baby 8,5 maand wil persee hetzelfde eten als ons

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Schilderijtje, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ons kindje van 8,5 maand. wil persee eten wat wij eten.
    hoe kunnen we dat het beste oplossen?
    wij scheppen altijd aan tafel op. en hij wil dan ook persee uit dezelfde pan en het moet er hetzelfde uitzien als op onze bord. anders eet hij niet.
    hij is zeer moeilijk te foppen..en hij is nog te jong om een volledige maaltijd hetzelfde te eten als ons. want dat is gezouten.

iemand hier ook ervaring mee

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zout uit jouw maaltijd weglaten en zelf op tafel zouten? Kan hij zo mee-eten.

Verder kan ik me weinig voorstellen bij een kindje van 8,5 maand die perse iets wil...

3. Schilderijtje

het is een kindje wat met zijn verstand op een jaar zit.:)
    als hij iets niet hoeft gaat hij of gillen nee schudden of slaat hij het weg.
    hij loopt met 1 hand langs de tafel.
    hij eet alles zelf.
    hij danst op muziek.
    en slapen overdag in zijn bed is er helaas niet bij.
    ( hiervoor ook opname gehad )
    en zo zijn er nog veel dingen.

verder erg leuk en lief kindje

inderdaad heb er ook aan gedacht om zoutloos te eten.
    maar hoe doe ik het dan met vlees? want dat is toch in jus gebakken?
    en om achteraf overal zout op te gooien in volgens mij niet heel lekker. als er echt geen andere manier is heb ik het er wel voor over voor die paar maandjes. maar eigenlijk hoop ik toch op een andere manier:)

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Wij doen ook het zout er pas op als het op ons bord ligt, of we eten zoutloos. Is even wennen maar nu mis ik het niet meer. Vlees zou je voor hem apart in een pannetje kunen bakken. Ken het probleem niet want wij maken al 10 jaar vlees zonder jus.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou ja, pech dan? Volgens mij leren kinderen het snel genoeg af om te 'eisen' als papa en mama er maar niet in mee gaan.
    Maar goed, dit lijkt me niet moeilijk op te lossen door gewoon zoutloos te koken (wat ook veel gezonder is voor jezelf en sowieso aan te raden is ook als je kindje 1 jaar is) en wil hij vlees en jij wil dat niet geven.. pech dan.

Enne.. ook met 1 jaar moeten kinderen gewoon naar hun ouders luisteren :)

6. Schilderijtje

echt waar vlees zonder jus? hoe doe je dat dan ? in olie?
    ik kook denk ik een beetje ouderwets:) ik laat het altijd paar uur sudderen.

maar als ukje altijd meeeet. dan is het wel wat moeilijker bijvoorbeeld als we een x nasi of spagettie eten.
    ( nu deed ik dat zonder de mix voor uk, dat vin die opzich nog wel oke gelukkig )

7. Schilderijtje

dit kindje is niet een kindje wat makkelijk iets af is te leren helaas.
    hetzelfde dat we al 8,5 maand bezig zijn hem te leren inslapen..
    ook opname ziekenhuis geen baat gehad.

gevolg is dat hij gewoon simpelweg niet eet..

ik wil best zoutloos gaan koken, geen probleem:) maar er zijn ook weleens dagen dat we ergens anders eten bij familie. ( en dan is het vaak friet chinees of andere dingen ) komt niet heel vaak voor maar dan zou er toch ook een oplossing voor moeten zijn?

mischien denk ik iets te moeilijk?

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter at ook al snel mee met ons, wij eten zelf zoutloos (of iig zeer zoutarm). Ging en gaat prima hoor! Gewoon geen zout door je eten doen tijdens het bereiden en dus ook geen pakjes/zakjes gebruiken voor sausjes etc (daar zit echt ontzettend veel zout in).

