Hoi hoi Hoe maken jullie het bedje op met dit weertje en wat trekken jullie je kindje aan. Mijn dochter is te vroeg geboren, nu 50 cm en 3,3 kilo. Kan zichzelf goed op temperatuur houden. Ze slaapt in een puckababy piep. Alvastbedankt voor het meedenken! Groetjes
ons kindje is met 38 weken geboren en ook 50 cm en weegt 3100 gram. Ik trek hem gewoon rompertje met korte mouwen aan, en een truitje met lange mouwen en een broekje. en als we naar buiten gaan trek ik hem een wat dikker vestje er overheen aan en dan een dekentje (van maxi cosi ) over hem heen
Ik neem aan dat je 's nachts bedoeld? Of bedoel je ook overdag? 's Nachts slaapt ons zoontje in een romper met lange mouwen, in een mouwloos slaapzakje, met daaroverheen een dun lakentje. Als ik weet dat het fris wordt doe ik er nog een katoenen deken overheen.
Hier wordt het tegen de ochtend best fris op de slaapkamers ( niet heel best geisoleerd oud pand ), dus ik doe een mouwloze romper met daarover een t-shirt met lange mouwen aan, mouwloze slaapzak en onder een lakentje met een dun dekentje. En dan nog jubelt ze van blijdschap als ze bij ons onder de warme deken mag komen liggen . Koukleumpje.
Ik doe haar een pyama aan met lange mouwen en lange broek, blote voetjes, en dan dus onder lakentje en dekentje.
Ik doe dr een rompertje met korte mouwen en pyjamatje aan. ze slaapt in een dun slaapzakje met mouwen en een lakentje+ dun dekentje erover.(al gebruik ik dat niet perse voor extra warmte meer zodat ze lekker ingestopt ligt)
Dat vind ik ook altijd een lastige. Wij wonen nu in een best wel warm huis en heb de verwarming niet meer aan op haar kamer. Overdag is t nu vaak 20,21 of soms 22 graden op haar kamer en 's nachts koelt het soms af naar 17,meestal 18 graden. Vind t ook heel lastig om te bepalen wat ze aan moet en wat ze over haar heen krijgt. Ze is nu uit de puckababy en ligt 's nachts in een dun slaapzakje zonder mouwen. Met daarover heen een laken en een dubbelgeslagen deken. Ze draagt meestal een romper met korte mouwen en pyama, of romper met lange mouw en alleen pyjama broekje. Ook heeft ze nog steeds sokjes aan, maar die ga ik vannacht uitlaten, want lees dat dat helemaal niet meer hoeft Overdag ligt ze in haar kleertjes onder een dun dekentje. Hoe warm hebben jullie het dan op de slaapkamer?
De zon komt het eerste in haar kamer, dan kan het 22graden worden. Ik hou dan bewust alles dicht. In de middag gaat het open maar zakt het niet veel. 's Nachts is het 19 a 20 graden. Heb het idee dat de temperatuur niet juist is. Hij kan in de ochtend ineens 3 graden verschillen.. Overdag in kleren met het deken tot de helft 's Nachts romper korte mouw, pyjama, geen sokken, dun slaapzakje zonder mouw en deken tot borst. Geen laken, komt wel in de zomer
Mijn dochter is al een stukje ouder, maar als het op haar kamertje 19 aan 20 graden wordt, dan leg ik haar te slapen met een romper korte mouw, shirt lange mouw, dun maillot, en dan in haar slaapzakje zonder mouwen, en daarover heen een lakentje. Op dit moment is het 18 graden op haar kamertje, en leg ik er nog een dekentje over heen. Maar ze is dan best wel een koukleum. Overdag heeft ze het snel TE warm, maar snachts koelt ze erg af, en heeft dan vaak ook een ochtend temp van 36.2 daarom gaat er bij haar een deken over heen bij een temp lager dan 19 graden.