Baby drie maanden wil laatste fles niet meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Josie88, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Eva wordt morgen drie maanden. Ze kreeg vijf flessen van 180, om 6.30, 10.30, 14.30, 18.30 en 22.30. De laatste fles was al enkele weken een droomvoeding.

Sinds vorige week gaat die laatste fles er amper in. Sinds afgelopen weekend wordt ze ook wakker als ik haar uit bed haal, gaat huilen, maar drinkt nog amper. Gisteravond wel weer een fles aangeboden, zelfde liedje. Haar dus maar weer in bed gelegd, ze sliep meteen verder. Er vannacht op gelegen dat ze zou komen. Maar nee, om 6.30 was mevrouw er weer.

Maar nu? Is dit al wel goed met drie maanden? 6 kilo zal ze al wel zijn of in ieder geval er dicht tegenaan. Maar dan krijgt ze dus nog maar vier flessen? Dan krijgt ze toch niet genoeg? Ervan uitgaande dat ze met 6 kilo 900 cc nodig heeft, is 225 per fles. Ik meen dat 200 de max is per fles?

Heel wat vragen dus, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Onze jongste is nu 2 maand en drinkt 4 flessen van 170+6 hij doet het er goed op en ga er vanuit dat het voldoende is

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik zou in eerste instantie die laatste fles laten vervallen, zeker als ze dus gewoon door heeft geslapen tot de ochtendfles.
    Als je bijvoorbeeld over een week gaat merken dat ze toch meer wilt kun je bijvoorbeeld de laatste fles 210 met 7 schepjes geven. De hoeveelheid water die ze op een dag drinkt maakt niet zo heel veel uit. Het gaat vooral om de hoeveelheid schepjes voeding, dat mogen er maximaal 30 per 24 uur zijn. Zolang je daar niet overheen gaat is het goed en zou ik vooral de kleine meid volgen :)

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Die 900 is een richtlijn he...
    Minimale intake is 6x120 = 720
    Dat redt je dan wel met 4x180/6 = 800
    Waarschijnlijk is ze gewoon verzadigd. Als dit het geval is,niet ophogen.
    Ik lees dat sommige 240/8 geven maar dat is echt wel veel hoor. Zelf heb ik 2 weken op 210/7 gegeven ivm groeispurtje.

5. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje was net 3 maanden toen ze de droomvoeding niet meer wilde. Een week ervoor gaven we nog 6 flessen en ineens werden het 4 flessen. Ons meisje had niet voldoende aan 180/6. We gaven eventueel 30 cc extra als ze nog honger had, maar na een paar dagen bleek dat dit bijna elke voeding was dus zijn we over gegaan naar 4 X 210/7 (ik vond het zo'n gedoe elke keer extra flesje). De eerste tijd liet ze over de dag ongeveer 80 cc hier van staan, tegenwoordig blijft er nog 30 cc over de dag staan... Maar ons meisje liet ook regelmatig wat staan, voor mij een teken dat ze prima zelf kon aangeven of ze het nodig had of niet.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geef je 170/6 of drinkt hij 170 van de 180/6?

Als je 170/6 geeft kun je beter gewoon 180/6 maken. Je mag ten alle tijden meer water in een fles toevoegen, echter meer voeding dan de verhouding is slecht voor de niertjes.

Als hij 170 drinkt van 180/6 (of je bedoelde 180/6); dan heb ik niets gezegd ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen hoeven niet persé het maximum te drinken. Als ze goed plassen en goed groeien, maar minder drinken dan is dat prima.

Als zij haar andere flessen gewoon drinkt en die laatse fles niet meer wil, dan zijn die andere flessen blijkbaar voldoende, die hoeven dan echt niet groter. Kan zijn dan ze af en toe tussendoor een kleine fles extra wil, ze hoeft niet elke dag evenveel te drinken.

Deel Deze Pagina