Een hele tijd huilde mijn zoontje heel erg wanneer ik hem naar bed bracht. Niets hielp, vijf minuten methode niet, laten huilen vond ik ook niets.. Meestal liep ik wel gewoon weg na het in bed leggen en als hij dan na 5-10 minuten nog huilde (wat dus altijd het geval was), dan ging ik er heen en bleef ik bij hem en boog ik voor over zijn bedje om hem op zn rugje te kloppen. Soms viel hij dan na 5-10 minuten in slaap maar soms wilde hij ook weer opstaan of begon hij te spelen en dan baalde ik dus ontzettend! Toen hij op de creche begon, na een weekje daar te zijn geweest, sliep hij ineens gewoon zelf in zonder te huilen! Ik dacht dat dit misschien kwam doordat hij in de gaten had dat mama soms weg is maar altijd weer terug komt ofzo..! Hij heeft dit ruim 1,5 week super gedaan! Maar ineens zijn we weer terug bij af. Word er soms zo moedeloos van! Hij is dsn hartstikke moe dus daar ligt het niet aan, maar ik heb ook een lange werkdag gehad en ben dan ook zo toe aan even een momentje voor mezelf.. Wie herkent dit en wie weet waar dit aan kan liggen? Heb niet het idee dat er iets met hem aan de hand is verder qua gezondheid
Hier een even oud dametje. Slaapdrama's (vooral in slaap vallen) kennen we helaas ook erg goed. Nu gaat het al zo'n twee maanden super goed en slaapt ze voor we de kamer af zijn soms al. Hier hielp het toch om de 5-minuten methode vol te houden. Volgens mij heeft ze nu echt de rust dat wij er zijn en echt wel komen als er iets is. Heb je de 5-min methode al een paar weken consequent gebruikt? Pft lastig altijd he? Het is juist fijn wanneer ze lekker gaan slapen en je zelf even je handen vrij hebt!
Ja is zeker lastig! Hij slaapt over het algemeen goed dus het zou ook zo fijn zijn als hij gewoon lekker in slaap kan vallen, en het gekke is dat het juist weer zo goed ging 1,5 week geleden maar dat was maar van korte duur helaas..! Ik heb de 5 minuten methode maar vier dagen toegepast en toen gaf ik het op want ik had het idee dat het alleen maar erger werd zo. Hij werd elke keer zo boos en verdrietig wanneer ik dan weer wegliep uit z'n kamer en ik vond dat eigenlijk nog zieliger dan hem gewoon eventjes te laten huilen. Dus toen deed ik elke keer 10 minuten laten huilen en dan terug gaan en blijven tot hij sliep, maar ik vind dat toch ook niet echt de ideale methode maar het werkt op zich wel uiteindelijk
En even bij hem blijven tot hij slaapt? Op het moment is dat de methode hier. Ze valt dan rustig in slaap (soms al binnen 2 min) en slaapt dan in de middag 3 uur!!! en de hele nacht! Uiteraard zijn er wat dagen/nachten dat het nog eens mis gaat maar over het algemeen gaat het heel goed. Ik heb een matras naast haar gelegd waar ik dan op ga liggen/zitten. Ze roept wel en noemt alle woorden die ze kent gaat zitten etc maar ik negeer dat. Al gauw is de lol eraf en gaat ze slapen. Soms dus al binnen 2 min, andere keren kost het wat meer tijd. Maar tot nog toe werkt dit hier voor nu het beste.
Nou vandaag weer erg moeizaam! En dat terwijl hij maar drie kwartier heeft geslapen op de crèche vanmiddag dus had gedacht dat hij moe genoeg zou zijn! Heb hem tien minuutjes laten huilen (of zelfs iets minder) en ben toen bij m gebleven, eerst neerleggen en zachtjes op z'n kontje kloppen, meestal gaat hij dan na 5-10 minuten slapen, en blijft iig gewoon rustig. Maar nu ging hij weer zitten, lachen, kletsen. Ben ergens in z'n kamer gaan zitten tegen de muur aan maar op een gegeven moment begon hij weer te huilen. Toen toch maar weer opnieuw neergelegd en weer aaien over z'n kontje. Toen ging hij slapen na 10 minuten ongeveer. Ben wel zeker 35 minuten ermee bezig geweest :-/ erg frustrerend!!
