Wat voel je je dan stom :-(

Discussie in 'Verzorging' gestart door Jel, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ging vanmiddag voor de tweede keer in haar jonge leventje mijn dochters nageltjes knippen. Ik vind het al een beetje een eng karweitje met die kleine vingertjes...

Ik zorgde dat ze in een rustige bui was en nam haar bij me op schoot bij het raam, zodat ik voldoende licht had. Handje één was klaar en toen wilde ik handje twee gaan doen. Ik begon met het duimnageltje, keek op het randje van het nagelknippertje of de nagel er goed op lag en knipte. Ineens begint ze te huilen en zie ik ineens bloed komen. :( Heb ik een stukje in haar velletje geknipt. :( De eerste keer dat ik mijn dochter pijn heb gedaan, ik kon wel meejanken! :(
    Gelijk een tissue gepakt en eromheen gedaan. Toen een gaasje gepakt met luiertape en afgeplakt. Maar die was al snel van dat kleine duimpje af... Nu ligt ze in bed en heb ik een lange sok om haar handje geschoven tot haar bovenarm, zodat ze even niets met dat handje kan doen, met hopelijk meer kans op genezing. Tjonge, het bloedde even behoorlijk, en dat voor zo'n klein meisje. :(

Hebben jullie dit soort dingen ook al eens meegemaakt? Of iets anders, waarbij je jezelf wel voor de kop kunt slaan?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn man heeft precies hetzelfde gedaan, BLOEDEN! Dat heeft er dus voor gezorgd dat ik nooit nagels heb durven knippen want ik ben nog een stukje onhandiger dan hij.

Waarvoor ik mezelf echt voor mijn kop kon slaan was dat ik mijn scheermesje een keer op kindhoogte heb laten liggen onder de douche. En ik denk dat mijn oudste een jaar of twee ofzo was toen ze doodleuk de kamer binnen kwam lopen met mijn venus-scheermesje. En RATS van een hand, van alle vingers een plakje afsneed. Niet diep maar wat een bloedbad.
    Domme doos die ik was.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn man heeft een keer in een teentje geknipt, brrr! Sindsdien vijl ik de nageltjes, hele klus, maar wel super veilig.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja hoor, hier ook een keer in het duimpje geknipt...

Gebeurd bij iedereen wel eens denk ik ;)

5. Jel

Jel Niet meer actief

Gelukkig ben ik niet de enige. Je voelt je dan ineens een heel slechte moeder. Van dat vijltje ga ik onthouden, want ik durf nu bijna niet meer te knippen, en 4 nageltjes van de andere hand moeten eigenlijk nog...

@ Vlinderbloem, zoiets verwacht je toch ook niet? Maarja kan gebeuren...

6. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook gebeurt, de allereerste keer dat ik haar nageltjes ging knippen, daarna dus ook nooit meer gedaan, dan maar vijlen

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ook ik heb het 1 x gehad sinds dien knip ik niet meer, ik vijl zijn nagels en soms knipt mijn zus zijn nagels.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Op een dag moeten jullie e toch aan geloven hoor..

Hier heel lang een kindernagelknippertje gebruikt.
    Gewoon van de etos..
    En doe het nu ook weleens met een kindernagelschaartje.
    Tot grote stress van manlief en dochterlief.
    Beiden zijn bang dat ik er meteen een hele vinger afknip lijkt het :)

9. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik knip de nagels van mijn zoontje als hij 's avonds voor het slapen een flesje drinkt. Hij ligt dan ontspannen en strubbelt niet tegen. Toen hij een paar weken oud was vond ik het ook dood eng! Vijlen, Vijlen, vijlen....

Ik heb ook een keer gehad dat mn zoontje mijn scheermesje te pakken had (lag in de badkamer op de grond), hij stak hem dus in zn mond. Ik was net op tijd, voordat hij zn tong openhaalde:$!

10. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Gelukkig hier nog niet in haar vinger geknipt. Gaat tot nu toe altijd goed.

