Hoi hoi! Mijn dochter van 13 maanden vindt het altijd heerlijk om in bad te gaan. Geef haar een badboekje en een paar lege bekertjes en ze zou zo denk ik uren in bad kunnen blijven zitten Echter, is het haren wassen één groot drama.. Ik kan haar niet meer als een klein baby'tje op m'n arm leggen, daar is ze te groot en te sterk voor. Dus wat nu? Ik heb op het forum wel een topic hierover gevonden, maar dat ging over wat oudere kindjes (washandje voor de ogen, omhoog kijken, enz.), en met die tips kan ik nu nog niets. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik haar haren kan wassen?
Hier ook zo'n periode gehad en ik waste zijn haren 3keer in de week, nu nog steeds. Liet de shampoo al schuimen op mijn hand insmeren vertelde dit ook aan hem en dan snel uit spoelen. Heb ook met een bekertje gedaan om zijn haar uit te spoelen maar dat duurde alleen maar langer. hij vond het water in het gezicht gewoon niet leuk. Nu vind hij het ineens niet meer erg en gaat zelf met zijn hoofd onder de douche. Echte tip heb ik niet eigenlijk. Misschien op gelijke hoogte gaan zitten met wassen en uitspoelen.
Het kan ook helpen haar erbij te betrekken. Laat haar helpen met een bekertje of samen de douchekop vasthouden. Hier ook een fase waarin ze de douchekop maar niks vond, toen met bekertjes uitgespoeld. Voorzichtig haar hoofdje iets achterover, ene hand op haar voorhoofd en met de andere hand uitspoelen.
Waarom de haren eigenlijk wassen? Als er nog geen gel of iets dergelijks in zit is uitspoelen met water voldoende! Scheelt een hoop frustratie .
Precies. Ik heb de haren van mijn zoontjes (de oudste is 3) nog nooit gewassen met shampoo. Ik spoel het altijd goed uit met water en hij heeft geen vette haar op zijn hoofd. Als je de natuurlijke balans op de hoofdhuid niet verstoord met shampoo word het niet vies/vet. En je hebt het drama "haren wassen" niet. Nou weet ik natuurlijk niet of dat een optie is als je altijd al de haren hebt gewassen.
Euh, hier een dame die geen gel ofzo in het haar krijgt, maar wel geregeld appelmoes, yoghurt en hazelnootpasta.. en dan is wassen écht wel nodig. Hier is vooral uitspoelen lastig, maar doe het gewoon zo snel mogelijk. Ze kijkt dan naar beneden, dus krijgt ze geen water in haar gezicht.
wij hebben thuis geen bad, dus ze zit eigenlijk altijd bij ons onder de douche. misschien is dat een optie om je kindje mee te nemen onder de douche. zet haar op der billen op de grond. emmertje met speeltjes er bij en ze vind het heerlijk! haren wassen is zo voor ons geen probleem. idd er zit wel eens yoghurt of koek in der haren en dan moet je toch echt wel wassen!
misschien is een haarwasring iets voor haar? Prenatal - verzorging - Badaccessoires - Prenatal - Haarwas kap
Aahh, vandaar . Dat hebben wij eigenlijk nog nooit gehad haha. Maar dan is zo'n waspetje misschien wel wat...
1 hand gebruiken om nat te maken en 1 hand boven dr oogjes houden en elke keer het haar weer naar achter doen ow en babyshampoo gebruiken, dat prikt niet in de ogen. Heb je wel een douchekop in bad? Dan gast het uitspoelen een stuk sneller! Hier een meid met een giga krullenbol! Papa mag haar haar niet eens wassen alleen ik, ik heb zelf ook krullen en weet hoe vervelend het als kind was. Succes
Ik was het haar van mijn kindjes ook nooit, spoelen met water is genoeg, ook als er appelmoes in zit Maak er dan altijd een spelletje van, gaat eigenlijk altijd goed. Shampoo is eigenlijk gewoon niet nodig, hun haar is altijd brandschoon en wordt niet vet. In tegenstelling tot mijn eigen haar wat ik elke dag met shampoo was... Misschien toch de moeite waard om de shampoo te laten staan.
Dit lijkt me heel handig!! Die ga ik halen en uitproberen Haren niet wassen is eigenlijk geen optie, er zit elke dag lotion in en als er tijdens het eten klap eens in je handjes gespeeld wordt, nou dan weet je het wel Wij hebben een soort "extra" doucheslang/kop, maar die vind ze heel eng als die aan is, dus daarmee uitspoelen is helaas geen optie. Maar bedankt voor jullie tips! Ik ga de haarwaskap zeker proberen!