Ik vroeg me iets af en dacht misschien herkent iemand dit wel... mijn zoontje komt overdag zo om de 4uur voor een voeding. Maar de voeding van de avond, die van 23uur zeg maar slaapt hij vaak doorheen. Of hij wordt zelf rond middennacht of later wakker of we maken hem wakker, zodat we zelf ook kunnen gaan slapen. Hij drinkt dan vaak weinig omdat hij moe is. Maar de nacht voeding daarin tegen komt wel precies na 4 uur. Hebben geprobeerd hem te laten slapen en toen kwam hij dus om 00.30, maar dan ook om 4.30 a 5.00. Dit betekend voor ons dus 2 keer wakker worden in onze slaap.Vonden we ook niet handig... Heeft iemand tips? Minder geven in de nacht ofzo..?
Zo'n ritme kan veranderen. Maar blijkbaar zoekt hij dus naar een lange slaap in de avond/begin nacht.. Dat was hier ook zo.. Als je nou het schema zo'n 2 uur op zou schuiven, dan zou je met 1 nachtvoeding zitten rond 2/3 uur, en de fles erna al in de ochtend? Krijg je ook niet in 1 keer voor elkaar. Misschien elke dag een half uur schuiven? Maar hier was het elke keer als we wat gingen veranderen, het na een paar dagen toch weer door hemzelf anders qua schema..
Je kindje wordt wakker naar behoefte, hij is nog maar een maand, doorslapen kan nog wel even duren. Tuurlijk wil je zelf slapen maar ja hij is nog zo klein je kunt moeilijk nu al van hem verwachten dat hij door slaapt. Er zijn ongetwijfeld babies die doorslapen maar grootste gedeelte van de babies worden echt wel 1 a 2 keer in de nacht wakker. Eerste paar maanden hoort het er gewoon bij, ze moeten zelf ook nog een ritme te pakken zien krijgen. Na 5 a 6 weken begon jayden af en toe een nacht door te slapen en na 2 maanden elke nacht. Ik zou jullie kleintje zeker niet minder geven in de nacht, gewoon laten drinken als hij wakker wordt van de honger, liefst niet zelf wakker maken want hij bouwt zijn eigen ritme op.
Tobin heeft ook een tijd gehad dat hij zijn nacht vroeg in de avond maakte. Hij sliep dan van ongeveer 21.00 uur tot 04.00 uur. Toen hij iets ouder was ben ik iets meer gaan sturen met de voedingen zodat we wat ritme erin kregen en sinds hij 10 weken is slaapt hij door.
hier hadden we hetzelfde probleem. ik ben de voeding overdag op gaan hogen van 120/4 naar 150/5 eerst de ochtend en avondvoeding en later alle voedingen. zodat ze over de dag heen genoeg binnen heeft. laatste voeding krijgt ze tussen 20.00 / 21.00 en daarna slaapt ze door tot de volgende ochtend 7.00/8.00. ze heeft alweer 3 weken geen nachtvoeding meer nodig erg fijn voor papa en mama.
3 weken al niet meer???! ppff.. heerlijk! Mijn oudste ging er met 6 weken af heb ik even terug gelezen.. Ik ben bang dat ophogen niet zoveel zin heeft, hij drinkt ze om en om wel en niet leeg. Niet leeg is 90 tot 100 vd 130. en wel leeg is 120/125 vd 130. En trouwens vind het niet erg dat hij snachts nog komt, maar het feit dat hij de nacht anders ziet als deze is. Dus van 19u tot 4 ipv bv 22u tot 7uur. Nu is dat nog niet zo ramp, maar het moet natuurlijk wel veranderen, anders denkt hij dat hij het zo 'goed' doet. Ik vraag het vrijdag ook nog wel even na bij het cb, waar we voor de eerste keer heen moeten...