Nou vandaag weer erg moeizaam! En dat terwijl hij maar drie kwartier heeft geslapen op de crèche vanmiddag dus had gedacht dat hij moe genoeg zou zijn! Heb hem tien minuutjes laten huilen (of zelfs iets minder) en ben toen bij m gebleven, eerst neerleggen en zachtjes op z'n kontje kloppen, meestal gaat hij dan na 5-10 minuten slapen, en blijft iig gewoon rustig. Maar nu ging hij weer zitten, lachen, kletsen. Ben ergens in z'n kamer gaan zitten tegen de muur aan maar op een gegeven moment begon hij weer te huilen. Toen toch maar weer opnieuw neergelegd en weer aaien over z'n kontje. Toen ging hij slapen na 10 minuten ongeveer. Ben wel zeker 35 minuten ermee bezig geweest :-/ erg frustrerend!!
Frustrerend meis! Ik geef haar een handje. Het zal wel niet zo'n zoals het 'hoort' maar het werkt voor ons.
Wel fijn dat dat helpt! Dan zou ik dat ook maar gewoon voorlopig even zo doen.. Hier nog steeds geen idee wat beter is.. Laten huilen vind ik gewoon lastig en sneu. Maar als ik er steeds heen ga en weer wegga wordt hij echt overstuur iedere keer. En als ik er bij blijf staan gaat hij dus soms weer zitten en kletsen etc
O meis!! ik voel de frustratie en vermoeidheid met je mee! Hier gaat het ook nog steeds niet fantastisch. Wat we nu doen is met een klein flesje melk in bed en haar sikdoek in haar handjes. Ik blijf bij haar tot het flesje leeg is, vaak is ze dan al doezelig. Flesje leeg, zeg ik welterusten en loop weg. Heel af en toe slaapt ze meteen. Soms begint ze te spelen, dan laat ik haar. Ik ga wel terug als ze gaat huilen, echt huilen niet mokken. Dan leg ik haar weer neer en ga weer weg. Weer huilen kom ik er naast zitten en leg mijn hand op haar buik en hou haar (met lichte dwang) op haar plek. Inmiddels protesteert ze nog nauwelijks en valt uiteindelijk wel in slaap. soms met 2 minuutjes, soms 3 kwartier. Maar vaak is het wel binnen een minuut of 10 als ik dit doe. Als het spelen meer dan een uur duurt doe ik het ook. Helaas hoest ze ook weer heel veel dus word ze daar steeds wakker van en gaat ze dan helemaal over de rooie. Het zijn weer pittige nachten. Het ergste is altijd als het een paar dagen wel goed is gegaan, of een stukje beter. Dan is de teleurstelling best wel groot en kan ik het ook niet zo goed hebben.
Klopt, het is soms gewoon frustrerend. Ik vind het namelijk echt geen probleem als hij niet meteen slaapt, ik slaap ook niet meteen! Maar als hij dus ontzettend gaat huilen, kan ik hem moeilijk laten stikken. Ik wil hem dan wel troost bieden, maar misschien is ook dat wel het probleem, dat hij weet dat ik kom en dat hij anders gewoon niet gaat slapen.. Ik weet het niet! Het rare is dat hij twee weken geleden gewoon zonder kik ging slapen (1,5 week duurde dat geloof ik). Je weet gewoon niet of ze het ´expres´doen (want hij is echt een slimpie aan het worden nu). En dat ze gewoon willen dat je bij ze blijft. Of dat ze echt bang zijn bijv of verlatingsangst oid..
