Sinds gisteravond is het een ramp! Mijn dochtertje van 2 weken slaapt overdag als een roos...niks op aan te merken. Maar in de late avond en nacht..ppffff DRAMA! Valt ze in slaap in mijn armen...maar zodra ik haar neerleg in haar bedje... zet ze het op een huilen Vandaag weer hetzelfde verhaal als gisteren.. Het is nu 23.00 uur en ze viel net na het drinken in slaap in mijn armen..leg ik haar neer, begint ze weer te huilen en is weer volop wakker. Tot gisteravond ging het eigenlijk gewoon goed! Nu moet ik wel zeggen dat ze een beetje verkouden is: verstopt neusje, niezen.. Maar waarom slaapt ze overdag dan wel gewoon door??? Op deze manier kom ik ook niet aan mijn slaap s'nachts en raak echt geirriteerd Ik hoop dat het even een fase is.
wij hebben hier hetzelfde voor gehad. Overdag niks aan de hand maar de avonden en nachten waren gevuld met babygehuil. Mijn tip, gewoon je kindje bij je houden. Troosten waar je kunt en doorzetten. Hier is het met ongeveer 10-11 weken overgegaan alhoewel mijn zoon nog steeds 's avonds bij ons wilt zijn en niet alleen wilt liggen. sterkte
jayden had dit ook heel erg, op een gegeven moment liep ik echt op metandvlees. maar wat wij nu doen om kwart voor 7 ga ik met m naar boven en gaat ie lekker in bad (word ie al rozig van) daarna ga ik lekker met m op ons bed zitten en geef ik m liggend op onze zij bv en 9 van de 10 keer valt ie dan in slaap en word ie ook niet wakker als ik m in bed leg. hopelijk werkt t voor jou ook en zolang je meisje overdag slaapt moet je gewoon ook zelf even lekker gaan liggen.
Hoe slaapt je kindje overdag? En vooral; waar? Misschien slaapt ze overdag te diep waardoor haar ritme wat omgekeerd is. Hadden we hier wel.. heb mn dochter overdag in de woonkamer laten slapen.. waardoor ze wat lichter slaapt.. en 's nachts dus veel dieper
mijn uk slaapt nu sinds 1,5 week snachts. ook hij had het ritme dag en nahct omgedraait. hij sliep altijd in een wiegje zowel dag als nacht maar ben het op den duur gaan veranderen overdag in de ledikant en snachts bij ons in de wieg. nog gene veranderingen. wat ik toen heb gedaan is gewoon heel bruut in de box latenslapen en overdag. hierdoor kon hij niet lang en vast slapen en het duurde 1 weekje maar uiteindelijk was hij snachts zo moe dat hij wel moest slapen. nu slaapt hij van 9 tot 2 en dan tot 5 of 6 uur. nog vroeg eruit maar slaapt tenminste. nu hij dit ritme te pakken heeft slaapt hij gewoonweer overdag ook in zijn bedje.
hier duurde het indertijd 3 weken voor ze haar ritme om ging keren, mijn man heeft nachten met haar opgezeten (heel de lord of de rings serie gekeken) omdat ze niet sliep en omdat ik het nog niet aankan...
Ik zou zeggen hou die kleine lekker bij je, leg haar evt lekker aan de borst als ze dat wil en je borstvoeding geeft. Maar bij je houden wil je niet omdat je haar in dr bed wil hebben. Dan het volgende, ligt ze alleen op een kamertje of bij jullie? Misschien anders bij jullie op de kamer nemen zodat ze jullie hoort (zoals ze dat 9 maanden lang kon) en dat ze mama kan ruiken. Verder wat ik nog kan bedenken het bedje even verwarmen met een kruik dat het lekker warm is waar ze in terecht komt. En niet plat op de rug leggen maar op de zij zo liggen ze kleiner en geborgener en voelen zich veiliger en dan slaapt ze misschien wel? Maarja ik zou haar dus gewoon bij me houden en ook lekker mee naar ons bed nemen en daar samen slapen. Zo kan iedereen slapen.