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    en als je hem van te voren al eten geeft, voordat jullie gaan eten? dan ziet hij niet wat jullie eten:D

hier maakt t met 14 maanden nog niks uit, wij aan de friet of pizza en meneer gekookte aardappels haha:D

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    De oplossing is dat je hem iets anders geeft als hij iets niet mag. Je zult hem toch een keer moeten leren dat hij dingen niet mag, kun je beter vroeger doen dan later. Want wat doe je als hij een slok wijn of bier wil?
    Bij eet-gedoe is het het beste om gewoon geen aandacht te besteden aan het gedoe en vol te houden. Je kind kan dan besluiten niet te eten, maar dat houden ze over het algemeen niet heel lang vol.

11. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Volgens mij mag je kindje best gebakken vlees in boter. Dit adviseerde het CB ons. Zeiden jullie dochtertje mag ook gerust vlees hoor en niet alleen gestoomd of gekookt, ook lekker bakken in boter. Ze hebben immers ook vet nodig.

En idd zoutloos koken, doe ik altijd al. Die wil veel zout, de ander weinig. Doe het er lekker zelf op :)

12. Schilderijtje

wij geven hem niks anders . geen avondprak vind hij ook prima..
    eerder zijn eten geven is niet echt de bedoeling aanfgezien ze moeten leren op onze tijden te eten in de toekomst.

bedankt voor alle reacties
    ik ga poberen met zoutloos koken.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben het er mee eens dat een kind op een gegeven moment moet leren dat ze niet alles kunnen hebben/krijgen wat papa en mama ook niet hebben.
    Maar ik vind het niet gek dat een kind aan tafel qua avondeten gewoon hetzelfde wil eten.
    Daar kun je prima je pot op aanpassen.
    Ik leer m'n kinderen wel dat ze geen cola e.d. krijgen, dat is voor papa's en mama's en niet zo gezond. Maar ik kan mijn dochtertje moeilijk gaan verkopen dat het avondeten wat we dagelijks eten niet gezond is toch?

14. tuc

tuc Niet meer actief

wij koken idd zoutloos, en mochten we een keer iets eten dat hij niet mag, bv shoarma ofzo, dan krijgt hij iets wat voor hem geschikt is...eet alles met smaak, maar anders zou hij ook pech hebben, ook al functioneerde mijn baby op het niveau van zijn zus van 5...Ook kindjes van 5 hebben naar hun ouders te luisteren. Eet je niet, dan eet je niet.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hij heeft niks te willen. Sorry hoor jij bepaalt niet hij.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Oh en de die dingen die je noemt dat is vrij normaal dat ze hier met 7,5 /8 mnd ook al. Door slapen doet ze nu pas 3 weken en nog niet altijd en inslapen sinds een maand weer daarvoor pas met 13 mnd. Ik ben haar moeder en ze kan veel dingen gedaan krijgen maar ik bepaal nog altijd. Als ze drinken wilt krijgt ze water. Drinkt ze dat niet is het voorlopig even jammer. Dan kan ze later sap krijgen maar niet op haar moment

17. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    jij bent streng:D

haha grapje hoor, hier heeft ie ook maar naar ons te luisteren, en anders luisteren wij wel even naar zijn gemopper:p

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Dat moet je kindje leren inderdaad, (net zoals dat het moet leren at het niet altijd kan hebben wat papa/mama/oma/opa/iemand anders heeft) maar voor nu lijkt het me prettig voor jezelf dat je zelf ook lekker eet en dat je kindje binnen krijgt wat het binnen moet krijgen. En als dat ander eten is dan jullie - dan zou ik in dit geval dat half uurtje wat hij nu vroeger eet, minder erg vinden dan m'n eigen menu al aan te passen. Dat kan later ook en dan misschien wat minder heftiger/makkelijker.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik sluit me aan bij de anderen, je gaat je nu toch al niet op je kop laten zitten door een 8,5 maanden baby.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als je kindje op het niveau van een 1jarige functioneert zou je helemaal vast moeten houden aan dat jullie bepalen. Ja het is leuk om het zelfde als mama en papa te eten, maar dat kan niet altijd.

En hem iets eerder eten geven kan niet, want hij moet op jullie tijden leren eten?

Wat wil je nu, dat hij gezond eet, of bij jullie aan tafel mee eet? Leg je de lat niet iets te hoog voor jezelf?

Deel Deze Pagina