vraagjes over nestle

Discussie in 'Voeding' gestart door paars, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik heb nog 2 pyamapapjes in de kast staan die tot deze maand goed zijn.
    nu wil ik dit toch nog even proberen.
    er zit 250 cc in zo´n pakje maar hoeveel moet ik mn zoontje geven?
    zijn normale avond fles is 180 water met 6 scheppen voeding en 1 lepel rijstenbloem.
    het staat er niet op namelijk.

en ik heb een paar probeer verpakkingen gekregen van de dreumesmelk. kun je ook zo opwarmen.
    ik wil dit wel proberen. maar wil dit niet voortaan gaan kopen omdat ik het duurder vind.
    kan ik die paar pakken gewoon op gaan maken en dan weer gewoon friso gaan geven? klinkt misschien dom maar ja kweet niet of ze daar dan last van kunnen krijgen ofzo..:)

zo geef ik bijvoorbeeld de eerste fles een bambix pap fles kan de bambix dan ook door de dreumesmelk en daar pap van gaan maken? en moet er dan gewoon 180 melk in? want ja als je 180 water hebt en 6 scheppen voeding dan is dit iets meer als 200.
    :)
    vraag het me even af hihi

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had zelf ook van die proef pakjes van de pyjama pakjes. Ik heb gewoon de hoeveelheid cc gepakt die ik normaal ook geef. Ik hield dus een restje over. Deze heb ik de dag erna gegeven vermengd met de normale opvolgmelk. (geopend 24 uur houdbaar). ik heb geen verschil gemerkt! Ik ga het ook zeker niet kopen. tis wel gebruiksvriendelijk (voor op vakantie ofzo) maar het ruikt mierzoet, zit vlgs mij vanille in, en ik wil mn zoontje hier niet aan laten wennen.
    De dreumes melk mag je denk ik niet gebruiken! Is dat niet vanaf 1 jaar? De samenstelling is wrs niet geschikt voor een baby van 7 maanden? Net zoals dat opvolgmelk niet geschikt is voor een baby onder de 6 maanden? Staat het niet op de verpakking?

Maar goed: andere merken kun je mijns insziens gewoon tussendoor gebruiken hoor. hooguit een andere smaak, maar neem aan dat je kindje door de vaste voeding inmiddels wel wat smaken gewend is?

3. Alita

Alita Niet meer actief

dus je hebt zo`n probeerverpakking? want daar staat het wel op heb m laatst ook gebruikt en volgens mij was het 180 cc

4. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    eeuhh nou het zijn de gewone verpakkingen die je ook in de winkel koopt maar heb de dreumesmelk van iemand gekregen om te proberen en het pyama papje in een doos toen gehad..

kan het echt niet vinden of het er op staan of ik ben weer zo onnozel om er over heen te lezen:D:)

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    jaa sorry ik bedoel ook de melk van nestle vanaf 6 maanden.. niet de dreumes melk!!!

6. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    er staat dreumesmelk kant en klaar opvolgmelk vanaf 6 maanden nr 2.

dus lijkt mij goed toch?

dus ik geef nu 180 water met 6 scheppen dus zou ik van de dreumesmelk 200 cc moeten geven?

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, als het kant en klare is wel ja! En dan maakt t inderdaad niet uit als het gewoon nummer 2 is. Er zit hooguit een andere smaak aan dan die van friso, maar das een kwestie van lusten of niet. Gewoon proberen dus!

8. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    dankje.. ga het morgen eens even proberen.

9. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    180 ml + 6 scheppen wordt 200 ml melk. Je kan dus 200 ml kant en klare melk (+ evt. Bambix) of 200 ml pyjamapapje geven.

Deel Deze Pagina