Ik ben t echt met jullie eens, vind t zo raar dat die arts niks deed. "Ja t is zorgelijk, maar t is niks acuuts" ik kan hier nu niks mee. Hij had t wel idd over t infuus wat hier boven werd beschreven voor als de tips niet Helpen. Nou fijn dan. Alsof ik niks beters te doen heb op tweede kerstdag en denk ik ga lekker even naar de nightcare. Drinken wilde hij niet, heb em appelmoes gegeven maar dat was ook maar 3 happen. Huid schiet gelukkig meteen terug. Ik heb een andere huisartsenpost gebeld maar die helpen me niet omdat ik niet in hun gebied woon. Ik heb em op de kamer liggen bij ons. Ik kijk vannacht nog eens en anders bel ik meteen.
Jullie lopen al met hem in het ziekenhuis toch? Je verhaal doet me denken aan die van donutlover, bij haar zoontje is ook niet bekend wat hij heeft geloof ik, maar wel slappe spieren en hij heeft ook een sonde omdat drinken niet goed gaat. Ik snap niet dat ze jullie zo laten aanmodderen.
Ja hij is onder behandeling bij een kinderarts en kinderneuroloog. Hij ontwikkelt zich niet goed. Heeft een mri gehad maar hoewel zn hersenen gezond zijn, maar wel te klein zijn voor de leeftijd relateren ze t daar aan. Spieren zijn ook te slap. Ik denk echter dat er meer aan de hand is met hem waardoor ie zich niet ontwikkelt (iets lichamelijks) en iederdaad we modderen wat aan! De artsen zeggen , ja hij drinkt veel te weinig, (zn groei en gewichtscurve zijn echt dramatisch) maar zolang t niet stagneert is t goed. Nou hallo ! Het stagneert nu. Doe wat!
Je zult je wel vreselijk machteloos voelen. Is een kinder ziekenhuis elders in t land geen oplossing voor een second opinion als de artsen nu morgen niks ondernemen
We krijgen binnenkort in een academisch ziekenhuis nog wat onderzoek (waaronder genetisch) misschien levert dat meer op. Anders miss idd eens een second opinion aanvragen. Dat tie te traag ontwikkeld, dat kan, maar t moet ergens aan liggen zeggen de artsen. We mogen blij zijn dat zn hersenen gezond zijn. Nou, zeker zijn we dat. Maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Die trage ontwikkeling moet toch ergens vandaan komen. Ik vind t totaal plaatje vreemd. Dat steeds minder eten en drinken vind ik zo raar. Komt zo uit t niets en wordt alleen maar erger .
Kan je nog wat met schone spuitjes van de apotheek dat je die gebruikt ipv lepeltjes? Die kan je zo bij elke apotheek krijgen namelijk voor een paar cent, soms krijg je ze zelfs gratis mee. Werkt makkelijker dan klooien met lepeltjes. Appelsap heeft dezelfde soort eigenschappen als ors. Het zorgt ervoor dat die elektrolyten binnen blijven komen en smaakt aanzienlijk beter. Die van flevosap wordt hier t beste opgepakt, bij maagpijn (kom er maar achter) beetje kamertemperatuur en bij keelpijn direct uit de koelkast. Neusje is wel vrij? Geen verkoudheid oid wat meespeelt, want dan als die flink vol is weigeren ze ook vaak te drinken, dan geven ze, heel begrijpelijk, de voorkeur toch aan ademhalen. Ik snap werkelijk niet dat ze geen maatregelen nemen. Zelfs bij t maasstad hier deden ze meer destijds met die van ons en in principe is dat niet een ziekenhuis waar ik echt vrolijk van wordt. Als t morgen niet beter is, gewoon weer gaan. Zo kan je niet blijven klooien. Dan maar de zeikerd uithangen.
