hoi allemaal, Roos poept heel vaak op een dag, soms wel 6 of 7 keer. Nou is dat niet zo een probleem, we verschonen haar gelijk, maar ze heeft heel snel last van luieruitslag waarbij het vele poepen natuurlijk helemaal niet bevordelijk is. Hebben jullie misschien tips qua eten en drinken hoe we het misschien kunnen veranderen? Ze drinkt heel erg goed en makkelijk en eten is ook niet echt een probleem.' s morgens krijgt ze pap, dan fruit, 2 bruine boterhammen, 1 klein flesje melk, avondeten en toetje.
ik denk dat je het al vrij goed doet, gelijk verschonen, bruin brood, ze drinkt goed, misschien elke dag in ieder geval een stuk banaan als fruit icm ander fruit?
Mijn zoon kan ook veel poepen, niet zoveel als jou dochter, maar toch altijd 3 a 4 poepluiers per dag, idd lastig met het oog op de luieruitslag. Wat hier helpt is verse banaan, Hij heeft dan 1 a 2 poepluiers per dag.
Of juist geen banaan want banaan kan ook laxeren. zou ook op passen met appelsap (appel diksap) en mischien helpt ontbijd koek
Ontbijtkoek maakt het hier alleen maar erger haha. dat maakt bij mijn zoon het poepen alleen maar erger. Maar ja je moet het gewoon eens proberen de ene reageert goed op banaan en de andere goed op ontbijtkoek... misch zijn er nog meer tips want ik lees ff mee
Pap, fruit, bruin brood heeft allemaal een stimulerende werking op de darmen. wat je zou kunnen doen is bananen geven. Werkt bij Silke wel direct op haar ontlasting. Geen pruimen en druiven, die werken laxerend. Voor de rest is het lastig. je kunt haar wel witbrood geven, maar daar zitten niet zoveel bouwstoffen in als in bruin brood of volkoren brood. Bovendien moet je uitkijken dat je niet teveel doet om de darmwerking te remmen, straks zit je met een kind dat niet kan poepen, het tegenovergestelde. Wat betreft de luieruitslag, gebruik je Bepanthen? Dit kun je bij iedere verschoning op haar billen smeren en dat voorkomt veel leed. Ter voorkoming van luieruitslag (dus voordat het er is) kun je de huid met sudocreme insmeren. Dit zou ik niet gebruiken bij open billetjes.
Wat vervelend is die uitslag toch he? Mijn zoontje poept nog zeker 5/6 keer op een dag, als het dun is meer. Hij krijgt altijd banaan door zn fruithap, maar dit helpt hier niet. Misschien helpt het bij jouw dochter wel? En is de poep ook dun, of gewoon stevig? Als het dun is kan je misschien kijken of je etenswaren geeft die laxerend zijn, bv ontbijtkoek. En wat gebruik je tegen de luieruitslag? Heb je het al overlegd met de huisarts of het cb? Is het 'open' (schuurplekken)? Dan kan het namelijk een schimmel zijn. En gebruik je billendoekjes of washandjes om de billen mee af te doen? In de doekjes zit namelijk vaak een agressief parfummetje, wat de luieruitslag niet verbeterd. Hier gebruik ik altijd natte washandjes als hij luieruitslag heeft, vaak is het dan sneller over dan als ik de doekjes blijf gebruiken. En idd snel verschonen, maar dat doe je al. Zo een heel vragenvuur, maar ik hoop dat je er iets mee kan.
Ik gebruik bepanthen, eerst altijd van weleda, maar ze moet huilen van die zalf dus ik denk dat dat helemaal niet prettig voelt. Ze krijgt om de dag banaan maar zal dat toch nog wat meer geven, ontbijtkoek heb ik nog nooit geprobeerd dus dat kan ik wel even doen. Zit eraan te denken om morgen naar de huisarts te gaan want het is echt shit Van die appelsap is wel een goede tip, want ze is ook gek op gewoon water we gebruiken de luiers sensitive doekjes omdat daar volgens mij het minste parfum inzit en als het open is, gebruiken we een washand. Alle tips zijn welkom!!!
Bij de luieruitslag gebruik ik altijd een nat washandje, doet het minste pijn. En als het niet open is gebruik ik nu Zwitsaldoekjes de sensative, die bevallen mij heel goed. En als er open plekken zijn met de luieruitslag, doe ik voor de nacht er altijd Maizena op een middel uit grootmoeders tijd maar het helpt erg goed en zalf van de huisarts. Verder de Bepanhtenzalf en sudocreme als de plekken niet open zijn...
