Hallo allemaal, Mijn dochter is 4,5 maand en ik geef volledig borstvoeding. Voor mijn zwangerschap was ik heel slank, tijdens zwangerschap ca 15 kilo aangekomen en binnen 3 weken na bevalling was ik al 13 kilo kwijt. Ik heb zelf geen weegschaal maar ik ben duidelijk nog een aantal kilo kwijt t.o.v. voor mijn zwangerschap. Ik ga er vanuit dat dit door de borstvoeding komt?? Schildklier is het niet, ik heb een trage schildklier en wordt hiervoor behandeld, waarden zijn ok. Zijn er meer vrouwen die zo afvielen door bv? Ik vind het niet fijn want ik ben tegen het magere aan en krijg er opmerkingen over. Ik eet ongeveer 5 boterhammen, plakje roggebrood, yoghurt met muesli, appel, banaan en avondeten. Snoepen doe ik eigenlijk niet, ik heb zwangerschapssuiker gehad. Welke gezonde etenswaren hebben jullie toegevoegd om wat op gewicht te blijven en hielp het? Zijn jullie na de bv weer wat aangekomen?
Ik zal het eens aan mijn vriendinnetje vragen, die viel ook erg af na de geboorte van haar zoon 👍
Bij mij stabiliseerde het zo rond de 6 maanden en kwam ik weer een paar kilo aan wanneer ze meer bijvoeding gingen eten (9-10 maanden). Ik ben bij beide zwangerschappen 25 kilo aangekomen en zat beide keren met 6 maanden 5 kilo onder startgewicht.
Ik viel ook erg af door de borstvoeding. Je moet echt wat meer eten hoor. 5 boterhammen eet ik nu al op een dag en ik geef geen borstvoeding meer. Dan eet jij alleen een plakje roggebrood en wat jogurt extra, dat lijkt me wat weinig. Misschien kan je ergens een extra boterham eten en s avonds wat meer opscheppen. Ik weet niet of het verstandig is maar ik at destijds ook vaak om 9 uur savonds nog een boterham met een glas sap erbij.
DeeDee1 hmm ok ik dacht dat ik al aardig aan het bunkeren was, maar inderdaad een extra boterham zou kunnen. Ik heb trouwens ook wel echt de hele dag trek in eten, is dat ook herkenbaar voor jou? Ben je later wel weer wat aangekomen? S avonds eet ik nu niets meer na het eten, normaal snaaide ik wel wat, maar dat doe ik bewust niet. Ik moet op zoek naar een gezond alternatief waar wel wat calorieën inzitten. Nog een extra boterham s avonds vind ik dan weer saai . Zoe123 dank je wel, ben benieuwd! Mamavanlieverd: gelukkig...er is hoop dat ik weer wat vlees op de botten ga krijgen..
Ik vind van die stokjes (mini soepstengeltjes of zoiets) om te dippen in de houmous altijd wel lekker snaaien, vult lekker. Nu snaai ik ook gerust een bakje chips en snoepjes, maar dus ook wel minder ongezonde zaken .
Hier ook veel afgevallen. Nu stabilleert het wat na 16 maanden en ben ik weer op gewicht van voor de zwangerschap,maar ik eet nog steeds volle producten. Ik eet dus volle kwark (heerlijk), soms met honing en pecannoten. Dit zou je twee keer als tussendoortje kunnen doen of na avondeten. Ik ontbijt met volle melk en havermout, je kan er nog een klont roomboter doorheen doen. Door de dag heen 5 volkoren boterhammen als ik moet werken. Avocado af en toe, lekker met een eitje en zout en peper. Boterhammen extra beleggen, dus bijvoorbeeld roomkaas en vleesbeleg, roomkaas en eitje. Banaan ook lekker elke dag nemenf of een smoothie met banaan. Als dit niet afdoende werkt kan je altijd nog bij diëtiste of huisarts langsgaan of zij recept willen schrijven voor nutridrink, flesje drinken met extra calorieen. Dit kan je ook zo halen bij apotheek. Je had bij de jumbo ook altijd 'bouwsteentjes', een soort kwarkgebakjes met extra calorieën. Misschien hebben ze het ook nog wel. En kijk eens op internet voor gezonde recepten, zoals worteltaart of gezonde bananencake. Zonder toegevoegde suiker kan je lekker snoepen. O en ik neem nu nog steeds zo af en toe heerlijk een appelgebakje met slagroom bij de koffie, zonder schuldgevoel.
