Hoi dames, Ons meisje van 7 maanden sliep tot een paar weken terug nog zeker 2 a 3 slaapjes van 1,5 tot 2 uur achtereen per keer. We zijn inmiddels verhuisd. Nieuwe kamer, andere geluidjes... we begrijpen dat ze daaraan heeft moeten wennen. Maar inmiddels zijn we al een poos gesetteld. Het slapen wordt echter steeds minder lang en lastiger ( om haar in slaap te krijgen ). De laatste dagen slaapt ze maar 30 minuten per keer, zo'n 2 a 3 keer per dag. Echt veel te weinig! 'S avonds ligt ze er rond 19:30 in. Meestal gaat dit zonder al teveel gedoe. Wel komt ze standaard 2 tot 3 keer weer 's nachts. Terwijl ze net begon door te slapen. Ze heeft inmiddels 2 tanden die helemaal door zijn. Bijvoeding zijn we al maanden mee bezig en dit gaat goed. Wat kan het zijn? En vooral... hoe kan ik het aanpakken? Ik heb 'Baby in een droomritme' er maar weer bijgepakt. Maar voor wie raad weet of bemoedigende woorden heeft... Graag! Ik ben lichtelijk aan het einde van mijn latijn. Overdag is ze namelijk ook niet meer echt het lieve, tevreden dametje wat ik gewend ben. Dat zal dan weer samenhangen met het feit dat ze zo weinig slaapt... Maar toch. Ik vind het zo vervelend. En ik merk dat mijn lontje korter wordt...
Hoi, Misschien zit het n de lucht... Mijn meisje slaapt sinds 3/4 dagen ook minder en is inderdaad ook wat chagerijniger overdags..in de avond en nacht is ze ook steeds vaker even wakker, speentje erin en het is weer goed, maar 5x per nacht ineens een Gillend kindje is verschrikkelijk! Hier trouwens nog geen tandjes.. Ik probeer rustig te blijven en goed op haar vermoeidheidssignalen fe letten en dan gelijk naar bedje..vanochtend heeft ze eindelijk weer eebs geslapen van 10.00 tot 11.20 en nu ligt ze vanaf 13.10 te slapen...zal me benieuwen! Helaas heb ik dus geen tips voor je..behalve als zij slaapt, misschien zelf ook even meeslapen, elk halfuurtje is er 1!
Toen ons zoontje 7,5 mnd was, hebben wij ineens 5 weken achter elkaar gebroken nachten gehad (sliepen zelf maar 3 uur per nacht, terwijl hij daarvoor al een hele tijd doorsliep). Kan het zijn dat er rond die periode een sprong is? Of misschien komt er nog een tandje aan?
Hier lijken we nu net langzaam uit die periode van slecht slapen te zijn. Heeft bijna de hele zomervakantie geduurd (dus ben wel weer toe aan vakantie ). Wat het was? Eerst dacht ik aan tandjes en meer bijvoeding, maar leek toch meer op een sprongetje.. Ga nog niet te hard juichen, maar voorzichtigaan lijkt het hier te verbeteren. Draagdoek was de uitkomst hier. Daar sliep ze tenminste nog even in achter elkaar. Maar wat sloopt het zulke dagen en nachten.. Sterkte!
Hier nog zo'n klein monstertje hoor Vigo sliep ook altijd veel en goed maar de laatste 2 weken is het ook hopeloos. Is snachts heel onrustig en overdag slaapt hij 2x een half uurtje ofzo. Hij is wel erg bezig met proberen te kruipen en stapjes doen aan de tafel dus misschien een sprongetje ofzo
Hier is dat soms enkele dagen zo, maar dan pakt ze haar ritme weer terug. Nog geen tandjes trouwens. Hier zijn de moeheidssignalen: duimen, jengelen/krijsen, hoofd tegen je aan wrijven, tegen je aan hangen, over het hoofd wrijven. Soms is ze nog niet moe genoeg en haal ik haar weer even uit bed. Meestal heeft ze 's ochtends hier nog 1-2 slaapjes en 's middags geen of 1. Ligt er geheel aan. Wat ik deed als ze echt begon te krijsen als ik haar in bed legde, werkte super: - even in de armen naast het bed vasthouden en zingen - als ze begon te duimen (hier ontspansignaal), dan in bed leggen, maar haar vast blijven houden - bij weer duimen alleen nog hand onder hoofd en de andere op het buikje - hand op buikje - gewoon ernaast zitten - langzaam de kamer uit Ik ben heel makkelijk... wil ze echt niet dan wil ze niet. Soms is het licht aanpassen van het slaapschema nodig. Meteen in bed leggen, kussen en gaan is er niet meer bij, ze heeft nu wat meer tijd nodig. Ze speelt hier nu ook vaker op de grond, dan wordt ze meer moe. Evt kun je eens naar een osteopaat gaan om te kijken of je kleine blokkades heeft. Eentje die ook baby's behandeld. Baat het niet dan schaad het ook niet.