Die van ons was 's avonds ook heel onrustig, maar we laten haar nou overdag beneden slapen en 's avonds na de voeding van 7 uur in bed, ze lijkt het nu door te hebben dat ze dus 's avonds echt moet slapen terwijl ze overdag dutjes doet! succes
hier hetzelfde gehad. totaalt geen dag/nacht rutme dat is heel normaal .Ik heb overdag bewust alle gordijnen opengelaten etc. En savonds namen we hem mee naar boven en altijd hetzelgfde ritueel alles donker,flesje en heel rustig zijn niet praten en dan in zn wiegje. en na een week sliep hij snachts een paar uur tot de volgende voeding. succes!! hoop dat het snel over is. maar het kan geloof ik wel 2 maanden dure voordat baby s een ritme hebben in dag en nacht.voor die tijd is het voor hun hetzelfde. Oja en wat wij moesten doen was echt precies om de drie uur wakker maken overdag want dan is het heel goed mogelijk dat ze het langere slaapje snachts gaat doen.
Was bij ons ook zo, het dag en nachtritme was omgedraaid. Het is vanzelf weer goed gekomen, gelukkig! Is even een fase.
Hier was het ook zo hoor, je kunt ook nog echt niet verwachten dat je beeb van 2 weken al een ritme heeft. Dat komt echt vanzelf. Hou een strak schema aan van wakker-voeden-knuffelen-slapen. Als ze eenmaal in bed ligt er niet meer uithalen maar troosten en laten liggen, dat heeft bij ons heeeeeeeeel goed gewerkt. Rust en regelmaat, voorspelbaarheid werkt goed bij babies. Succes!!
Hier was het ritme ook omgedraaid. OLverdag slapen en 's nachts veel wakker. Op een gegeven moment is dat weer omgedraaid en met de leeftijd van 4 weken sliep ze door.
Troosten en laten liggen? Hoe hou je dat vol??? Hoe lang laat je hem dan huilen? Ik zit met het zelfde probleem...overdag slaapt ie goed (te goed?) en 's avonds komt ie moeilijk in slaap. Wat wij nu doen en wat op zich goed gaat (hij slaapt nu! ) is zijn dekentje niet zo strak om hem heen leggen, dat heb ik gelezen in het boek van Derek Ogilvie (ja ja, niet lachen nu he ) en daar schreef hij dat als baby's niet in willen slapen dat het dekentje misschien een oorzaak zou kunnen zijn. In de baarmoeder kon je baby zich lekker vrij bewegen en dat kan niet als het dekentje zo strak om je baby heen ligt. Dan voelt ie zich beklemmend.. Dan rijst bij mij alleen de volgende vraag naar boven...waarom slaapt ie overdag dan wel goed met het dekentje om hem heen?? (maar dat terzijde hihi) Maar goed, ik blijf dit topic even volgen! groetjes Ilse
Misschien helpt het om haar bedje alvast op te warmen met een kruikje voor je haar erin legt, dan is de overgang van warme mama naar koud bedje niet zo groot?
hmmm.. maar waarom werken inbakerdekentjes dan zo goed...? in je buik kunnen beebjes ook niet 'zwaaien'met hun armpjes en nu ze dat wel kunnen worden ze huilerig van hun ongecontroleerde bewegingen..
Als ze erg huilt ga ik naast het bedje staan of zitten en aai dr over dr bol, zing een liedje of houd haar handjes vast zodat ze niet zo kan maaien met dr armpjes. Speentje helpt ook weleens of de pink. Als het echt te erg wordt, dat ze echt gaat krijsen of over dr toeren is haal ik haar er eventjes uit. Wel dan in haar kamer blijven, dus niet naar beneden of teveel 'hossen' op je arm. Dat brengt weer teveel prikkels waardoor ze weer niet kan slapen. Als ze rustig is leg ik haar terug en probeer of ze dan gaat slapen. Het heeft bij ons echt heel goed gewerkt. Hoe is het nu bij jullie?