Ik was in mn zwangerschap 11 kilo aangekomen. 9 maanden later was ik 16 kilo afgevallen en zat dus 5 kilo onder mijn toch al niet hoge startgewicht. Kwam niet alleen door de borstvoeding, ook door stress. Na 8 a 9 maanden viel ik niet meer af. (Met 11 maanden gestopt met borstvoeding) Bij de eerste had ik weinig honger maar dat kwam denk ik door stress. Bij de tweede had ik wel veel honger en ik gaf daar gewoon aan toe. Dus minimaal 2 boterhammen als ontbijt. Een appel en een cracker als tussendoortje. 4 boterhammen bij de lunch. Smiddags een bakje volle jogurt met fruit of een lekkere grote koek. 's avonds wat extra aardappelen/rijst/pasta en dan savonds nog vaak een boterham of fruit of een cracker. En idd savonds ook echt wel iets ongezonds hoor een bakje chips of een lekkere koek. Bij de tweede ben ik mnider afgevallen zo'n 11 kilo toen zat ik weer op gewicht van voor de zwangerschappen en daar ben ik toen redelijk op gebleven. Maar toen ik stopte met borstvoeding moest ik wel bewust weer wat minder gaan eten, want je went er wel aan.
Goed te lezen dat de meesten van jullie wel weer op het oude gewicht uitkwamen. Aah ik zie wel wat goede tips: de dippers met hummus ga ik halen, volle kwark, dubbel beleg.. Bananencake ga ik maken, goed idee. Ik ben ook wel een snoeperd maar sinds ik zwangerschapsdiabetes bleek te hebben ben ik er nu bewust mee bezig om snaaiwerk te laten staan. Dit ivm groter risico om permanent diabetes te krijgen. Dus de calorieën moeten vooral uit (semi)gezonde alternatieve komen..maar ik zie dus wel een paar mogelijkheden.
Idd wat de andere dames al schrijven gewoon nog meer eten, toen ik gewoon meer ging eten stopte ik eindelijk met afvallen. Je kan ook je idd wat meer beleg op je brood doen, ik ben bijvoorbeeld salades gaan eten als beleg. En heb de magere yoghurt met mijn ontbijt met volle yoghurt vervangen. Ik weeg me nu elke week om er zeker van te zijn dat ik niet nog meer afval, zo ja dan zorg ik ervoor dat ik weer oplet dat ik echt voldoende eet.
Ik begon met een startgewicht van 50 kg, kwam aan tot 65 kg toen ik zwanger was, en zit nu 6 maanden na de bevalling op nog maar 46 kg. Mijnbroeken zakken van mijn billen terwijl ik eet als een dolle. Nu moet ik ook nog een koemelkvrij dieet volgen dus mag ik heel veel lekkere dingen ook niet meer. Wat tips: noten (goede vetten), volle producten, vla (met een toegje slagroom mmm), veel fruit, bananen etc. Ik ga nu proberen de borstvoeding af te bouwen en hoop dan dat mijn gewicht weer stabiliseert.
Ik viel ook ontzettend af, ik kon er niet tegenop eten. Ik ben ook niet meer op mijn oude gewicht gekomen (woog altijd rond de 60kg, nu tussen de 57 en 58kg). Ik gebruik volle boter, volle melk etc. Maar ik heb het maar losgelaten, het helpt toch niet..
Hier (nog) geen ervaring met teveel afvallen, maar je zou ook lekker noten erbij kunnen eten? Is ook nog eens heel gezond, volle kwark, gekookt eitje, plakje ontbijtkoek...
Ik ben naast de 12 kg die ik tijdens de zwangerschap was aangekomen nog 12 kg afgevallen in de 8 maanden bv die ik bij de eerste heb volgehouden. Nu kon er ook wel wat vanaf maar toch. Nu ben ik, bijna 4 weken na de geboorte van onze tweede, al 2 kg onder mijn gewicht voor de zwangerschap. Wederom mocht er wel wat vanaf maar hoop dat het deze keer niet zo snel gaat. Evt volle producten en toch een keer wat snoepen tussendoor.
MamaLe wow 12 extra kilo's..! Het lijkt een luxe probleem maar ik vind het echt niet leuk als ik in de spiegel kijk, ik kan niets meer missen.. Ik ben stiekem blij om te lezen dat er meer vrouwen zijn die dit in wat extremere mate hebben..Ik denk soms echt dat ik misschien wat onder de leden heb dat ik afval maar blijkbaar komt het dus vaker voor..Ik ben nu op de volle kwark en roomboter overgegaan en eet (soms tegen heug en meug) maar wat extra avondeten..