En wel over 5 dagen om precies te zijn! Ik moet namelijk 4 januari 2010 weer aan het werk. Ik weet, ik ben heerlijk verwend dat ik de eerste 5 maanden van ons meisje heerlijk thuis heb mogen zijn, maar toch is het wel even slikken. Gaat het wel goed zonder mij, krijgt ze wel genoeg te drinken, slaapt ze wel voldoende, houden mijn vriend en zijn moeder zich wel aan het ritme van slapen-eten-spelen en bij 1e tekenen van moeheid weer slapen, gaat ze mij net zo missen als ik haar, kan ik wel kolven op het werk, heb ik wel voldoende voeding op voorraad? Echt gek wordt ik van mezelf! :x En ik weet wel, na de eerste dag gaat het vast een stuk beter maar daar heb ik nu zo weinig aan... Het grote loslaten gaat nu echt beginnen en ik ben er voor mijn gevoel er nog zo niet klaar voor! Pfff... ik wou dat het al dinsdag 5 januari was! Lisszy
Herkenbaar, die laatste dagen van je verlof.. Toch proberen er niet teveel over na te denken (helpt toch niet) en nog maar even extra te genieten van de laatste dagen. Komt allemaal echt goed, eenmaal aan het werk is het zo weer over, dat gevoel (ervan uitgaand dat je je werk leuk vindt). En al die andere dingen zoals kolven: gewoon op je af laten komen. Komt ook allemaal vanzelf goed
ik had hier ook zo´n moeite mee en ik dacht dat het zo erg was dat ik er nooit aan zou wennen, na 2 dagen werken zag ik dat het prima ging met mijn meisje en daardoor voelde ik me minder schuldig, wel denk ik, hoe geweldig het ook is dat je 5 maanden bij je meisje bent geweest, dat het makkelijker was geweest als je na je verlof weer aan het werk was gegaan. want ik zou me zo kunnen voorstellen dat hoe langer je bij je kindje bent hoe moeilijker het loslaten wordt
Ik zag hier voor de tijd enorm tegenop, maar merkte toen ik aan het werk was dat ik het zelfs meteen weer leuk vond... Miste Finn wel behoorlijk, was blij om aan het eind van de dag weer naar hem toe te kunnen, maar het viel me uiteindelijk 100% mee...gewoon op je af laten komen...
Hee ik moet ook 4 januari weer aan het werk!! Onderwijs?? Ik zie er stiekem toch ook wel een beetje tegenop, en tegelijkertijd lijkt het me ook leuk! Ik heb mijn collega's toch ook wel gemist! Ik vind het zoiezo moeilijk om mijn dochtertje uit handen te geven, laat staan hele dagen! Ze is nu een aantal keer een dagje bij haar oma geweest en dat was wel fijn om even te wennen, kon ik tenminste nog 3 keer per dag bellen . Het ging best ok zo lang ik maar bezig bleef, maar vanaf een uurtje of twee ging ik haar zo missen! Gelukkig heb ik het strakjes druk zat op werk. En ze had er niks van trouwens hoor, was helemaal happy als ze weer uit de maxicosi werd gehaald bij oma en opa, dus het is lastiger voor mij als voor haar hihi . Mijn vriend zegt altijd: ze moet ook leren om met verandering of ongemak om te gaan. Dus als ik denk dat ze misschien haar fles te vroeg of te laat geven, dan probeer ik altijd maar meteen te denken: dat moet ze ook leren, dat is ook goed voor haar! Maar stiekem... , hihi. Nou succes in ieder geval!!
Heel herkenbaar en zie er ook best wel tegenop. Ik ben 4 maanden thuis geweest met haar, dus ook wel wat langer nog dan normaal, maar heb het toch nog wel moeilijk mee. Ach, waarschijnlijk valt het allemaal wel mee en is het ook wel lekker om weer eens iets anders te zijn dan alleen maar mama haha.
Ik moet ook maandag weer werken na in totaal 7 maanden thuis te zijn geweest. Ik heb op zich wel zin om te werken want het thuis zitten verveelt me wel, maar ik vind het wel erg dat ik Vigo moet achterlaten. Ben ook bang dat hij niet genoeg slaap krijgt, niet genoeg drinkt etc. Maar goed, het gaat vast meevallen. Overigens ben ik wel blij dat ik zo lang verlof heb gehad, ik was er nog echt niet aan toe toen hij drie maanden was, vond de eerste maanden juist best heavy. En met drie maanden begon het eigenlijk echt leuk te worden, aangezien ze dan juist ineens veel meer kunnen. Succes maandag hè! Gaat vast wel goedkomen!
Dank voor jullie lieve reacties! Fijn om te lezen dat het gevoel heel normaal is en dat het bijna altijd heel erg meevalt. En dat weet ik eigenlijk ook wel, maar toch... blijft moeilijk! @mamakarlien Nee, geen onderwijs. Ambtenaar! Mijn werk heeft overigens wel met het onderwijs te maken. Maar doordat ik ambtenaar ben, kan ik gebruik maken van het betaald ouderschapsverlof, heerlijk luxe dus! Jij ook succes maandag! @Shaylen Ik weet niet of het makkelijker was geweest als ik na 14 weken weer aan het werk was gegaan. Zoë heeft erg veel last gehad van krampjes en erg veel gehuild. Daardoor zat ik er de eerste ruim 2 maanden er behoorlijk doorheen. Die extra tijd die ik nu had, had ik voor mijn gevoel ook nodig om nog even echt van mijn meisje te kunnen genieten. @puppy78 7 maanden! Wat heeeerlijk, ik wou dat ik het nog zolang kon rekken! Oja, overigens vind ik mijn werk en collega's leuk dus daar zal het niet aan liggen!