Ik denk dat er hier ook weer een sprongetje gaande is. Vroeg wakker ook! Zelf in slaap vallen lukt hier dus ook niet hoor. Weer hebben 5 maanden lang slaapdrama gehad. Elke dag weer. Dus dit is een verbetering! Hoeveel slaapjes doet hij nu op dag? Ik rek het echt Tot 12 uur. Dan is ze echt moe (elke dag om 5.30 uur wakker). Doordat ze zo moe is valt ze makkelijker in slaap. Bij overdag te weinig slaap valt ze hier in de avond ook heel moeilijk in slaap hoor! Overprikkeld denk Ik.
Ja dat kan! Misschien is dat hier ook zo.. Hier is hij namelijk ook vroeg wakker laatste week, om half 7 of 7 uur is bijna standaard nu, terwijl hij eerder ook vaak pas om 8 uur wakker werd. Maar goed dat vind ik dan nog niet het ergste .. hij slaapt overdag 1 keer (al sinds hij 10 maanden is ongeveer). Thuis ging het middagslaapje vaak wel goed ook de laatste tijd, omdat hij dan idd echt moe was rond een uur of 1. Maar op de crèche gaat dat allemaal weer anders en slaapt hij überhaupt soms maar bijvoorbeeld 45 minuutjes terwijl hij thuis wel 2 uur slaapt normaal gesproken. Misschien is hij dan inderdaad ook wel overprikkeld.. Maar de eerste twee weken op de crèche was hij Savonds juist zo moe dat hij meteen in slaap viel en soms al om 19:15
Ja haha half 6 is idd wel errrrug vroeg!!! Heb hem net in bed gedaan en hij ligt nu te brullen.. Af en toe zit ie te jengelen en roept ie mama of papa en dan is het ineens weer hard huilen. Hij heeft vandaag maar drie kwartier geslapen dus dan moet hij toch moe zijn?? Ik snap er niets van
Het is soms niet te begrijpen..... Gewoon in meegaan. Ik vroeg me ook vaak af: hoe kan je nou wakker zijn terwijl je zo weinig geslapen hebt overdag. Als ik het dan ging accepteren duurde het hooguit een week en was het weer over. Vaak ook een fase. Succes ermee!
Frustrerend! En zielig voor jullie beiden Ik lig er nu naast. Ze zakt weg nu dus sluip zo naar buiten. Hopelijk is hij vlug stil!
Ging het goed? Lang bij moeten zitten? Nou hier ging het goed! Ik heb hem gewoon eventjes laten huilen, hoorde ook aan zijn huil dat hij moe was. Na ongeveer tien minuten denk ik, werd het stil... Eventjes gewacht en gaan kijken en meneertje sliep, zittend in een hoekje van zijn bed, zo zielig! Heb hem weer neergelegd.. maar hij is dus wel zelf in slaap gevallen vanavond..! Dat was inmiddels alweer bijna twee weken geleden.
Hier ook drama met inslapen, mijn zoontje is van Dec 2014.. Zit volop in de 17 maanden sprong. Hopelijk duurt dit niet te lang.. Wij hebben slaapdrama's gehad totdat hij 14 maanden was.. Dus dit komt echt als een trauma omhoog...
Vervelend delina04.. Ook niet willen slapen? Of überhaupt slecht slapen? Hier is hij altijd een goede slaper geweest, sliep met 2,5 maand al door. Maar het inslapen is vaak lastig geweest.. In periodes wel weer even wat beter maar dat duurde vaak niet zo lang. Het is gewoon moeilijk te weten hoe je daar het beste mee om kunt gaan!
Ik kon er tussen de 10-30x per nacht uit.. Inslapen ging eigenlijk altijd wel redelijk... Behalve in het begin. Dat heeft heel wat geduld gekost.. En veel tranen bij m'n zoontje.. Eigenlijk is het sinds een maand of 4 'rustig' max een keer of 4 eruit.. En gewoon liggen en slapen.. Vandaag ging redelijk met z'n middag slaapje.. Hij wilde gaan huilen maar draaide zich om en ging rustig liggen..