Baby drinkt 10x per dag!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maria74, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ons zoontje is morgen 7 weken oud en is dysmatuur geboren met een gewicht van 2510 gram. Hij weegt nu 3900 gram. Ik probeer al enige tijd zijn flessen naar 4 uur te krijgen door de hoeveelheid op te hogen, maar dat lukt niet, met name de laatste dagen is het een drama. Hij komt om de 2,5 uur en drinkt geen enkele fles leeg! Wel is hij ontzettend gulzig in het begin van het drinken en klokt de melk die hij drinkt echt in 2 minuten achterover, daarom gebruiken we nu de difrax s fles met nutriton om krampjes, spugen en te snel drinken te voorkomen, want dat was het effect.

Per keer drinkt hij gemiddeld 70 cc en dat 10 x per 24 uur (ik maak 100cc, 3 schepjes nutrilon HA en nutriton, heb ook 120 cc + 4 geprobeerd maar dat drinkt hij met geen mogelijkheid op). Hij krijgt dus voldoende binnen dat weet ik, maar ik trek het gewoon niet om met name elke nacht en dat al wekenlang zo vaak de fles te moeten geven.

Heeft iemand tips om hem zijn flesje leeg te laten drinken? Hoe krijg ik hem zover dat hij meer drinkt en dus iets langer slaapt? Help!

Groetjes

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje had er ook een voorkeur voor om heel vaak hele kleine beetjes te willen drinken. Ik heb hem toen een aantal dagen niet binnen 3,5 a 4 uur een nieuwe fles gegeven. Hierdoor had hij echt honger en dronk hij wel zijn fles leeg en liet er dan zelf weer 3,5 a 4 uur tussen.

Hij zat toen heel snel weer op 6 a 7 flessen, maar mijn zoontje was niet dysmatuur. Mijn dochter wel en zij heeft een hele tijd nog nadat ze uit het ziekenhuis kwam 8 flesjes gedronken ipv de 7 die ze eigenlijk moest van het ziekenhuis. Officieel mocht ze ook pas mee bij 7 voedingen per 24 uur. Dus ik denk dat je dit wel mag bij je zoontje.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik denk dat je het toch de tijd moet geven, helaas. Hij laat er vanzelf meer tijd tussen. Zijn gewicht is natuurlijk nu als die van een gemiddelde pasgeboren baby. Dan is het niet vreemd dat hij nog kleine porties tot zich neemt. Iedere baby is daarin verschillend. Enige praktische tip: goed de voedingen afwisselen met je man. Dan kan je op tijd naar bed, je man een voeding rond 23.00 uur laten geven en jij dan weer de volgende. Zo kan je toch aan je rust toe komen.

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Vervelend voor je, zo kom je nooit even aan je rust!
    Ik heb wel geen dysmatuur kindje, maar best een flinke 4080 gram bij de geboorte, nu 3,5 week oud, maar tot een 1,5 dag geleden een enorme slechte drinker en dronk dan ook maar 50 tot 70 cc per fles met als gevolg dat als je hem neer legt om te slapen en heel vaal binnen 2 uur al weer komt voor een fles en we zaten dan ook soms aan de 9 a 10 flessen....
    Wij hadden de born free fles en nutrilon standaard voeding, nu was ons geadviseerd om half om half te mengen met omneo voeding, deze is wat dikker en blijft dus beter op de maag liggen!
    Zoontje heeft ook verborgen reflux, en moet zeggen dat hij nu ineens sinds 1,5 dag zijn flessen zo goed als leeg drinkt!
    Ook zijn we van fles veranderd, we geven nu met avent!
    Hij boert heeeel erg moeilijk, en met de born free nog moeilijker met als gevolg dat hij dus echt niet verder drinkt voordat hij tussendoor geboert heeft!
    Misschien iets om te bespreken met het cb en evt uit te proberen!
    Heb van meerder mensen gehoord dat ze er veel baat bij hadden deze combi!
    Succes verder!

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik denk idd dat ik waarschijnlijk wat geduld moet hebben, door zijn dysmaturiteit moet ik hem waarschijnlijk behandelen als net geboren en daar is zijn gewicht nu ook naar, het typische is dat hij vandaag heel keurig zijn flessen leegdrinkt, zelfs 1 x om meer vroeg na de fles en 3 a 3,5 uur slaapt...

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat fijn! Hopelijk zet dit door voor jullie.

7. adi

adi Niet meer actief

In principe vertoont je kindje een vrij normaal drinkgedrag hoor. Een baby is 'geprogrammeerd' om vaker kleinere hoeveelheden te drinken namelijk. Stel dat je BV had gegeven, zou het precies hetzelfde lopen, en dan zou het niemand raar vinden.

Ik zou de kleine gewoon de keus geven om zelf te bepalen hoeveel die drinkt. Het is echt niet natuurlijk om grote hoeveelheden melk naar binnen te gieten bij een klene baby, dan wordt de maaginhoud te vroeg onnatuurlijk vergroot.

Hij zal vanzelf meer per keer gaan drinken en dan langer tussen de flessen laten. Gewoon nog even geduld, hij is ook nog maar 7 weekjes oud he!

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Je hebt gelijk Adi. Geduld...hahaha bedankt voor het advies dames!

Deel Deze Pagina