Ben vandaag naar het CB geweest en de consultatiearts heeft me doorgewezen naar de osteopaat. Ik dacht dat hij erg vroeg was, met het willen omrollen, maar waarschijnlijk is dit een soort van overstrekken. Ook raakt hij enorm in paniek, wanneer je hem op zijn ruggetje legt (in de box of in bed). Gaat hij in de wipstoel en zet je hem wat rechterop, dan vind hij het allemaal prima. Ik schonk hier eigenlijk niet echt aandacht aan, omdat ik dacht dat hij liggen gewoon niet zo fijn vind, omdat hij dan weinig kan zien (onder de mobile blijft hij vaak wel ff rustig). Zijn eerste twee en een halve maand van zijn leven, was hij verschrikkelijk huilerig, echt een huilbaby. Wist af en toe niet waar ik het zoeken moest met hem..... Dit kwam mede doordat hij last had van krampjes en obstipatie. Andere voeding gebruikt en toen ging het al vele male beter. Had daarvoor ook al wel eens in mijn hoofd om naar een osteopaat te gaan, maar omdat het ineens veeeeel beter ging na de nieuwe voeding. Heb ik dat idee naar achter geschoven. Nu huilt hij nog wel heel veel maar zeker de helft minder dan hij daarvoor deed. Dus ik dacht dat dit gewoon bij hem hoorde, dat hij een pittig ventje was... Eigenlijk verwijst het consultatie bureau helemaal niet naar de osteopaat, maar omdat zij zoveel positieve verhalen hoorde, durfde ze dat wel aan. Morgen mogen we er naar toe, ik hoop dat het gaat werken!!
Hoi! Super! Ik heb ff niet zoveel tijd meer, maar lees eens in mijn andere berichten hoe Thirza ervan is opgeknapt: die huilde ook altijd als we haar op haar ruggetje legden, (met afleiding van een mobile ging het ook hier wel aardig: dan was ze met haar aandacht bij de mobile en niet bij de pijn...). We hebben hier een totaal ander kind na 4 behandelingen (en zijn nu klaar). Succes! Oja, bereid je wel even voor op dat de behandelingen zwaar kunnen zijn: het rechtzetten van werveltjes enzo is toch wat pijnlijk, dus ze kunnen het echt op een brullen zetten. Deed Thirza hier de eerste 3 behandelingen en dan had ik na afloop echt koppijn van de stress. Zodra het klaar was en ik haar kon troosten was het trouwens altijd al snel weer goed. Thirza had dan altijd wel nog 2 slechte dagen, moest dan echt even bijkomen en daarna ging het dan ineens stukken beter!
Hoi! Bedankt voor je reactie! Ik heb je toen die tijd inderdaad een beetje gevolgd, toen je met Thirza naar de osteopaat ging. Ik hoop dat de slechte dagen een beetje mee gaan vallen, omdat ik deze week ook weer begin met werken. Lijkt me echt verschrikkelijk als hij het dan zo moeilijk heeft bij de gastouder. Gelukkig is het een gastouder en geen kdv, want dan zou ik er meer tegen op zien! We zien wel! Ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve verhalen gehoord, dus ik hoop ook zeker dat het goed komt!
O, dat had ik ook: Thirza's 3e behandeling was op mijn eerste werkdag... Toen had ze trouwens om 11 uur een behandeling gehad en direct daarna moest ik haar wegbrengen. Maar toen was ze dan wel helemaal onder zeil... (haha, zodra ik de deur achter me dichtdeed, vertelde de gastouder 's middags, was ze wakker geworden en had het op een brullen gezet). Maar dat is idd niks, je kindje zo wegbrengen... de keren daarna was het namelijk wel brullen zodra ze doorkreeg dat ik haar daar achter ging laten: in eerste instantie pas als ik haar aan de gastouder gaf, maar al vrij snel zodra ik haar uit de kinderwagen haalde en haar uit de slaapzak ging halen... Maar goed, da's ff doorbijten en maar verstand op 0 en blik op oneindig: Thirza heeft het er inmiddels erg naar haar zin. En onze gastouder is er eentje van: Komt allemaal goed, maak je maar geen zorgen, dat kunnen we wel aan... Is zo'n heerlijke surinaamse big mama die aan alle kanten uitstraalt dat ze nergens door van haar koers wordt gebracht, Heerlijk!