alle eerlijkheid zeggen mensen vaak dat ze "slecht slapen" maar maken vaak meer uren dan ze soms zelf door hebben. In de eerste 14-16 wkn mag je echt niets innemen.
    Na 16 wkn mag ik Vd gynacoloog en huisarts tot 34 wkn zo nodig een half tabletje. Denk hierbij aan 2-3 x per week. Valt in de categorie benzodiazepine.
    Maar je moet je voorstellen dat ik max 3 u sliep en ook overdag of in de weekenden geen uren kan maken.

In de prille zwangerschap is het gewoon allemaal mega spannend waardoor veel vrouwen wakker liggen. Dus zal ze gewoon moeten accepteren en af en toe een potje huilen. Aan het einde precies hetzelfde. Door mijn verlof kan ik er nu beter mee om gaan. O ja en als jij wakker ligt van haar? Advies: ga af en toe eens apart liggen anders kun je elkaar wel afmaken tegen de tijd dat de baby er is ;)

9. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Bij mij werd het na het eerste trimester wel beter hoor;) In het laatste trimester kwam het weer terug, maar nu slaap ik weer als een roosje (7 uur per nacht) dus er is echt nog hoop!

10. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL

haha, ja we gaan eind maart verhuizen en hebben dan wel een logeerkamer beschikbaar :)

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Slapeloosheid was bij mij duidelijk een kwaaltje (hormonaal), bij mijn 2e, 3e en 4e zwangerschap.
    Voelde me uitgeput, maar kon uren wakker liggen. Bij mijn 2e zwangerschap zelfs al voor ik positieve test in handen had.

Belangrijkste tip die ik kan geven: ga je niet liggen opvreten ;), accepteer het en zorg dat je ontspannen bent. Wakker in bed liggen is ook rusten en daarom niet compleet nutteloos. Probeer een van de vele tips tegen slapeloosheid uit en kijk wat beste voor je werkt. En pak zo nodig uurtjes op een ander moment (middagslaapje deed het hier heel goed).

12. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet niet hoe ver je bent?
    Ik sliep aan het eind van de zwangerschappen hooguit 1 a 2 uurtjes per nacht en dat brak mij enorm op.
    Ik mocht toen komen slapen in het ziekenhuis op een phetidine prik.
    Heb nog nooit zo zalig geslapen als toen op die prik, haha.
    Dag later nog steeds flink moe en nog heel veel geslapen toen ik thuis kwam na die nacht ziekenhuis, want je moet blijven als je de prik gehad hebt en de ochtend er op mag je weer na het ontbijt naar huis.
    Heb de halve dag als een zombie in bed gelegen en veel geslapen maar was als herboren daarna!

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb het ook heel erg.
    2 trimester was het wel een stuk beter.

Ik slaap blokjes van 2 aan 3 uur. Ga daarom soms al rond half 9 naar bed, slapen als ik wakker word een rondje door het huis, wat drinken (tv en telefoon echt uitlaten!!) En weer opnieuw naar bed.

Zo kom ik meestal toch nog wel aan een goeie 6 uur. En als ik eerlijk ben wen je er ook wel aan.

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vervelend dat ze nu al zo slecht slaapt.. Hier nu tegen het einde ook dramatisch.. Ben ook bang dat het niet veel beter zal worden.. Op tijd naar bed, alle uurtjes pakken die je kan pakken.. Eventueel s middags nog een dutje doen.. Wat bij mij wel hielp was er ook echt uit gaan. kopje thee drinken.. Paar bladzijdes lezen.
    Zou zelf niet snel naar medicijnen grijpen zeker niet als je nog zo pril zwanger bent.

15. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Vanaf een paar dagen voor ik positief testte werd ik iedere ochtend tussen 5 en 6 wakker, klaarwakker.... is de hele zwangerschap zo gebleven. Alvast extra lang wennen aan de gebroken/korte nachten die komen gaan :p

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Wat bij mij vaak nog wel helpt is een kopje kamillethee. Wordt je lekker rustig van zonder dat er medicijnen ofzo in je lichaam komen.

17. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik heb dit aan t begin in extreme mate gehad heel erg vervelend maar slaapmiddelen schrijven ze niet voor. Door de slapeloosheid werd ik misselijk en heb uiteindelijk emefasene gekregen die helpt tegen misselijkheid en de bijwerking is dat je er slaperig van wordt... hopelijk is t een tijdelijk kwaaltje bij jullie. Fijne zwangerschap (althans je vriendin)

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Zoals hierboven gezegd hoort het er inderdaad gewoon bij. En hoe vervelend het ook is, er zullen - waarschijnlijk - nog vele kwaaltjes volgen waar de dokter niets voor gaat voorschrijven. Veel zaken zullen toch echt "even doorbijten" zijn!

Bij mij was die eerste slapeloosheidperiode met een week of 8 voorbij, maar toen kwam de extreme vermoeidheid, hoeveel uur ik ook sliep. Slapeloosheid komt aan het einde weer in alle hevigheid terug en dan is ie nog minder leuk, hoort er allemaal bij :p

19. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ik heb vandaag de vk gesproken omdat ik echt ben ingestort o.a. Door slaap gebrek en stress gevoel en ik mag dormiplant tabletten nemen (volgens bijsluiter mag je er 2 maar ik begin gewoon met 1)

20. Lizzie93

Lizzie93 Actief lid

8 aug 2012
    277
    163
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb een slaap probleem en slaap al jaren erg slecht. Ik doe savonds voor het slapen vaak douchen in het donker en echt alles op relax stand. en wat ik vaak doe is ontspannende oefeningen.

Ik gebruik de slaaphypnose sessie van NLP via YouTube. Hypnose klinkt erg zwaar maar je word gewoon in slaap gepraat hihi.
    Voordeel is, als je autoplay uitzet, je eerder in slaap kan vallen dan dat het filmpje is afgelopen.

Ik vind het heerlijk!

Al word het slapen niet top, tis beter als al denkend in slaap vallen.

Deel Deze Pagina