Hier hebben we ook zo'n zelfde situatie gehad, en helaas is het niet wat je wilt horen, maar het gaat vanzelf over. Het beste kan je het er maar van nemen en zelf vroeg naar bed te gaan, zodat je wat slaap kan pakken voor de nacht voeding. Word hij nou wel of niet wakker voor de voeding van 23.00-24.00 uur? Als hij niet wakker word voor die late avondvoeding, dan zou ik zelf lekker om half 10 naar bed gaan en een flinke nacht maken voordat je om 4 a 5 uur de voeding moet geven. Hier heb ik ook tot een maand of 4 een nachtvoeding om 5 uur gegeven, of ik nou om 22.30 nog een fles gaf of niet. Dus al snel gaf ik 19.30-20.00 een voeding en om 5 uur de volgende. Zo kon ik zelf lekker op tijd naar bed. Het komt meestal vanzelf wel weer goed
Zon kleintje hoort volgens mij ook nog helemaal niet door te slapen, als ze zo klein zijn moeten ze onbeperkt kunnen drinken. Maar uitijnderlijk komt dat echt wel goed, ookal heb ik je daar nu niet mee geholpen
@ Vagans onze dochter doet het zelf. overdag komt ze altijd voor de voedingen hoeven der niet wakker te maken en snachts komt ze niet. en als we der dan wakker maken drinkt ze 3 slokken en gaat ze weer slapen. dus ze mag wel drinken snachts maar heeft er gewoon geen behoefte aan. @september bij ons deed ze dat dus ook dat ze dacht dat het nacht was van 19.00 tot 3 uur daarom zijn we om 20.00 nog een voeding gaan geven zodat ze die voeding van 3 uur verplaatst heeft naar 6 uur en daarna na 7 uur. dus bij jullie kan hij wel lang slapen maar denkt ie dat het al eerder nacht is haha.dus misschien na de voeding van 19.00 na 3 uurtjes de volgende voeding geven wie weet doet ie dan ook hetzelfde als ons meisje
suus, hij komt dus nog wel met de voeding van 23 a 24uur, alleen dan vaak om 01uur en 05uur... Daarom geven we die van 23uur zelf als hij niet wakker wordt. Soms wordt hij ook wel wakker hoor.. Misschien een idee de voeding van 23uur of 22uur geven. Al zit hij nu al op 8uur, dus vanavond om 20.00, maar dan nog krijgt hij de laatste om 23.00.... Ach, we laten het maar lekker zo. Dacht misschien is er wel een tip voor. Maar niet echt dus. Ieder geval bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Als ze zo klein zijn is mij altijd verteld dat er niet meer als (ik geloof) 6 uur tussen mag zitten. Wij hebben geen nachtvoedingen meer, met 3 maanden zijn we daarmee gestopt. Hij is nog iedere nacht wakker dan geven we hem een speentje. Dan slaapt ie ooit verder en meestal is hij snachts nog wel een x wakker. Doorslapen doet hij na 4 maanden dus nog steeds niet. Ik denk dat je van je zoontje nog niet kan verwachten dat hij nu al doorslaapt!
Nee, hij hoeft niet door te slapen!!!! pppff... sorry maar er wordt slecht gelezen!!! Ik zou alleen graag willen dat hij de 23uur voeding beter dronk en dan juist de nachtvoeding wat minder!! Hij vind het dan dus niet fijn om wakker te worden om 23uur, terwijl deze voeding nog wel even blijft lijkt me.. Nou ja, ik kom er wel uit. Graag deze sluiten, alsjeblieft!
Nog even snel voor ie gesloten wordt . Tobin maakte dus toen hij nog iets kleiner was ook zijn nacht in de vroeg avond. Als ik hem dan rond 23.00 uur wakker maakte voor een voeding, dronk hij amper en kwam bovendien 's nachts soms wel 3x. Was dus geen succes. Ik heb het toen gewoon even gelaten en zijn ritme hierin aangehouden. Pas toen we overdag wat beter een ritme kregen ben ik het weer eens gaan proberen om hem om 23.00 uur wakker te maken en toen ging het ineens super. We doen het nu al 3 weken zo dat ik hem tussen 23.00 en 23.30 uur wakker maak voor een voeding. Die drinkt hij dan meestal redelijk goed en vervolgens slaapt hij 8 uur aan 1 stuk. Als ik jou was zou ik het nog even laten zoals het nu is en als je kindje iets ouder is gewoon nog eens proberen of om ca. 23.00 uur wakker maken nu wel het gewenste effect heeft. Suc6!