Baby en peuter alleen op hotelkamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Johannal, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ik ben me ervan bewust dat ik me op glad ijs begeef maar ik dacht ik ga het toch vragen...

Hebben jullie je baby/peuter wel eens alleen laten slapen op een hotelkamer? Wij hebben nl. een reis cadeau gekregen met de hele familie (13 pers, opa en oma en drie gezinnen met jonge kinderen). We gaan naar zo'n all inclusive (niet onze keuze maar wel dankbaar!)

IIG het is dus zo'n enorm hotel en tja ik vraag me toch af hoe dat gaat zijn in combinatie met al die slaapjes? Om nou zelf 3x per dag te gaan slapen en 's avonds vroeg naar bed te gaan heb ik ook niet zo'n zin in. Maar om een beetje op de gang voor de deur te gaan hangen ook niet.

Ik heb al gevraagd maar op de hotelkamers is er geen wifi en op 3G vind ik een APP-babyfoon veel te duur maar ik ben ook bang dat dat ding van ons (philips Avent) het niet redt tot het dichts bijzijnde barretje, en daarbij als ik eerst op een lift moet wachten terwijl 1 van de 2 om me roept?
    En dan nog wat, onze peuter kan uit bed en dus van binnen uit de hotelkamerdeur openen.

Vast iets waar iemand al wel eens iets op heeft bedacht dus alle tips zijn welkom!

2. Oogpotlood

9 sep 2012
    58
    0
    0
    Fulltime mammie
    Sassenheim
    Ik zou dat niet eens durven mét een babyfoon, laat staan zonder haha. Maar aangezien het all inclusive is, hebben ze daar niet iets dat je oppas kan regelen via het hotel?

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    ja wel maar ik ga toch geen vreemde bij mijn kindjes laten..? Die ze niet kennen? En waar gaat die dan zitten voor de deur op de gang? Mijn peuter gaat echt niet slapen als er 'bezoek' is....

pffffffff ik vind dit dus echt zo lastig.....

4. Koon

Koon Niet meer actief

Dat is heel lastig inderdaad. Misschien kunnen jullie afwisselen met 'oppassen'. Ook een keer opa of oma? En een aantal kindjes samen leggen, zodat er maar 1 of 2 mensen samen er voor de kids hoeven te zijn. Zo past iedereen een keer per dag op ofzo?

Alleen laten zou ik echt niet durven, ik krijg spontaan Madeleine McCann visioenen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou toch mooi die oppas regelen!
    Hoe vreemd dat ook mag zijn laat haar je peuter lekker bezighouden zodat je kleintje kan slapen.

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    he gatver! bedankt ;(

7. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft het hotel geen appartementen? Dan heb je meerdere kamers en is het alweer makkelijker.

Heb je de andere gezinnen al gesproken? Hoe doen zij dat?

Verder zou ik het echt niet weten...eerlijk gezegd....Ik zou zelf niet naar een hotel gaan denk ik..Eerder een huisje huren of appartement.

Ik zou mijn kind nooit achterlaten op de hotelkamer.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    ja voor een keer misschien (al zie ik het eerlijk gezegd niet gebeuren... sorry voelt gewoon niet goed, alsof ik dan rustig in dat zwembad lig? not!) Maar denk dat het ook heel duur is, als je dat steeds gaat doen. Blijft er dus toch een probleem. 's Morgens slaapt alleen onze dochter, 's middags slapen ze beide. Ik denk dat ik onze dochter in de wandelwagen laat slapen (als dat werkt) en dan 's middags samen op de hotelkamer. Dan zou het om 1 slaapje overdag gaan maar tja 's avonds gaan ze er eigenlijk ook altijd om zeven uur in.

Die hotels zitten toch vol met babies en peuters...? moet toch iemand al wel eens een oplossing voor hebben bedacht?

9. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Onze peuter sliep overdag heerlijk bij het zwembad, op het strand, eigenlijk overal in een travel cot,, Ideaal! s avonds ging hij ook overal mee naar toe en sliep in de kinderwagen.. Voor de baby lijkt me dit al helemaal geen probleem!

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoezo he gadver? bittere waarheid helaas..

