Dames, Hulp gevraagd. Eva is de laatste twee dagen ziekjes, koortsig (vanavond 38,3 maar dat is hoger geweest (39,6 gisteren avond) dus het is aan de beterende hand) Maar al 2 dagen is het drama met slapen. Ze heeft vandaag overdag misschien 45 minuutjes tot een uur geslapen. Ze is doodop, maar slapen ho maar. Ja, tegen mij aan en als ik haar dan voorzichtig op bed wil leggen is het weer huilen. Gisteren avond was het 23.30 en is ze in de nacht nog 3 keer wakker geworden, en vanavond lijkt niet veel beter te worden. Ze kronkelt ook het haar lijfje, kan geen seconde stil zitten, zo onrustig Ze eet en drinkt wel goed gelukkig Wat kan ik doen? Ze moet echt wat gaan slapen, want ze is echt doodop ...
Weet je waar de koorts vandaan komt? Tanden of oren zijn vaak de boosdoener en dat verergert bij plat liggen, dan gaat het kloppen. Ik zou haar zo veel mogelijk rechtop laten slapen en met paracetamol een goede spiegel opbouwen. Wanneer je oren verdenkt, goed een neusspray gebruiken.
Als laatste: kan ze in de kinderwagen slapen overdag? Dat kan ook schelen aangezien ze dan rechtop zit.
Tandjes kan, er is 1 ondertandje door, misschien komt nummer 2 eraan. Het bed schuin zetten (althans het matras) heb ik ook gedaan, maar dat hielp niet echt. Oortje heeft ze een paar weken geleden gehad, loopoortje, ze had toen ook koorts, maar at en dronk toen ook goed. We kwamen erachter toen ik haar 's ochtends uit bed haalde en haar oortje was vies. Overigens sliep ze toen wel redelijk eigenlijk. Zetpil niet gedaan, die heeft ze vanochtend gehad en nu lijkt de koorts uit zichzelf wel te gaan dalen. Overigens slaapt ze nu, en wil naar nu niet wakker maken ...
Een zetpil is natuurlijk niet alleen voor koorts maar ook Voor pijn... En aangezien ze duidelijk niet lekker in haar vel Zit zou ik die toch geven als ze wakker word en dan tot en met morgen om de 6/8 uur ofzo ( weet niet precies de tijd ertussen)
Zetpil geef ik nooit voor koorts, enkel voor als ze zich gewoon niet fijn voelen. Dan neemt de zetpil de pijn weg en voelen ze zich stukken minder beroerd, kunnen dan ook beter slapen enzo. Gezien de vorige keer met de oortjes, zou ik wel even laten checken. Als dit te vaak gebeurt, is het verstandig om buisjes te zetten en is het wel handig dat de huisarts gezien heeft dat ze regelmatig ontstoken oortjes heeft, om een verwijzing te krijgen.
Hier sluit ik mij volledig bij aan Ik neem zelf ook niet alleen PCM wanneer ik koorts heb, maar juist meer als ik pijn heb of mij lamlendig voel. Een goede nachtrust is een groot goed, ook om te herstellen. Heel veel beterschap voor je dochter, ik hoop dat ze snel opknapt!
Nou, half 12 ... En een klaarwakker kind ... Ze is 3 kwartier geleden wakker geworden, krijsend en al, en heeft een zetpil en een klein flesje gehad ... Ze ligt me nu, na een krijssessie van dik een half uur, me lachend aan te kijken al bijtend op een bevroren bijtring en classic fm op de achtergrond ... Oortje hou ik zeker in de gaten ...