Baby drinkt onrustig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nylla, 29 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.334
    1.218
    113
    Vrouw
    Na een moeizame start liep de borstvoeding hier eindelijk goed. Mijn zoontje is inmiddels bijna vijf maanden en krijgt volledige borstvoeding. Hij begon als een langzame drinker, dronk uit beide borsten en was in het begin pas na driekwartier klaar met drinken. Dat werd toen een half uur; kwartiertje per borst. Sinds kort is hij echter soms al na een kwartier helemaal klaar met drinken. Hij drinkt dan maar 7, 8 minuten per borst. Uiteraard is zijn drinktechniek nu beter dan toen hij net geboren was, maar is een kwartier drinken voldoende om verzadigd te raken? Wat me hierbij ook erg doet twijfelen en onzeker maakt is dat hij soms begint te huilen als hij bijna klaar is met drinken uit één van de borsten. Hij probeert zich daarbij dan als het ware te overstrekken en maakt van die spartelbewegingen. Kortom, erg onrustig. Het lijkt erop alsof hij dan gefrustreerd is ofzo. Een paar keer bleek er een boertje dwars te zitten en werd hij weer rustig nadat hij een boertje gelaten had, maar ik kan me niet voorstellen dat dat altijd het geval is.
    Gezien de problemen met mijn lage productie vlak na zijn geboorte ben ik soms bang dat er iets mis is. Niet dat daar nu directe signalen van zijn; hij heeft voldoende plas- en poepluiers en komt nog wel aan in gewicht, maar ik vind dit gedrag wel een beetje zorgelijk. Herkent iemand dit? Zo ja, hoe ben je er toen mee omgegaan? Doe ik misschien iets verkeerd? Tips en adviezen zijn welkom!
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.488
    5.581
    113
    Vrouw
    Ja herkenbaar
    Echt een fase. Dat spartelen en overstrekken
    Of opeens heel snel loslaten en de kamer rond kijken
    De hele wereld is eigenlijk interessanter dan de borst.

    Het ging weer over.
     
  3. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.334
    1.218
    113
    Vrouw
    En ook met dat huilen erbij?
     
  4. Isabeaux

    Isabeaux Actief lid

    24 jan 2020
    116
    84
    28
    Vrouw
    Ik heb hier al zo’n 4 weken hetzelfde. Mijn zoontje is 3 maanden oud en drinkt dus sinds een aantal weken zo onrustig aan de borst. Soms na 5 minuten en soms na 10 min. Ik let er ook op dat ik hem boer en dat ik hem bij m’n sterke tsr er af haal maar niks blijkt te helpen. Het is echt overstrekken, loslaten, kreunen en dan schreeuwt hij het ook uit.

    Nu heeft hij wel KMA en eet ik al koemelk, soja en eivrij maar t blijft nog steeds dramatisch. Maakt het voeden ook totaal niet meer ontspannen. Enige moment dat hij rustig drinkt is als hij slaapt. Spruw en verborgen reflux dacht ik eerst nog aan maar in zijn mondje is niks te zien.

    Dus helaas geen tips en advies maar misschien fijn om te weten dat je niet de enige bent. Ik hou goede hoop dat het snel weer beter gaat.
     

Deel Deze Pagina