Voorraad kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nala010, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Beste lactatiekundige,

Ik heb een dochter van nu 8 dagen jong.
    Ze drinkt goed aan de borst, overdag komt ze minimaal om de 3 uur soms 2 uur en snachts tussen de 3/4/5 uur.

Nu wil ik binnenkort gaan beginnen met het aanleggen van een voorraad moedermelk, wanneer kan ik dan het beste kolven?
    Misschien wat handige tips?

Dankje!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Fijn dat het goed gaat!
    Het kolven zou ik gaan starten als je kindje een week of 3-4 is, kijk eerst even het opstarten van borstvoeden aan.
    Wil je nu al kleine beetjes verzamelen, dan kun je bij een voeding 1 borst aan bieden en de andere kolven, of (met dit warme weer) eerst je kindje uit laten drinken en dan nakolven.

SUcces!

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dankje voor je antwoord!
    De borstvoeding loopt super.

Kan ik ook bijvoorbeeld iedere ochtend en avond 1x kolven na een voeding?
    En hoelang moet ik dan kolven; helemaal leeg, of bijvoorbeeld 10 minuten per borst?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kijk wat lukt en prettig voelt, dan kun je na een week eventueel langer kolven. Langer dan 10 min. is vaak niet nodig.
    Bedenk wel dat wanneer je steeds extra kolft ruim na een voeding je lichaam dit zal zien als een extra voedingsmoment. Dat is niet erg, tot je er mee stopt; dan zul je het ook als een voedingsmoment moeten gaan afbouwen.

Groetjes,

Deel Deze Pagina