Washandje natmaken en hem daarop laten sabbelen? Vla of knijpfruit en dan flink koud? Zomaar twee dingen die je misschien kunt proberen? En OrS idd met een theelepeltje.
Als hij limonade kan drinken zonder te spugen zou ik gewoon melk zonder nutriton met spuitje proberen te geven. Of misschien mengen met wat aangemaakte limo want best kans dat hij de limo nu natuurlijk wel lekker vind. Nutriton valt inderdaad erg zwaar op de maag. Olvarit potjes of zakje knijpfruit al geprobeerd? Ze kunnen best even met wat minder toe over het algemeen, als je inderdaad maar wel alert blijft op symptomen van uitdroging. Maar zolang hij niet is uitgedroogd zal het ziekenhuis er ook niks aan doen. Een infuus of sonde wordt pas ingezet als alle reserves op zijn en blijkt dat het kind op geen enkele manier zelf meer iets van vocht tot zich neemt. Beterschap voor het kleine mannetje, keelontsteking doet ook super zeer! Blijf alert, als je het niet vertrouwd weer bellen voor overleg.
Heb je van die dunne waterijsjes, die staafjes zeg maar, in huis? Als hij daar wat aan sabbelt krijgt hij ook nog wat vocht binnen. Verder zou ik vooral je eigen gevoel volgen.
Die ijsjes kunnen heel goed. Melk zorgt voor slijm in de keel en dat voelt heel naar als je pijn in je keel hebt. Ik maakte bij keelpijn haar fles net warm genoeg dat ik nog kon mengen maar eens stuk minder warm dan anders, daar kwamen we nog mee weg. Appelsap is t beste qua vocht als alternatief voor ORS. Probeer een beetje appelmoes, t stelt geen bal voor qua voedingswaarde en helaas er zit vaak een bak suiker in, maar daar moet je nu maar ff maling aan hebben. Alles wat er in gaat is mooi en al het fruit telt door als vocht. Neurofen voor kinderen gebruikt onze dochter, helaas, ook. Maar het is niet vriendelijk spul, kans op maagbloedingen etc. t is gewoon ibuprofen met bijbehorende risico's. Hier krijgt ze t echt niet eerder als dat er voldoende in die mag zit.
Ik ben sowieso niet zo vies van suiker We zijn vandmiddag laat toch nog bij de hap geweest en bij de SEH. Nagekeken door kinderarts en ik mocht kiezen voor opname. Maar dan gingen ze ook alleen observeren totdat hij niets meer kon. Dus als hij nog 3d overleefd op 100cc is het ook goed, zolang hij maar niet "verslechterd" en hij wel weer gaat plassen. Morgen ochtend geen plasluier=opname. Hij ligt nu een paar uurtjes te slapen en ik maak me toch zorgen, omdat dat ook een slecht teken kan zijn. Wel al slapend nog 20cc limonade naar binnen weten te werken. Melk wil hij echt niet uit speen of spuitje. Vla en yoghurt kunnen niet ivm koemelkallergie. Water voor de limonade staat in de koelkast ook. Staafijsjes heeft hij een halfje van gegeten! Ik ga morgen extra kopen, net als spuitjes om hem mee te kunnen voeden. Ik heb ze wel van de nexium maar andere zijn beter. Moet ik hem nou wakker maken straks of niet. Het is natuurlijk fijn dat hij eindelijk slaapt, maar er mag wel weer wat drinken en paracetamol in. En kan slecht teken zijn natuurlijk ook nog
Ik denk dat het belangrijker is dat hij drinkt dan slaapt. Ik zou hem wakker maken. Hoe oogt hij voor de rest? Nog plasluiers. Bah, echt naar dit soort dingen. Welgied dat je blijft bellen. Krijg je ook hulp? Dit lijkt me namelijk super zwaar zo.
Ik had mijn man (wisseling vd nachtwacht) opdracht gegeven om pcm te geven en minstens 40cc limo. Word ik net wakker, "hij sliep zo lekker ik heb hem laten doorslapen" grrr. Het is heel fijn dat hij vlak voordat ie ziek werd eindelijk doorsliep na 7 lange maanden, maar dit was niet het moment om hem te laten doorslapen grrr
Ook van slapen word je beter Dus als ze ziek zijn en slapen maak ik ze idd ook niet wakker. Hoe gaat het nu?
We zitten op 400cc sinds vanmorgen! De laatste 100cc ging niet van harte maar ik vond het nodig. Wel nog allemaal uit spuitjes en van een fles of melk wil hij niets weten... ORS gaat sinds vandaag ook. Ik doe wel per 100cc een schepje nutriton, het zou zonde zijn als hij iets uitspuugd. Hij plast weer wat meer, wil af en toe weer even in de box liggen. Slaapt ontzettend veel (ik vind t eng)
Snap dat je het eng vind maar het lijkt wat beter te gaan hopelijk word die snel beter van het velen slapen .Ik weet niet of je het al ergens had getypt maar heeft die niks met zn oren dan willen kindje ook niet zuigen ?
Hij heeft net een HELE fles melk leeggedronken dus dit gaat de goede kant op! (Gelukkig wil hij die vieze pepti nog na dagen met zoete limonade haha) Zijn poep was wel donkerbruin maar ik kan me voorstellen dat dat er anders uitziet zonder melk
Gaat de goede kant op dus Veel slapen is normaal tijdens ziek zijn. Zolang hij ook zijn wakkere momenten heeft is er niets aan de hand. Beterschap!
Ik snap je bezorgheid vanwege t vele slapen in combinatie met t weinige drinken. Zou mij ook niet lekker zitten. Gewoon kleine beetjes bij blijven geven en fruit telt als vocht dus als een fruithapje wellicht wel weggewerkt worst heb je weer een zorg minder. Appel, peer en banaan uit de blender was hier de ultieme favoriet. Veel slapen en ziek zijn gaan hand in hand. Zodra ze hier verkouden is of gaat worden merken we t gelijk aan dr slaap.