Baby dragen en winter(jas)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tessss, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hoi, wellicht dat jullie hierop een antwoord hebben:

    Ik wil de baby veel gaan dragen, ook als we op pad gaan. Nu gaan we (waarschijnlijk :p) de winter in binnenkort en heb ik mijn winterjas aan. Hoe dragen jullie de baby dan: in de draagzak over je winterjas en de baby goed aankleden of de baby in de draagzak onder je winterjas maar dat moet dan wel passen. Hebben jullie daarvoor dan zo’n (lelijke en dure ;)) jas aangeschaft of past het ook met een reguliere winterjas (denk het niet eigenlijk...).
     
  2. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik vind over mijn jas dragen niet fijn. En het nadeel is dat als je ergens in en uit loopt, je je kindje aan en uit moet kleden.
    Een gewone jas past niet, tenzij je een paar maten te groot neemt, maar dat wordt erg onflatteus. De eerste paar weken kon mijn zwangerschapsjas nog over mijn baby, (prematuur, dus klein) maar dat wordt nu al te krap (maat 62)
    Ik heb nu een draagjas besteld. Een wollen jas van Angelwings. Die is niet lelijk maar inderdaad wel duur. Voordeel is dat die als normale winterjas ook mooi is. (vind ik dan)
    Er zijn ook covers te krijgen die je over je draagzak/doek kan doen. Je jas laat je dan een stuk open.
     
  3. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb via marktplaats een lekkere warme positie winterjas gekocht, die ruim genoeg is om straks als draagjas te kunnen gebruiken.
    Persoonlijk vind ik onder je jas dragen veel fijner en handiger dan er overheen. Je baby blijft beter op temperatuur, je hoeft je kindje niet in dikke winterkleding te wurmen, je kindje kan gewoon door blijven slapen als hij/ zij in de draagzak in slaap is gevallen, baby’s vinden dit zelf vaak fijner omdat ze het gevoel hebben huid op huid contact te hebben, wat een veilig en geborgen gevoel geeft.
    Ons eerste kindje heb ik veel onder de winterjas van mijn man gedragen. Onder mijn eigen jas paste echt niet en ik kon toen geen mooie goed betaalbare draagjas vinden.
     
  4. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik zou ook onder je jas dragen. Bij mijn eerste had ik vaak een dik vest van mijn man over de doek met baby en zelf mijn winterjas open (aan de onderkant nog wel een beetje vast) en zelf een sjaal om. Bij de jongste ben ik in de winter bevallen en had ik een positiewinterjas gekocht. Deze kon nog heel lang dicht over de doek met baby, dat vond ik zelf prettiger. Maar als je die niet hebt, zou ik een cover proberen.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Je hebt ook hele mooie draagjassen te koop. Onder andere mooie lange wollen jassen met draaginsert. Prijzen zijn alleen wel erg hoog.
    Ik heb een softshell van Mamalila, ook erg duur maar zooo blij mee. Kan er het hele jaar door mee dragen.
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bonprix heeft goedkopere jassen. Bij mij zijn de mouwen dan wat kort maar voor even is dat prima.
     
  7. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Kijk eens op Bon Prix! Daar heb je van die speciale draagjassen voor een leuke prijs.
    Zelf deed ik de draagzak meestal over mijn jas en had ik een fleece omhulsel voor eroverheen. Ook prettig. Maar onhandig als je kindjes slaapt en je ergens binnen komt en je jas uit wilt doen :rolleyes:
     
  8. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik droeg gewoon met soort omslagponcho over de doek:) Ging ook prima!
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  9. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ik draag zowel over m’n jas als eronder. Ik heb zo’n draagfleecevest van lennylamb, niet zo duur en lekker warm
     
  10. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik droeg bij mijn decemberkind zelf een lekker warm vest met een sjaal die ik dan half over de baby drappeerde. Nooit koud gehad.
     
  11. Toutmaman

    Toutmaman Nieuw lid

    2 nov 2018
    4
    1
    3
    ik heb een fleece draagjas van allesmama en die bevalt ook prima. Maar als het echt koud wordt zit ik te denken aan een softshell jas van Minomana. Nieuwe is echt mooi maar eerst nog even sparen.

    Op Bonprix staat ook echt veel te koop, maar de verhalen zijn toch echt heel wisselend. Denk dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben
     
  12. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik draag onder mn 'jas'. Ik heb een dik teddyvest van mijn partner die ik veel gebruik en een zelfgebreide ( door overgrootoma ) poncho met een envelopgat waar de kleine zijn hoofd door past.
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik deed ook onder mn jas.
    Eerst de rits/knopen dicht voor zover mogelijk en een sjaal om.
    Bij de laatste had ik een draagvest, dat was op deze dagen prima maar met wind/kou eigenlijk te dun. Even naar school ging goed. Op langere stukken was ik van boven dun gekleed, draagdoek, draagvest, jas
     
  14. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Of je eigen jas open laten hangen en de baby er wel onder. Grote sjaal evt als het heel koud is.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb de afgelopen dagen met hetzelfde dilemma gelopen en dacht aan twee opties;

    Eigen jas (of mn zwangerschap jas) open. Baby in draagzak op mn buik in normale kleding en naar gelang de kou verder aankleden met een draagcover, babylegs, wollen sokken en muts (evt nog een vest eronder)

    Of een draag jas.

    Maar nadat ik die prijzen had bekeken voor die jassen, koos ik voor optie 1. Heb zojuist de cover en een paar wollen babylegs besteld. Katoenen babylegs heb ik nog. En wollen sokjes koop ik tzt per maat erbij. Mutsjes heb ik altijd op voorraad straks.
    Ik denk dat dit de goedkoopste oplossing is en ook heel.makkelijk aan te passen aan diverse temperaturen door een laagje eraf of erbij te doen.
     
  16. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Heb je toevallig een positiezomerjas?
    Ik deed onze oudste onder de jas; een groot fleecejack van mijn man en daarover de zomerpositiejas... Warm zat want je bent ook in beweging...
     
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Yep, kan prima met je jas open, een kindje houdt je heerlijk warm :D ik had ook gewoon mijn aansluitende mantel icm bondolino of geweven doek. Warm laagje eronder en evt een sjaal, en kindje lekker aankleden. Dikke wollen kniekousjes zijn fijn voor je kindje in de drager! Ik heb een draagjas nooit gemist.
     
  18. Toutmaman

    Toutmaman Nieuw lid

    2 nov 2018
    4
    1
    3
    Positie
    Volgens mij heeft Momawo een positie zomerjas... kun je op de Spaanse site bekijken en wordt in Nederland ook verkocht.... ik zou deze alleen nu niet meer dragen brrrrrr
     

Deel Deze Pagina