Nee precies. Ik vind t echt belachelijk een baby van 9 maanden van nog geen 6 kilo zo laten aanmodderen. Het is al bekend dat ie te weinig eet in het ziekenhuis, maar dit slaat echt alles. Appelsap en thee en zelfs ice thee green heb ik geprobeerd maar zonder succes...arts zei hij mag t nog niet maar geef iets zoets, er moet vocht in komen. Ik ga zo direct zeker bellen, ik wil echt een doorverwijzing naar het t zkh want zo kan ik t weekend niet ingaan! Dat zei de arts gisteren zelf ook. Ik merk dat de huisartsenpost hier echt kijkt naar "noodsituaties" als dat niet zo is wordt je gewoon terugverwezen naar je eigen huisarts de dag erna....
Er wordt nog bloed afgenomen om diverse aandoeningen te testen. Maar op de mri was niets te zien, ze denken eerder aan een syndroom. Hij heeft trouwens wat gedronken net!
Nou, hij spuugde t weer uit. Denk niet omdat ie ziek is maar gewoon voor t gedoe wat hij weer liet zien... Heb om 1130 afspraak bij de huisarts
Ik hoop dat de huisarts je verder helpt. Kun je anders niet rechtstreeks contact opnemen met zijn behandelend artsen? Iemand anders benoemde het ook al maar je verhaal lijkt een beetje op het verhaal van het zoontje van @Donutlover.
Die kinderarts zelf heeft een maand vakantie en de kinderneuroloog heeft nu geen poli spreekuur. Weet ook niet of ze werkzaam is. De poli kliniek zelf nemen niet op. Gelukkig heeft ie nu 60 cc gedronken, hopelijk houdt hij t binnen!) donutlover, heeft volgens mij al eens gereageerd op een ander topic van mij inderdaad, maar weet niet meer precies wat haar kindje heeft.
Nou, ook deze dokter vond t wel zorgelijk maar had geen reden om em in te sturen. Ik ben boos geworden! Het kan toch niet zo zijn dat mijn kind bijna niks binnenkrijgt en pas geholpen wordt als hij uitdroogt !? Dokter zei dat dit helaas wel het geval is. Ook hij vond t wel zorgelijk, ook omdat hij zich bijna niet ontwikkelt maar adviseerde me opnieuw contact op te nemen met de kinderarts dacht dat hij sondevoeding moest krijgen. Nou het resultaat is dat ze de kinderarts vrij heeft en ik een bel afspraak heb op 2 jan. Verder dus naar huis gestuurd met als advies om op uitdrogingsverschijnselen te letten....
Dit kan toch niet? Kan je vanavond niet naar de hap gaan en eisen dat hij sondevoeding krijgt en tijdelijk wordt opgenomen. Als ze het niet willen zeggen dat je hem niet mee naar huis neemt en dat je de nacht zo niet meer ingaat?
Hij heeft 90 cc gedronken vanmiddag maar helaas wel weer veel uitgespuugd. Groente wilde hij absoluut niet. T gekke is dat hij niet ziek oogt en de huisarts zei ook dat t geen griepje was... Maar weer kijken hoe t morgen gaat... Pff
Sabbelt hij graag op een nat washandje? Ijsje? Fruit? Yoghurt? Vocht met een spuitje toedienen? Glucose water? Evt bouillon? Of soep? Ik zou deze avond ieder uur of zo de hap bellen. Dik t maar wat aan maar dit kan echt niet! Een plasluier per dag is gevaarlijk weinig.. desnoods zou ik naar de eerste hulp rijden dan maar een vette rekening. En dien een klacht in! Ze weten gewoon niet wat ze met je moeten dus maken ze zich afhandig.
Mijn schoonmoeder heeft ooit met haar dochter naar het ziekenhuis gegaan en gezegd dat ze niet weg ging tot ze werd opgenomen. Mijn schoonzus kon namelijk niets binnen houden. Ze hebben haar toen wel geholpen. Ik zou dat doen als ik jou was. In het ziekenhuis bivakkeren tot ze je helpen.