Ik zou noooiit mn baby enpeuter op 1 kamer alleen laten.. Dan maar zlf lekker op de kamer hangen en anders idd afwisselen met de rest :)

11. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik heb me erbij neergelegd dat we, nu ze nog klein zijn, heel veel tijd binnen doorbrengen (geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt om ze alleen te laten). Vadaar dat we ook niet naar zo'n hotel gaan. Vorig jaar hadden we een appartement gehuurd, konden we 's avonds in de woonkamer of op het terras zitten. Dit jaar wel een resort, maar dan met villa's. En ja, wederom veel tijd doorgebracht op het terras.

Dus helaas kan ik je niet helpen (overigens zie ik wel veel kindjes in kinderwagen slapen 's avonds, niet aan mij en mijn kinderen besteed)

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geen tips

Maar nee ik zou het nooooooit doen

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou toch kijken of je oppas af kan wisselen; dus jij een keer, papa, broer/zus, tante, je ouders etc, dan zit er altijd een bekende bij, maar hoef je er niet zelf 3x per dag bij te zitten.

14. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleintje zou ik echt nooit alleen op de hotelkamer laten. Bij een oppas weet je tenminste nog wie er bij je kind is, bij een hotelkamer kan iedereen van het personeel bij de sleutels (om de kamer schoon te maken) en weet je helemaal niet wie er naar binnen is geweest. Bah, het idee alleen al dat er een wild vreemde naar binnensluipt terwijl jij met en drankje bij het zwembad zit. Het hoeft natuurlijk niet, maar ik zou het lot niet tarten.

afwisselend bij de kleine blijven is nog een optie, als je echt liever geen (vreemde) oppas wilt.

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Weet niet hoe oud je kindje is maar toen wij de eerste keer met onze dochter van toen 15 maanden op vakantie waren deden we 1 slaapje overdag in de buggy en 1 slaapje in het huisje. 's Avonds ging ze gewoon in het huisje naar bed.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zou idd afwisselen met oppas.
    Zodat jij een avondje weg kunt en de andere avond er zelf bij bent enzo.
    Zou ze nooit alleen laten, zou je peueter dan wel gaan slapen alleen in een vreemde omgeving??

17. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik moest ook gelijk denken aan Maddie Mccan! :S

Maar zou het idd niet doen! Dat hoort er toch een beetje bij als je kinderen hebt he.. ;)

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Vind het toch gek dat er niet echt een 'makkelijke' oplossing is...
    Jammer hoopte dat ik gewoon iets heel simpels over het hoofd had gezien...:cool:

Voelt voor mij ook niet goed om ze alleen te laten tenzij er dus wifi was want wij hebben een app op onze telefoon en dat is een babyfoon inclusief camera dan kan je dus ook kijken ipv alleen luisteren en dan zou ik het wel aandurven. Nu met onze Avent durf ik het alleen maar als ik echt binnen 30 sec bij de kamer kan zijn dus bijvoorbeeld als er een zitje op de gang is of als we met zijn alle in de kamer van opa en oma zitten die bijvoorbeeld aan de overkant van de gang is... ik zie het toch echt niet zitten om elke avond om zeven uur naar bed te gaan.:$

Onze kinderen (en papa en mama) hebben echt regelmaat nodig om 19.00 uur zijn ze ook gewoon echt moe... Hopelijk houdt de peuter (2,5) het wat langer vol en slaapt de baby (8mnd) nog in de wandelwagen... Helaas slapen ze beide echt heel licht, hopelijk leren ze deze vakantie wat vaster te slapen.

Onze peuter vind het niet erg om ergens anders te slapen; vreemde kamer oid maar hij doet echt geen oog dicht als er iemand op de kamer bij is... vraag me sowieso al af hoe het gaat gaan met zijn alle op die kamer...

19. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    overigens hoe werkt dat dan zo'n oppas? Want nogmaals ik denk echt dat mijn zoontje geen oog dicht doet als er iemand in de hotelkamer een boekje zit te lezen oid? Lampje aan, geluid maken enz... denk al dat ie niet gaat slapen als ik er zelf bij ga zitten laat staan iemand vreemds... ketuhhh!:p

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Mee eens, je vergeeft het jezelf nooit als er iets misgaat. Of als je peuter bijvoorbeeld een kussen in t bedje van je baby gooit, dit soort dingen kunnen ook he. Nee, wat mij betreft echt een no-go dit.

Deel Deze Pagina