Meisje had hier ook vreselijk last van luieruitslag, werkelijk alle zalfjes geprobeerd! Sudocreme en bepanthen hielpen voor geen meter.. moest van de HA Daktarin ophalen.. ook dat maakte het alleen maar erger. Wat hier echt de oplossing was, Zinkzalf van Zwitsal. 2 dagen gesmeerd, en het is helemaal weg! Dat het soms zo simpel kan zijn he... Wat betreft het poepen, zou toch banaan proberen.. Verder oppassen met druiven, pruimen enz. Maar dat is hiervoor ook al gezegd Succes hoor!
Als de luieruitslag heel erg is gebruik ik oliedoekjes voor mn oudste. Bij 't kruidvat hebben ze hersluitbare pakjes oliedoekjes. Ook heb ik nu ontdekt dat de zinkzalf van Daro heel goed helpt. Ik had altijd zinkzalf van etos eigen merk, leek eerst goed te helpen maar uiteindelijk niet genoeg meer. Daar zitten ook veel toegevoegde stofjes in, de zinkzalf van Daro zit alleen maar zinkoxide en witte vaseline in, staat ook bij de medicijnen en niet bij de babyverzorging. Mijn huisarts zei ook dat je altijd zinkzalf kan en mag smeren. De roodheid is ook echt supersnel weg hiermee. Appelsap scheelt echt heel veel. Ik had ook appeldiksap en hij kreeg steeds van die vieze dunne luiers, we hebben toen een ander smaakje gekocht en sindsdien zijn die luiers veel minder.
deze poept evenveel ik ben er blij om, zo heeft hij tenminste geen last van zijn darmen. ik smeer zijn poeperd regelmatig in met sudocreme, dat verzacht en hersteld de huid.
Ik geef 's morgens pap om het poepen te stimuleren bij mijn dochter. Zij kan namelijk erg moeite hebben met poepen, maar zolang ik haar 1x per dag een bord pap aanbiedt, poept ze hartstikke goed, dus naar mijn weten werkt dit dus hartstikke stimulerend. Mss de pap in de ochtend eens vervangen door een boterhammetje?
Petra, toen we Ise deze week voor het eerst een flesje koemelk hadden gegeven, poepte ze die dag 4x (normaal voor haar max 1 keer per dag). Kan het zijn dat Roos reageert op iets in de voeding? Een collega waarschuwde me voor tomaten en kiwi, dat moest zij haar kindje geven toen die last van verstopping had.
Hier ook zo'n broekepoeperd.... Echt na elke hap is het raak! Gelukkig geen spuitluiers maar wel breeiig of dun. Na elke fles, maar ook na het fruit en na de groenten. Ca 6/7 poepluiers per dag dus! En niet een beetje: nee, echt veel! Je snapt niet hoe zo'n klein ventje t kan produceren?! Rijstebloempap helpt hier ook niks, evenals banaan... En dus ook luieruitslag: zo sneu! Misschien dat het bij mijn kind ook tandjes zijn die doorkomen? Hoe ziet de poep er dan uit? Anders? Heb het idee dat sudocrem ed niks helpt als de huid al echt schraal is. heb zelfs een spray uit t ziekenhuis, maar ook dat werkt maar matig. Vind de billenzalf van Zwitsal ook niet zo fijn. Naar mijn idee veel te veel parfum. Gebruik nu wat van weleda. En tijdens het verschonen extra lang met de villen bloot ! Maar ik wacht nog op de gouden tip, dus ik lees even mee!
ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts, daar gaan we morgen heen. Ik laat het in elk geval weten als ik goede tips krijg. Vannacht heeft ze niet gepoept en dan is het gelijk een stuk beter, als ze nou even een paar dagen minder poept zou het een stuk sneller goedgaan
Wij zijn naar de huisarts geweest en die vermoed dat Roos peuterdiarree heeft, aangezien er ook bijna altijd onverteerde stukken eten in haar ontlasting zit. het goede nieuws: we weten waarschijnlijk wat ze heeft het slechte nieuws: het gaat pas over rond haar vierde wel gaat er nu een beetje ontlasting op kweek om te kijken of het niet misschien toch een bacterie is.
Bij Sterre werkt banaan heeeel goed. Oh sorry, lees net je laatste post. Veel sterkte, ik hoop dat het toch eerder overgaat dan pas als ze 4 is