Ik las in de regels van de arbo dat je de 1e 6 maanden geen nachtdiensten hoeft te draaien als je dit niet wil. Weet iemand of dit gaat om alleen nachtdiensten waarbij je wakker bent of geld dit ook voor slaapdiensten (dus dat je op je werk moet slapen)?
In de arbeidstijdenwet word onder een nachtdienst verstaan: alle uren die tussen 0.00 en 6.00 vallen. Logischerwijs lijkt mij dan dus dan een slaapdienst daar ook onder valt, maar ik kan daar op internet niets over vinden. Ik zou de vakbond eens bellen als ik jou was. Bij mij op het werk plannen ze je dus ook niet in voor slaapdiensten, Een slaapdienst is bij ons van 19.00 tot 7.00, waarbij je van 19.00 tot 23.00 meewerkt op de afdeling (4 hele uren betaald) en van 23.00 tot 7.00 slaapt (8 uur waarvan je 4 uur betaald krijgt) In totaal dus 8 uur betaald, een hele dienst.
Hier ook slaapdiensten.. Van vier uur s'middags tot half tien s'ochtens! Heb twee slaapdiensten gewerkt, maar omdat het kolven niet lukte bij mij wilde ik geen slaapdiensten meer doen (3 tot vier kolven wat niet lukte).. Ze zeiden dat ik geluk had omdat het op mijn werk voorkomt dat het een wakkere nacht wordt en ze dus mijn slaap niet konden garanderen... Ben hier verder maar niet opingegaan want was blij dat ik niet meer hoefde.. Maar hoe het dus echt zit weer ik niet....