Baby drinkt fles te snel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaenMini, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter doet een kleine 10 minuten over een fles van 200cc. Ze drinkt uit een difrax fles, heeft een M speen omdat de voeding erg verdikt word. S speen kan ze er niets uit krijgen, dan doet ze dik een uur over een voeding en laat ze 50cc staan omdat ze in slaap valt.

Ze heeft geen kraampjes, spuugt niet, laat een goede boer, af en toe haal ik de fles er uit om te rusten.

Ze is nu 6 maanden, het enige is dat ze soms boos is dat hij al leeg is.

Kan dit kwaad?

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Volgens mij kan het geen kwaad hoor en als ze er niet door gaat spugen (omdat het bv te snel in zijn buikje komt) zou ik me er niet te druk om maken.

Wij hebben van het cb begrepen dat kindjes vaak mopperen als ze de fles snel hebben opgedronken omdat ze dan nog geen seintje krijgen dat ze verzadigd zijn terwijl dit wel zo is.
    Moppert ze ook als ze iets langer over haar fles doet?

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    haha heeeeeeeeel herkenbaar! hier binnen 5 minuten leeg! had er ook een topic over geopend maar als ze zich er goed bij voelen kon het geen kwaad zeiden een paar dames...:)

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha wedstrijdje doen? Nee ;) ik ga jou topic eens lezen! Had zelf zoiets van: ze heeft er geen last van dus waarom niet. Maar krijg zoveel commentaar uit de omgeving, zit mezelf continu te verdedigen

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Pasgeboren kindjes moeten zoveel tijd over een fles doen vanwege zuigbehoefte enzo, maar dat is bij 6 maanden niet meer.
    Je baby wordt steeds sterker en de zuigbehoefte neemt af (hier ook geen speen meer sinds een maand of 6, 7), dus het is eigenlijk wel logisch dat die fles sneller leeg gaat en het kan ook.

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hahaha :D
    wat vervelend dat je zoveel commentaar krijgt! :(

7. adi

adi Niet meer actief

Bij 6 maanden en een kindje dat er geen last van heeft maakt het echt niks uit. Met die leeftijd lette ik niet eens meer op de tijd (behalve bij zoontje, gevoelig buikje)

8. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Wat rot dat je zoveel commentaar krijgt en nog erger..dat je jezelf moet verdedigen over hoe je het met je eigen kind doet!
    Gewoon je eigen gevoel hierin volgen hoor!

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Vaak als het te snel gaat dan kunnen ze niet tevreden zijn.
    Baby's hebben pas na 20 min het gevoel dat ze verzadigd zijn.
    Als je kindje na 20 min nog steeds niet tevreden zou zijn dan zou het echt niet tevreden zijn.

Als wij snel eten dan eten wij ook meer als dat we langzaam eten.

De zuigbehoefte loopt vanaf de 4 maanden volgens mij weer af.

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb zoiezo veel mensen in mijn omgeving die commentaar hebben helaas ;)

Stelt me weer gerust, als ze huilt dan is dat 2 huiltjes en leid ik dr af door n boertje te laten en is het huilen klaar.

Zuigbehoefte heeft ze idd niet meer, nooit veel gehad trouwens, geen speentje niks.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn kleintje van 2 weken drinkt ook in een bizar tempo haar fles leeg, maar heeft inderdaad wel die sterke zuigbehoefte dan nog. Dit is wel redelijk op te lossen met een speen. Ik ben overgestapt van avant naar difrax, omdat ze die toch iets rustiger drinkt. Ik heb ook aan het cb gevraagd of ik iets anders moet doen. Ik trek hem er vaak uit en laat haar veel boeren, maar 20 minuten haal ik echt niet, dan zou ik een heel overstuur kindje krijgen.

Nu kreeg ik van de voedingsdeskundige hier op het forum de tip om wat nutriton toe te voegen. Maar kan ik dat zomaar doen? Iemand hier ervaring mee bij zo'n kleintje?

12. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn baby heeft vanaf jonge leeftijd nutriton op, ze gebruiken het tegen het spugen, ik zou het persoonlijk niet geven om langzamer te laten drinken want het geeft krampjes en veel baby's raken er verstopt van.

Als ze er geen last van heeft zou ik gewoon haar dr gang laten gaan.

Hier opeens een langzamere drinker, gewoon langer dan 10 minuten dus probleem opgelost, sommige flessen drinkt ze sneller dan de andere.

Deel Deze Pagina