Wel eens gebeurd toen was ze net enkele weken oud dat ik met mijn nagel een hele kras maakte op haar beentje tijdens het aankleden. Had een scherp kantje aan mijn nagel zitten.
    Huidje was natuurlijk heel zacht en kwetsbaar door het warme water. Wat voelde ik met schuldig. Je ziet zelfs nu nog een litteken op haar bovenbeentje :(

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb van de week ook in het velletje van haar ringvinger geknipt. Ze gaf in eerste instantie geen krimp, waardoor ik dus ook niet doorhad dat ik er in had geknipt. Vervolgens ging ik de 'haakjes' wegvijlen en zette ze het ineens op een brullen!! Wist niet wat me overkwam... en bloeden als een rund!
    Ik heb dus waarschijnlijk eerst geknipt en het toen open gevijld. Ik voelde me echt een slechte moeder :p... Heb me er dagenlang schuldig over gevoeld.
    Moest het direct erna ook opbiechten aan mijn vriend... Niet tof!

Maar goed... het gebeurt vast iedereen wel een keer. Dit of een van de twintigduizend andere ongelukjes...Zolang er geen blijvend letsel is van zo'n ongelukje moeten we onszelf maar snel vergeven!

12. Maia

Maia Niet meer actief

ach, is me met beide kinderen al een paar keer overkomen... kan gebeuren.

13. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ook... Ook in haar duimpje! Sindsdien knipt mijn moeder haar nageltjes.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier ook gebeurd, toen ze een maand of twee was :( Daarna heeft mn moeder het een jaar gedaan want ik durfde niet meer en manlief ook niet. Nu is het een hele.tijd goed gegaan maar.laatst weer in het velletje van haar duim geknipt. Drama ten.top.en voelde me nog schuldiger doordat dochterlief heel hard "mama au daan!!!!" brulde. Beide keren.huilde ik.langer dan de kleine hahaha en.mn hobby zal het nooit worden.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb Aiden eind vorig jaarbij het nageltjes knippen in zijn duimpje geknipt met een nagelknipper. Het bloedde als een gek en bleef ook bloeden. Aiden zat te krijsen en was totaal overstuur.Ik jankte net zo hard mee. Moest mezelf echt kalmeren. Zijn toen naar de HAP gegaan en die hebben zijn duimpje toen verbonden.

Durfde toen ook niet goed meer zijn nageltjes te knippen. Nu zit hij bij papa op schoot en mag filmpjes kijken op de telefoon. Intussen kan ik in alle rust zijn nageltjes knippen.

16. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ja hier ook weleens gebeurt...het is ff zielig maar ook zoooo lastig met die priegelvingertjes.

Heb ook weleens dat ik haar draag en dan per ongeluk ergens tegenaan stoot...ook zo'n mega schuldgevoelmoment.

Gelukkig nooit nekvel tussen rits ofzo, dat lijkt me zo vreselijk!

Oh ja, nog eem vreselijke...mijn fiets viel op mijn kind en al voorop!!!
    Zoooo zielig. Ze had gelukkig niks, stuur is zo breed dat het de val brak, maar e was enorm geschrokken.
    En t zielige, ik dacht ik wil haar wel troosten nu en eruit halen maar dan krijg ik haar er nooit meer in! Dan brult ze nog een keer alles bij elkaar en moet toch thuiskomen haha.
    Dus al zittend in fiets getroost...arm kind!
    Zet mijn fiets nu altijd in fietsenrek met de voorband.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik knip nagels wanneer ze slaapt. Met een schaartje en niet de knipper.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb precies hetzelfde gedaan toen mijn zoontje ongeveer even oud was, vreselijk, ik heb zo gehuild daarna! Wat een schuldgevoel! Ik moet bekennen dat het nageltjes knippen sindsdien meestal door mijn man wordt gedaan, ik heb toch een licht trauma er aan over gehouden ;).

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Yep keertje in het vingertje geknipt van mijn dochter en nog veel erger een keer de autodeur dicht gegooit terwijl haar vingers ertussen zaten

20. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Met nagel knippen nog geen ongelukken. Dat doen we als hij een flesje krijgt, dan zit hij mooi stil.

Wel al een paar keer gehad dat ik de tripp trap aan de tafel schoof en dat z'n vingers tussen kinderstoel en tafel zaten. Oeps niet goed opgelet :)

Deel Deze Pagina