alleen maar willen slapen bij mamma

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sassie25, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Ilja en Adriënne,

On kleintje is vandaag precies drie weken oud. Hij valt tijdens het fles drinken niet meer in slaap. Hij is eerder klaarwakker en kijkt lekker om zich heen en dergelijke. Ik houd m meestal nog ff bij me op schoot en zodra ik zie dat ie in slaap valt, gaapt of moe wordt, doe ik m in zn bed.
    Maar dan begint het: hij wordt meteen weer klaarwakker en zet op een huilen! Nu kan hij dat huilen een hele tijd volhouden en elke 5 tot 10 minuten naar boven gaan en een aai over zn bol geven is geen oplossing. Hij kan dat huilen een hele poos volhouden. Het enige wat helpt is hem uit bed te nemen en hem bij mij te nemen...

Maar ik kan hem toch moeilijk de hele dag bij me nemen en 's avonds bij me in bed leggen om hem te laten slapen? Weet dat baby's ook weleens huilen en niet altijd zo makkelijk in slaap vallen, maar vind het zo zielig om hem te laten huilen met deze temperatuur! In zijn kamer is het 28graden en met geen mogelijkheid is die temperatuur naar beneden te krijgen. Hij ligt al in een romper met alleen een lakentje.

Zijn er dingen die ik kan doen om hem in slaap te laten vallen in zijn eigen bedje zonder hem bij me te hoeven nemen?

Groetjes Saskia

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Saskia,

Ik hoor die klacht om me heen heel vaak de laatste tijd. Ik denk dat het wel met het weer te maken heeft hoor, ze zijn dan een beetje van slag. Het is altijd het beste natuurlijk dat ze zelf leren in slaap te vallen, het is dus goed dat je hem naar bed brengt zodra hij slaperig wordt. Sommige kinderen willen zich in slaap huilen. Maar ga er soepel mee om deze warme periode.

Heeft hij een speentje?? Dat zou kunnen helpen. Als hij de fles snel leeg drinkt, zou het kunnen dat zijn zuigbehoefte niet bevredigt wordt. Even op je pink laten zuigen is ook een optie. Groeit hij verder wel goed? Een eindje wandelen wil ook wel eens helpen.

Het kan ook zijn dat hij een beetje last heeft van darmkrampen, dan is liggen niet zo fijn. Trapt hij met de beentjes als hij huilt?

Succes,

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina