Baby drinkt nog steeds slecht ==> niemand die wil helpen

Discussie in 'Voeding' gestart door Patricia1983, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Onze dochter drinkt nu al 2 weken slecht. Gemiddel 100cc per flesje (5 flesjes per dag). In 2 weken tijd is ze maar 100 gram gegroeid. En er is werkelijk niemand die ons wil/kan helpen. De huisarts niet, het CB niet! Echt schandalig! Wat moet ik nu :cry: Vanochtend heeft ze maar 70cc gedronken. Op de één of andere manier zit ze te klooien met de speen van de fles. Heb al veel andere flessen + spenen geprobeerd, maar niks helpt. Wat moet ik doen! Ze weegt op dit moment 5200 gram, dus ze heeft veel meer voeding nodig.....

Iemand advies/tips?

Liefs

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik weet precies hoe je je voelt.
    Hier hetzelfde probleem. Ook NIels was niet genoeg aangekomen en pakt de fles ook niet. Hij laat steeds los en zit enorm te worstelen. Wij hebben al de avent, difrax en dodie geprobeerd maar geen goede resultaten.

Ook cb heeft geen advies en huisarts heeft hem goed nagekeken. Wij gaan morgen naar een osteopaat. Die zegt ons te kunnen helpen. Verschillende vrienden van ons hebben er ook veel baat bij gehad. Waarschijnlijk zit er in zijn nek iets niet lekker waardoor hij niet lang kan liggen voor de fles leeg te drinken. Hopelijk werkt dat.

Ook zijn we sinds gisteren begonnen met strake regelmaat. Na het flesje even op schoot of in de box (tenzij hij in slaap valt) daarna bij gapen meteen in zijn eigen bed. Daar steeds 10 min. laten huilen en dan pas er naar toe. Als hij voor de 10 min. even stil is dan weer opnieuw de 10 min. aanhouden.

Wat er dus ook aan de hand kan zijn is dat ze in een verkeerd ritme komen. Ze zijn moe maar hebben honger, drinken snel wat maar niet voldoende en vallen in slaap, na 2 uur worden ze weer wakker van de honger maar hebben niet genoeg geslapen, dus zelfde verhaal, weinig drinken en weer in slaap vallen. Zo vallen ze in een verkeerd ritme.

Ik weet niet of dit bij jou ook is. Maar ik snap precies hoe je je voelt. Ik zal morgen laten weten hoe het bij de osteopaat is gegaan. Je krijgt die behandelingen iig vergoed!

3. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Inky,

Bedankt voor je reactie. Ik merk inderdaad bij Tara dat zij soms momenten heeft dat zij haar hoofdje maar één kant opdraait. Het is dan erg lastig om haar naar de andere kant te laten draaien. Misschien zit er bij haar inderaad ook iets niet goed in haar nekje. Ook vindt ze het de laatste tijd niet fijn om opgepakt te worden. Dan begint ze ook te huilen. Vreemd..... Kun je een osteopaat gewoon bellen of moet je daar doorverwezen voor worden?

Liefs

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Met Jarissa heb ik ook een week die problemen gehad. Bij haar bleek het toch een verkeerde speen te zijn. Zij kreeg haar fles niet snel genoeg leeg en werd dus tijdens het drinken heel erg moe. Ze viel dus halverwege haar fles in slaap, werd dan na een uur weer wakker van de honger maar was te vermoeid om veel te drinken. Uiteindelijk een goede speen gevonden en het probleem met drinken is over.

Als Tara huilt bij het oppakken en een voorkeurshouding heeft, zou ik daar zeker eens naar laten kijken. Ik ben met Jarissa bij een ortho manueel arts geweest. Ze bleek een scheve nek en scheve heupjes te hebben. Haar heupen zijn nu goed, voor haar nek moet ze over 4 weken nog een keer terug komen.

Je kunt zelf, zonder tussenkomst van je ha, een afspraak maken met een goede therapeut. Ik zou je wel willen waarschuwen om een goede te zoeken. Ik heb zelf hele goede ervaringen met orthomanuele geneeskunde. Ik ga persoonlijk niet naar de eerste de beste manueel of fysiotherapeut. Ik heb daar zelf niet altijd goede ervaringen mee. Bovendien gebruiken zij relatief veel kracht en dat wil ik echt niet bij mijn kleine meid. Gelukkig zijn er genoeg goede peuten te vinden!

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hebben goede verhalen gehoord over de osthopaat bij ons in het dorp. Je kan er gewoon naar toe bellen en voor baby's maken ze vaak snel tijd vrij. Soms moet je contant betalen en krijg je dat later van je verzekering terug.

Wij hebben idd alle spenen gebruikt van avent, dodie en difrax en ook verschillende maten en gaatjes. Dat moet je dus wel uitgesloten hebben.

Ik laat het je vanmiddag weten hoe het is gegaan. Het kan zeker nooit kwaad hoor een osteopaat.

6. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Ben inderdaad benieuwd hoe het gegaan is. Hopelijk goed!

Tara krijgt nu op advies van de kinderarts 'intensieve hypoallergene' voeding. Eindelijk een arts die iets wil proberen. Ook moet Tara naar een logopedist om haar zuigtechniek te bekijken. Misschien dat het slechte drinken daar aan ligt.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    kijk dat is al goed nieuws zeg! Dan wordt er al iets gedaan. Niels heeft ook hypoallergene voeding.

Er zijn blokkades in zijn nek gevonden die naar zijn spijsverteringsstelsel verwijzen. Met nog 8 behandelingen hoopt de ostopaat die blokkades te verwijderen waardoor Niels beter in zijn vel moet komen te zitten en beter kan drinken.
    Hij denkt dat het komt omdat NIels de navelstreng om zijn nek had bij de geboorte.

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

tamer had het ook een maand lang, werd gek. hij was al 6 mnd dus ik heb hem bij elke voeding pap gegeven en dat ging er zo in. en langzamer hand ging hij weer uit flessen flessen drinken. Hij is nu nog steeds niet zo goede drinker met flessen meestal maar de helft behalve als ik kant en klare pakjes koop met flesvoeding met een smaakje dan drinkt hij 200 cc. Nog even dan is hij een jaar dan ben ik van die flesvoding af. hij eet veel beter met een lepel en drinkt beeter uit een tuit.

Deel Deze Pagina