Papfles: speen te groot óf te klein

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Live, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van ruim 5 maanden drinkt nog steeds uit een 1-speen van Avent, dan heeft hij zijn fles binnen 10-15 minuten leeg, snel genoeg dus!

Nu ben ik sinds een paar dagen aan rijstebloem begonnen, 2 scheppen door zijn laatste fles heen. Ik heb hier de papspeen (van Avent) voor gekocht, maar deze is dus veeel te groot, de papa stroomt er gewoon uit en hij verslikt zich. Want hij heeft ook nog eens ontzettende zuigkracht.
    Ik had ook nog een 1-2-3-speen liggen, en heb deze dus geprobeerd, maar daar blijft heel veel rijstebloem in hangen...ook niet echt handig dus.

Herkend iemand dit probleem en hebben jullie misschien tips voor mij?

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik lees mee, hier ook Avent in gebruik (nu nr 2) voeg wel nutriton aan de fles toe en drinkt hij prima leeg. Niet te snel, want dan gaat hij spugen. Waarschijnlijk vanaf morgen (dan moeten we naar het cb) rijstebloem toe gaan voegen, dus wordt hier ook uitproberen welke speen.. Ik wilde gewoon beginnen met de nr 2, maar geen idee of dat handig is.. Avent 1 2 3 speen heb ik ook, maar zelfs een behoorlijk dikke nutritonfles ging dan veel te snel, dus zal met rijstebloem niet veel anders zijn ;)

3. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand? Tips?

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier ook avent flessen en een boefje die nog uit speen 1 drinkt normaal. 123 speen van bibi werkt hier wel goed, soms schud ik halverwege de fles nog even en soms raakt de speen verstopt dan zuig ik er zelf tt aan (vies spul..blegh!)

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Je kan de kleinste speen ook met een sateprikker of vork iets groter maken.

Hier ook een snelle drinker, fles in 10 minuten leeg met speen S van Difrax. Voor de papfles ( 2 schepjes)gebruik ik de M speen van Difrax, gaat prima!

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Hier hadden we een 123 speen van avent. Door de melk deden we 3 volle eetlepels rijstebloem, op deze manier was de boel niet te dun waardoor mn zoontje zich dreigde te verslikken en was het ook niet zo dik dat het er amper uit kwam en alle rijstebloem in de fles achterbleef. Wel begonnen we op standje 1 en op het moment dat ik zag dat er wat rijstebloem in de speen bleef hangen draaide we naar standje 2, en erna naar standje 3.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier sinds gister dus ook aan de rijstebloem. Ik was begonnen met de gewone Avent nr 2, maar na 10 minuten had ie amper wat uit de fles. Dus gaatjes wat groter gemaakt en dat gaat wel prima. Hij krijgt nu 180/6 voeding + 1 schepje Nutriton + 2 schepjes rijstebloem.. En meneer heeft geslapen van 21 tot 7 :D
    Van lieverlee die fles steeds wat eerder geven en maar hopen dat hij dan ook doorslaapt tot n uur of 7..

Misschien stap ik nog een keer over naar de 123 speen, als er nog een extra schepje rijstebloem doorgaat, maar dat kan ik nu nog niet zeggen, zolang het zo goed gaat, hou ik het zo :)

8. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ondertussen gaat het hier ook wel goed, hij drinkt z'n fles alsnog wel binnen 10 minuten leeg...maar dat gaat niet veranderen ben ik bang. Heb nu een 1-2-3 speen en draai hem telkens een standje verder, en dat gaat goed!

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Misschien net als hier een schepje nutriton toevoegen, dan wordt de pap nog wat dikker.. En ikzelf ga morgen toch ook ff de 1 2 3 speen proberen, denk ik ;)

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Van de Nutriton wordt de pap wel dikker,maar je moet het niet gebruiken als je kindje niet spuugt(wordt aangeraden voor kindjes die veel spugen.)

Wat wij doen met rijstebloem.
    (mijn dochter heeft wel speen nummer 3)eerst een deel met speen nr 3 laten drinken,uiteindelijk wordt de pap dikker en dan laten we haar het laatste beetje met de 123 speen op stand 1 drinken.

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Oow.. Mag je dat niet gebruiken als ze niet spugen? Ik dacht dat het weinig kwaad kon dat spul..
    Ze raden het toch ook aan als n kindje de fles te snel leeg drinkt en dan door nutriton toe te voegen wat rustiger gaat drinken en dus de zuigebehoefte ook meer bevredigd wordt..

(niet dat het voor mij uitmaakt, want die van ons spuugt wel veel als hij de fles te snel leeg heeft) Maar goed dan maar moet ts maar geen nutriton gaan gebruiken ;)

2 spenen per voeding vind ik persoonlijk waardeloos, meneertje hier is een jantje ongeduld zodra ik de speen ff uit zn mond haal terwijl de fles niet leeg is, is het brullen hihi..

12. misa

misa Niet meer actief

Misschien speen nummer 2 of 3 ervoor gebruiken?

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier gebruiken wij nummer 3 voor de papfles, gaat prima! We gebruiken hem ook voor de gewone melk (met nutriton).

Deel Deze Pagina