Mocht het straks trouwens erg wam worden, dan doe ik Eva wel in een slaapzak, met verder alleen een luier aan. We hebben ook heel dunne slaapzakjes dus dat kan best.
Luc slaapt ook alleen in zijn luier in een dun slaapzakje. Hij gaat ook zijn hele bed door voordat hij in slaap valt. Slaapzak vast leggen doe ik niet meer, hij wurmt net zolang totdat hij losser zit. En anders huilen. Dus dan maar zo. Sinds 3 weken slaapt hij ook op zijn buik. Best eng om te zien maar ach, bij hem maakt het qua sterkte in de nek niet meer uit hoor. Dekentje of lakentje bij hem ook echt geen zin, die trappelt hij ook snel weg.
Tamaar, hier gaat het dus ook zo. Wij hebben Eva van haar wieg naar ledikant gedaan, o.a. omdat ze zo aan het huilen was in de wieg omdat ze zo moeilijk kon omdraaien (nogal smal ). Ze lag eerst een hele tijd te jammeren op haar zij aan de spijlen trekkend, heel zielig.
Zo ging het hier gisteravond ook weer. Hij lag op zijn zij in bed in zijn slaap te huilen. Daarna op de buik. Toen ik hem op zijn rug draaide sliep hij weer verder.
De slaapzak is gelukt! Het was even zoeken, maar we hebben een iets langere gevonden. Ze blijft nu enigzinds liggen, wel nog scheef maar dat maakt niet uit, ze rolt nu niet meer naar de zijkanten. Ik slaap zo ook een stuk fijner. Ik wil wel graag zo'n gaasje hebben..
Je kan ook van dat dunne katoen tussen de spijlen doorvlechten. Als ze daar tegenaan gaan liggen kunnen ze nog wel ademen maar geen armen/benen meer door de spijlen steken.
Ik vond Thijmen vanmorgen ook ondersteboven op zijn buik terug Echt raar, weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen..... Ach, als ie zo lekker ligt
wij hebben de safety sleep gekocht omdat charissa 's ochtends met haar gezicht in het matras lag en ik ben daardoor vreselijk geschrokken. ze licht nu zeg maar vast.
Jesse doet het ook en ik snap ook niet hoe dat lukt met slaapzak aan hihi maar 9 van de 10 keer slaapt hij nu op zijn buik.. prima heb alleen wel alle lakens en dekens weggehaald.. wel kaal zo zo'n bedje...
Ja kaal wel idd. Dean ligt ook sinds kort in zijn eigen grote bed en in een slaapzak. Hij ligt regelmatig bovenin en met zijn hoofd naar voeteinde. Ik draai hem niet om. Hij ligt waarschijnlijk lekker zo.
Hier ook zo'n draaier, vanaf heel jong al. Ze is erg beweeglijk, zowel wakker als in haar slaap, en ligt vaak dwars of omgekeerd. Maar ze ligt dan dus wel altijd lekker zoals zij wil. Ik was (en ben) zelf ook altijd een draaier geweest in bed, dus ik ga haar niet vastleggen of steeds terugleggen. Alleen als ze echt klem ligt, leg ik haar even 'recht'. Ik kan me wel voorstellen dat je na een arm uit de kom op zoek bent naar maatregelen... zo'n gaastentje lijkt me dan het fijnst, kan je kindje nog steeds lekker draaien en heb jij een gerust gevoel.
Zo ligt Eva nu ook te slapen, op haar buik . Afgelopen nacht overdwars in het midden met haar benen (in slaapzak) door de spijlen heen. En zo hebben we nog wel meer variaties . Patricia, een kindje vastleggen vind ik echt zielig en gevaarlijk.... kan je beter een aerosleep kopen, kunnen ze ook makkelijk door ademen als ze met hun mond op het matras liggen, maar kunnen wel lekker bewegen. En het bedje is wel kaal, maar dat went. Beter kaal en veilig dan leuk aangekleed en niet veilig...
Suzanne, heeft hier 2 maanden geduurd, dus hoe lang moet je nu nog? Berna, grappig he zoveel herkenbare dingen bij andere kindjes! Had woensdag een meeting van een paar van het forum en 1 meisje die een paar dagen ouder is dan Eva maakte precies dezelfde geluidjes, zo leuk! Hm, ik heb een mooie ledikantdeken, maar nog nooit gebruikt en gaat waarschijnlijk ook niet gebruikt worden .
Dan moet ik nog anderhalve maand.... Als het over gaat want het ligt voor mijn gevoel ook aan de helm. En dan duurt het nog 6 maanden
Nou als hij niet hoeft te slapen gaat het perfect, hij lijkt niet te merken dat hij hem op heeft maar hij slaapt sinds de helm gewoon onrustig en korter. Hij lag altijd op zijn rug en nu dus niet meer en dat gepaard met huilen. Gelukkig wel kort, als ik hem terugdraai slaapt hij verder, 's nachts dan. Overdag is hij dan echt wakker en een einde aan zijn slaapje... Maar dat probleem ken jij he...
Misschien heeft het toch niet zoveel met zijn helmpje te maken... kan ook toeval zijn natuurlijk. Ja, als Eva wakker is, is ze ook gewoon wakker en gaat niet meer slapen . Laatst werd ze trouwens opeens huilend wakker en zag er nog heel slaperig uit en bleef huilen toen ik haar oppakte, ik heb haar toen weer in bed gelegd en ze heeft toen nog een uur geslapen! Maar meestal als ze wakker komt en ik kom binnen, begint ze te lachen en gaat dan echt niet meer slapen.