Hoe nu verder???

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Aecatz, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ik heb een vraag over hoe ik nu verder moet.

Ik heb mijn dochter alleen bv gegeven de eerste dagen maar zij viel teveel af. Op advies van de vk met bijvoeding begonnen na 4 dagen, dit dmv een soort sondeslangetje. Dit leek goed te gaan maar toch te weinig want ze kwam niet aan. Zelfs vingervoeden gedaan en voeden met een spuit maar zij had op een gegeven moment de kracht niet meer om aan te zuigen. Mijn melkproductie bleek ook niet echt op gang te komen dus ik ben gaan kolven. Placenta liet niet los en ik ben daarbij 3 liter bloed verloren dus ik moest aansterken en nog steeds. Ik denk dat daardoor de bv niet op gang wilde komen. En zij hapt steeds niet goed aan, zuigt de tepel niet volledig naar binnen zeg maar.

Lacatiekundige erbij gehad maar het goed aanhappen blijft een probleem. Wanneer zij goed aanhapt lijkt het wel alsof zij met haar tong de tepel terug duwt zodat zij weer op het puntje sabbelt. Bovendien valt ze altijd snel in slaap. Nu zij wat sterker is merk ik wel dat zij effectiever drinkt, zo'n 1 a 2 minuten. Maar zodra de melkstroom afneemt doet ze er eigenlijk weinig moeite voor om weer te drinken.

Nu heb ik inmiddels net voldoende voor haar met kolven om te drinken, zij krijgt inmiddels voeding met de fles(calma speen). Aangezien al het andere destijds teveel moeite koste. En ze is eindelijk na 2 weken op geboorte gewicht.

Maar hoe moet ik nu verder als zij wel steeds effectiever aan de borst drinkt?? Vaker aanleggen, bijkolven of nakolven, 1 fles vervangen door bv??? Ik heb echt geen idee??? Met de lactatiekundige toen is alleen het oefenen van aanhappen en het op gang brengen van de productie besproken. Deze lactatiekundige was trouwens van de Evean en doet alleen de eerste 2 weken en heb nu dus ook geen contact meer. Zij hoopte dat wanneer de productie op gang zou komen mijn melkstroom harder zou zijn zodat zij langer geinterreseerd zou blijven aan de borst. Dat klopt dus ook, maar hoe krijg ik haar nog volledig aan de borst nu?? Die heeft ze liever dan die plastic speen, echt een dilemma dus. Mijn dochter is nu 2 weken oud trouwens.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0

Deel Deze Pagina