Mn zoontje krijgt nu zantac en motillium maar gaat over op losec, weet iemand het verschil tussen deze 2? En wat zijn jullie ervaringen met losec? Mn ka zei we gaan losec proberen, maar ik denk niet dat het huilen daarmee helemaal opgelost zal zijn... Dus ben erg benieuwd! Heeft het lang nodig voordat dit aanslaat? Of werkt het gelijk omdat hij nu al zantac gebruikt?
Die medicijnen hebben dezelfde werking. Je kinderarts zit mogelijk ook met zijn handen in het haar.. Gaat het om je zoontje van bijna anderhalf? Die heeft nog reflux, waarvoor hij die medicatie krijgt? Zo ja, heeft de kinderarts een operatie met jullie besproken?
Je zou eens op het farmacotherapeutisch kompas kunnen kijken (het is wel handig als je enigszins thuis bent in de medische terminologie) Farmacotherapeutisch Kompas. Daarin zie ik dat Losec gegeven wordt als Zantac onvoldoende effect heeft. Het werkt op een andere manier als de Zantac. Onze kleine meid heeft alleen Losec gehad (nu nog steeds overigens), geen Zantac. Merkte wel vrij vlot effect, al moest de dosering nog wel opgehoogd worden. Sterkte, niet fijn als je kindje zoveel pijn heeft hè...
Nee gaat om ons andere zoontje van 12,5 week... oke dus het is hetzelfde? wat heeft het dan voor zin om hem dit te geven??? mmmm apart haha
oke, nou dat klinkt hoopvol! nee word er gek van. maar goed hoop dat dit beter werkt! En anders moet hij opgenomen worden....
Sorry, ik was bij mij antwoord in de war met een ander medicijn. Onze dochter heeft trouwens Zantac, Losec, Motilium, Nexium en Gaviscon gehad tegen reflux, en helaas hielp dat allemaal niet.
hoera voor ccwoman dat je dit topic bent gestart! Ben namelijk ook wel benieuwd naar het verschil tussen beide! Ik vind het trouwens een drama om die losec te geven! Zit in een capsule, moet die capsule open (waar alweer wat bolletjes door verloren gaan) dan doe ik die in een schaaltje met lauw water en dan met lepeltje geven, niet bepaald handy. Met spuitje was helemaal een drama want daarbij blijft de helft in het spuitje zitten. Heb ook het idee dat ze krampjes krijgt van die medicijnen.
Wij hebben losec in een vorm van een pilletje... (dus geen capsule) die stop ik geheel in een spuit... zuig hem op met warm water en dat lost super goed op! kan hem dan in 2e aan mijn dochter geven zonder dat er restje achterblijven in het spuitje......
Heb het net gehaald bij de apotheek en kreeg omeprazol mee...., ze zei dat dit losec is, kan alleen nergesn de naam losec terug vinden op de verpakking, dus het is toch wel hetzelfde??? Hij moet 1 keer daags 1 tabl van 10 mg, idd oplossen in een spuitje met water.. Is dit een lage dosis ? Omdat ik wel is lees dat kindjes 2 tabl krijgen...?
onze dochter krijgt ook 1 maal daags 1 pil om onze verpakking staat: losec mups 10 omeprazolmagnesium, overeenkomend met omeprazol 10 mg dus denk wel dat dat het zelfde is als wat jij heb........
Dit is exact hetzelfde. Losec is een merknaam. Als je een doosje Losec pakt zie je erop staan "omeprazol". Omeprazol is de werkzame stof...de stof waar het om draait. Nee dit is geen lage dosis! 10mg wordt bij volwassenen ook wel gegeven, dus is niet laag. (ben apothekersassistente)
Oke dank je! had al gegoogeld en had idd gevonden dat het hetzelfde is! Oke nou ben benieuwd hoe dit gaat werken!!!
hier krijgt ie 2x per dag 1 tabletjes losec. het verschil weet ik ook niet, alleen dat zantac hier niet meer werkte. nu is het nog steeds niet over, maar het gaat een stuk beter in ieder geval sinds de dosis verhoogd is. hij kreeg 1x 1 tablet, nu 2x 1 per dag
hier ook losec, idd 1 tablet van 10mg oplossen en met spuit geven. bij ons moet de dosis omhoog ! het werkt niet meer voldoende.
Net even een pilletje geprobeerd om op te lossen, maar pff wat een gedoe joh! Hij lost niet heel snel op naar mijn idee... Had eerst het pilletje in de spuit gedaan en toen water erbij, maar dan loopt het water er natuurlijk uit...haha Dus pilletje erin en toen water opgezogen, nou ook geen succes want pilletje blijft plakken aan de binnenkant van het spuitje... Toen maar 10 ml water in een kommetje gedaan en toen pilletje erbij en dat weer opgezogen met t spuitje! Pff wat en gedoe zeg, hoe doen jullie dat precies dan????
Hier krijgt mijn zoontje sinds gister losec, kreeg ik gelijk mee van me HA in overleg met de KA. in het spuitje werkt erg goed en laat hem eerst sec aan de fles en dan daarna spuitje beetje bij beetje geven. Loopt wel klein beetje langs zijn mond maar dat hou ik niet tegen denk ik. Vind hem wel rustiger na de voeding naar hij kan nog echt zijn huiluren hebben en dan klamt hij zich echt aan mij vast
ik heb van de apotheek een gebruiksaanwijzing gekregen. Doe het pilletje in de spuit en zet hem op 10ml doe water in een beker en verwarm dit handwarm. dan met de spuit 20ml water erin zuigen, dan staat hij dus op de 30ml. Doe het dopje op de spuit zodat hij niet leegloopt en leg de spuit een paar sec neer. Dan lost het pilletje heel snel op en dan even schudden. De lucht eruit en klaar.
Nou dat gaat hier al niet lukken want heb een spuit van 10 ml meegekregen van de apotheek dus tjaaa...haha Nog andere tips???
Mag het trouwens niet in een beetje melk opgelost worden dan? of eerst met water t pilletje oplossen en dan door zn melk... Gebruik ik gewoon 2 flessen om eerst zn medicijnen te geven en dan de rest van zn fles....