productiedip nummer drie...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mie, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    De wanhoop een beetje nabij... Mijn zoontje is nu 7 weken oud en ik heb momenteel de derde serieuze productiedip. Hij huilt echt van de honger en ik vind het zo ontzettend zielig voor hem... Ik leg hem heel veel aan in de hoop dat het zo snel terug voorbij is. Ik kan er precies wel een bepaald patroon in terug vinden. Normaal gezien heb ik ruim voldoende melk, soms zelfs teveel waardoor hij zich verslikt etc. Maar wanneer ik een voeding afkolf omdat ik langer de deur uit moet dan loopt mijn productie erg terug. De keren dat ik afkolfde, maakte ik van de gelegenheid wel gebruik om een glaasje wijn te drinken. Zou alcohol zo'n negatieve invloed kunnen hebben dat het van anderhalf glas zo hard terugloopt? Of zou ik slecht reageren op het kolven op zich? Iemand ervaring?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Bij mijn dochter ging mijn productie wel achteruit van het kolven. Dus het zou opzich wel kunnen.
    Maar je kindje is 7 weken oud, kan het geen regeldag zijn?

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik herken dit niet. Als ik kolf naast het 'live' voeden dan krijg ik juist fors meer productie.
    Kan het idd een regeldag zijn?
    Daarbij kom je nu ook in een fase waarbij je minder stuwing krijgt en beter op de behoefte van je kindje afgestemd bent. Daardoor kan het voelen of je minder melk hebt.

Deel Deze Pagina