Baby drinkt liever uit fles als borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Renske19, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.

Mijn zoontje is nu 11 weken oud en geef al van begin af aan borstvoeding. Het ging altijd goed en omdat mijn man ook graag een flesje geeft, kolf ik vanaf het begin af aan 1x per dag om 17.00 uur zodat mijn man deze voeding doet. Ook dat ging altijd goed.

Maar ik merk dat mijn zoontje erg onrustig is aan de borst en heel rustig drinkt als hij de fles krijgt. Daar hoeft hij minder moeite voor te doen. In het begin, bij het aanleggen en bij het toeschieten, vind ie alles prima maar als hij wat langer drinkt word ie wat boos en dan probeer ik hem te helpen door me borsten wat te masseren etc.

Ik merk dus dat hij veel rustiger is als ie een flesje krijgt. Maar ik zou ook zo graag door willen gaan met borstvoeding. Herkent iemand dit of heeft er iemand tips?

Alvast bedankt. Verder is ie erg vrolijk en levendig en plast ook goed. De melk zelf vind ie wel lekker want als ik kolf drinkt ie het met gemak op.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Zorgen dat het aan de fles ook wat moeilijker gaat? misschien kleiner speentje? Wij gebruiken de Vaculess-fles en zoon doet hier langer over een flesvoeding dan over een borstvoeding.

3. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de kleinste speen op de fles. Lastig soms he...

4. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke houdingen neem je met hem aan? Als zijn vader hem op zijn rug houdt, vindt hij dat misschien fijner drinken?

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    misschien ligt het aan het tijdstip? Een keer de fles op een ander moment proberen?

6. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Houding is hetzelfde steeds. In de avond is ie vaak moe en dan word ie ook wat boos als het hem niet snel genoeg gaat bij de borst. Zodra ik hem een fles geef is ie heel rustig. Maar wil zo graag door blijven gaan met borstvoeding. Mja hij wordt steeds zo boos omdat het langzamer gaat als bij een fles... Denk ik...

7. mamarijntje

8 aug 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang doet hij dit al?

Mijn dochtertje is even oud en heeft dit ook ineens deze week ondanks dat ze geen fles krijgt, dacht zelf eigenlijk aan een fase/sprongetje..

btje off topic misschien maar hier gaan, volgens mij, bij de kruitvat de vaculess artikelen uit het assortiment.. Heb vanmiddag de zakjes gekocht voor 60 cent per doosje!!!

8. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Mijn meisje is bijna 8 weken oud en heeft hier ook last van. Ik denk dst het hier komt omdat wij (noodgedwongen) ook in het begin al moesten kolven en via een flesje moesten geven. Dochter begint hier na 5 minuten ook heel onrustig te worden en te huilen, en krijg er dan geen voeding meer in...

9. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft het nu een week gok ik. Weet het niet meer precies. Vandaag ben ik aan het uitproberen of hij een andere houding fijner vind drinken. Heb hem nu twee voedingen op zijn zij naast mij gelegd en hij lijkt tot nu toe wat rustiger met drinken. Ik schreeuw nog niet te hard want de voeding van 21.00 uur is altijd een drama dus ik ben benieuwd vanavond!

Deel Deze Pagina