Ik heb niet de mogelijkheid om naar de apotheek te gaan, maar D. heeft zo'n last van zijn 4e tandje dat ik me afvroeg of hij gewone paracetamol mag krijgen? Ik heb tabletten van 500mg dus daar bv. een kwart van? De kleinste dosering in de bijsluiter is een half tablet vanaf 6 jaar.
De zetpillen die ik heb zijn 60 mg; dat is veel minder dan een kwart pil. Ik weet het niet hoor... vertrouw het niks...
Vanaf 1 jaar mogen ze 240 mg. Volgens mij moeten ze dan wel 9 kg zijn? Weet ik niet zeker. Ik weet niet wat ik zou doen. Is er niemand in de buurt die wat voor je kan halen?
Ik zou het niet doen. Sowieso is het medicijn vaak niet evenredig verdeeld over de hele pil dus de kans dat je hem teveel geeft is wel aanwezig. Je hoeft toch niet naar een apotheek? Bij de Kruidvat of een andere drogisterij kun je ook gewoon 120 mg / 240 mg zetpillen krijgen.
Het sneeuwstormt en is spekglad en de winkel is ruim 10km rijden, maar gelukkig heb ik net de kinderparacetamol weer gevonden achterin de medicijnkast, kleine man is namelijk nooit ziek Bedankt voor de reacties in ieder geval!
oei da's minder waar woon je dan? de volgende keer maar een beetje de kinderapotheek aanvullen (als je er weer doorheen komt) met wat basisdingen als je in zo'n guur gebied woond.