Ik zit met het volgende probleem. Ik ben sinds deze week weer aan het werk, maar mijn baby van 13 weken kan niet uit de fles drinken. Ik heb nu twee dagen buiten de deur gewerkt en de baby is opgevangen door oma en door zijn vader. Beide dagen is het drinken echter rampzalig gegaan. Hij kan gewoon (nog) niet goed uit de fles drinken. Nu ga ik het met mijn werkgever zo proberen te regelen dat ik zoveel mogelijk thuis blijf werken (zodat ik de baby aan de borst kan voeden) en dat ik alleen voor afspraken op kantoor kom. Hierin is mijn werkgever sowieso altijd flexibel, dus ik zie hierin goede mogelijkheden. Maar ik vraag me af wat hierin nu mijn rechten zijn. Ik wil graag weer werken en ik vind het ook echt niet erg om tussen huis en kantoor heen en weer te reizen om zo mijn baby zoveel mogelijk zelf te kunnen voeden en zodat hij niet meer dan 1 keer per dag aan de fles hoeft (maar dus wel blijft oefenen). Maar ik ben bang dat een werkdag van 8 uur mij hierdoor niet gaat lukken. Moet ik nu vakantie uren opnemen, kan ik me gedeeltelijk ziek melden? Ik wil graag weten wat hierin mijn rechten en plichten zijn? Nogmaals ik wil graag werken, maar kan natuurlijk ook mijn baby niet aan z'n lot overlaten door de hele dag de deur uit te zijn. Alvast bedankt!
hoi, vervelend zeg! is er een reden dat je kindje niet uit de fles kan drinken? mijn dochter was een fanatieke flesweigeraar en dronk nog het beste uit een tommy tippee fles. ik had helaas niet de mogelijkheid om thuis te gaan voeden/werken. hier ging ze het 's nachts inhalen. wat je rechten zijn: je hebt kolf/voedrecht. wanneer je 8 uur werkt op een dag, mag je 2 uur daarvan besteden aan kolven/voeden. dit kan op je werk zijn, maar ook thuis. hier hoef je geen vakantieuren voor op te nemen. succes!!
jeetje, dat ze het 's nachts ging inhalen zat je natuurlijk ook niet op te wachten toen je weer aan het werk ging?!! Dat moet dan heel zwaar geweest zijn. Ik heb die avent natural fles, die zou toch ook erg op een borst moeten lijken. Ik denk eerlijk gezegd dat ie gewoon niet wil, want waarom zou hij het niet kunnen? Maar goed, dan nog erg vervelend want ik kan hem niet dwingen. Nu gaat het met heel veel lucht, boeren, verslikken en boosheid. Ik vind het echt heel zielig... Ik ga inderdaad maar zeggen dat ik die twee uur per dag op wil nemen, en dan misschien nog een uur per dag van mezelf erbij ofzo... Is het bij jou na verloop van tijd wel beter gegaan?
hier zit je waarschijnlijk niet op te wachten, maar het is nooit beter gegaan. ze heeft nooit (goed) uit de fles gedronken. uiteindelijk ging het op het kdv redelijk. thuis nooit gedaan. we zijn met 4 maanden begonnen met het verdikken van de melk met rijstebloem, zodat ze kon afhappen. dit ging wel goed. dus nu nummer 3 geboren is, gaan we op tijd beginnen met de fles en wel dagelijks!! al denk ik stiekem dat het wel een beetje een karaktertrek is om te weigeren. dochter is nu 2 en zie het weigeren nog steeds wel terug in bepaalde dingen.. maar ik zou eens een andere fles proberen. (niet te veel verschillende proberen, maar 1 andere)