Pffff hoe zat het ook al weer?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mowtom, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ons meisje is nu bijna 7 maanden en krijgt nu sinds een maandje een warme hap en fruit hap. Nu krijgt ze sinds dit weekend ook een boterham erbij.

Ze drinkt nu dus alleen geen enkele fles meer leeg. Dit vind ik toch niet zo'n fijn idee zeker niet nu ze deze week ook nog wat verkouden is en de nachten ineens niet meer doorslaapt. Ze slaapt de nachten al door sinds ze een week of 4 was. Ze word dus wakker in de nacht rond een uur of 4 tot gerust een uur of 7...erg fijn dus!

Ik zal even ons schema opschrijven:
    7.30u eerste voeding is melk met pap
    10.00u soms fruithap, ligt eraan of ze slaapt ja of nee
    12.30u boterham en flesje 180+6
    16.30u warme hap, potje 6+ mnd en dan nog een danoontje
    (voorheen deed ik er ook nog een flesje achteraan maar dat is echt to much)
    20.00u laatste voeding melk 210+7

Nu drinkt ze dus van geen enkele fles alles nog op. Ze laat gerust bij de laatste voeding 150 staan.

Denken jullie dat ze gewoon teveel krijgt, of dat ze moet wennen of zou het komen dat ze wat verkouden is?

Deze week was niet echt een pleziertje moet ik eerlijk bekennen...alleen van di op woe heeft ze doorgeslapen. Nu zijn we zelf ook nog eens ziek geweest...het is niet altijd fijn hahaha...;)

Iemand tips?

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

De fles die je na de boterham geeft, was die ook 180/6 toen je nog geen boterham gaf? Want wij gaven in eerste instantie na de boterham ook nog een volledige fles. Als wij dan de fles voor het slapen gaan gaven, kwam alles eruit (inclusief groentehap). Wij geven nou een kleinere fles na het brood, en nu gaat het goed.. Ons schema;

8.00 fles 180/6
    12.00 boterham+fles 120/4 (als ze minder brood eet, dan een grotere fles)
    18.00 ongeveeer 200 gram groente en toetje (fruit, yoghurt, rijstebloempap)
    20.00 fles 180/6

Tussendoor krijgt ze soms fruit, soepstengel...

Ik lees nou trouwens ook dat ze niet zo lekker is, dan eet onze froemel ook vaak een stuk minder..

3. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ons mannetje van 7,5 maanden krijgt nog 2 flessen van 180/6 per dag ( ontbijt en net voor het slapen). Daarnaast krijgt hij 's middags een boterham, fruithapje (rond 3 uur) en groente+ toetje (ronfd 6 uur).
    Het is dus vergelijkbaar met jou. Ze moeten geloof ik op deze leeftijd minimaal 350cc flesvoeding binnen krijgen (heb ik ergens gelezen en zeiden ze bij het CB). Volgens mij komt jou kindje daar wel aan, dus zou ik me niet te veel zorgen maken.
    Daarnaast eet Gijs ook minder als hij niet lekker is, dus wieweet ligt het daaraan.

Deel Deze Pagina