Bang en onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by lilmomo, Mar 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    He meiden,

Ik heb op 21 februari me punctie gehad en heb 26 februari tp van een blastocyste gehad na isci.

Ik heb toen 5 maart 6 maart 7 maart 8 maart en vandaag getest.
    test4.jpg
    Maar ik voel me zo onzeker over de zwangerschap en ben zo bang dat het misgaat en heb steeds pijn in me liezen voor de rest heb ik eigenlijk weinig klachten.

Ik mocht op 7 maart ook een bloedtest doen en die was positief hcg 120 en progesteron 59.
    Nu mag ik volgende week nog een bloedtest doen om te kijken of de zwangerschap goed vordert en 26 maart voor de eerste echo dan ben ik 6 weken en 5 dagen.

maar pff wat is dit een hel zeg :( voel me gewoon er niet goed bij.

2. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Als je het nu al een hel vindt, dan staat je wat te wachten...
    Snap dat het onzeker is en zo, maar probeer ook te genieten. Het merendeel van de zwangerschappen gaat gewoon goed. Probeer daar wat rust in te vinden, dan zijn de eerste 12 weken zo voorbij. Sterker nog, je zit al op de helft. ;)

3. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    (correctie, 1/3e, niet de helft)

4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Nja het is meer om het feit dat het weer zo lang heeft moeten duren na mijn dochterje.....en daarom ben ik zo bang dat het mis gaat.
    Uhm ben nog niet op de helft I wish haha maar we komen er hopelijk wel.

Maar als je dan leest dat je met ivf/icsi verhoogde kans op miskraam heb.....humzzz misschien lees ik teveel

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stoppen met testen, stoppen met lezen en erop vertrouwen dat t goed gaat! Hoe lastig ook, meer kun je niet doen.

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

Oct 15, 2013
    1,712
    188
    63
    Lilmomo, ik snap je helemaal.
    Een kindje via de MMM is zo bijzonder en je hebt er zoveel moeite en ellende voor over gehad...

Ik vond de eerste tien, twaalf week echt zwaar, psychisch.
    Heb dit gewoon geaccepteerd van mezelf en dat scheelde al heel wat stress. Kreeg ook om de twee week echo en vanaf tien week zelf met Angelsound vaak naar hartje geluisterd.
    Kun je extra echo's krijgen?

Tegelijk, probeer er toch ook van te genieten, ik hield mezelf voor dat áls het dan misging, dat ik dan nog in ieder geval een beetje had genoten van mijn zwangerschap...

Succes en mooie testen trouwens hoor! ;)

7. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Had dat meer kans op een miskraam niet te maken met dat je al eerder gaat testen na ivf/icsi? Heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar meende zoiets gelezen te hebben... Wanneer je voor NOD test, heb je nog een hele grote kans op miskraam. Als je na NOD test is die al kleiner. Vroege positieve testen zouden vroeger niet eens als miskraam gezien zijn, want dan was je "gewoon ongesteld geworden", maar volgens mij zit jij al na je NOD dus dan zou je in theorie de zelfde kansen hebben als elke andere zwangere.

Maar ik kan het mis hebben. :)

8. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Ik raad je ook aan te stoppen met testen! Het maakt je ipv zekerder alleen maar onzekerder. Daarbij kunnen de testen al na 6/7 weken lichter worden door de hoeveelheid hcg. Het is voor de test dan niet meer goed te meten.

Het is een spannende en onzekere tijd, maar inderdaad de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed!

Gefeliciteerd met je zwangerschap en een tip: lees niet te veel ellende op deze site. Als je wil kun je die plenty vinden, maar het maakt je angst alleen maar groter!

Heel veel succes de komende weken. Oja pas na mijn 2e echo werd ik ook rustiger ;)

9. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Ik hoop het dat ik na de eerste echo wat beterder gaat......zucht wordt niet goed van mezelf ;)

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Snap t hoor!

Hier 3 ICSI s eigen zaad, 5 iui D, adoptieprocedure , ICSI D.

Een zoon uit China, een geboren uit iui D en nu zwanger via ICSI D ( was laatste strootje en om kansen te vergroten op n genetisch brusje voor de jongste ICSI gedaan) ..

De eerste drie maanden zijn killing. Wij hebben ook 5 missed abortions gehad, kan altijd pas wat plezier erin krijgen na de GUO . En dan nig zeg ik dagelijks tegen mezelf, we zijn er nog niet..

Stop met testen, zorg voor afleiding en wie weet krijg je ook wekelijks echo's... Kreeg ik wel ..

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Als je via de mmm zwanger raakt is het veel meer beladen helaas..

12. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Juist tweeboys......ik ga zeker ook vragen om meer echo. Bij mijn dochter kreeg ik op 7 12 13 20 en 32 weken een echo. Maar de aanloop naar de bevallen is eem hel geweest uit eindelijk met een hoge bloeddruk op 40.5 week opgenomen geweest en 3.5 dag ingeleid met tot slot nog een spoedkeizersnee. Dus ga sowieso meer controle vragen

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Precies als je die bevestiging nodig hebt gewoon aangeven. Mijn ziekenhuis in Gent stelde zelf tot en met 9 weken elke week n echo aan.

Daarna overgaan beide keren naar ziekenhuis in Ned. En zij begrepen mijn angst en ik kreeg daar ook extra echo's.

Gewoon vragen het is niet niks de weg dis je af hebt gelegd hoor! Dikke knuffel!

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oja deze x heb ik ook n angelsounds en dat is echt mijn houvast geweest tot ik de kleine ging voelen.

15. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Volgens mij weet je niet zo goed wat ICSI inhoudt?;) Kort gezegd kiest de arts een zaadje uit en wordt de eicel in een petrischaaltje bevrucht. Dus VERRE van natuurlijk omstandigheden. Zelfs de natuurlijke selectie is er niet meer. Dus de kans op een miskraam is daardoor vele malen groter! Want hoe weet de arts zeker dat het zaadje dat hij/zij kiest geen genetische foutjes bevat, dat kàn hij/zij niet weten! Er wordt alleen gekeken naar de vorm van de zaadcel, de beweeglijkheid en de mate van zwemmen.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel spannend voor je is hoor! Genieten kan nu gewoon niet. Inderdaad, stop met testen en probeer afleiding te zoeken. En lekker van je afschrijven hier hoor! Plus extra controles vragen. Ik kreeg die ook zonder problemen vanwege mijn voorgeschiedenis.

Ik ga heel hard voor je duimen dat je een prachtige zwangerschap mag hebben!

Groetjes Patricia

16. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Ik loop ook in gent maar krijg daar alleen de punctie en terugplaatsing voor de rest moet ik gewoon naar mijn zh in nl maar dat is maar 60 km der vandaan.
    Ben allang blij dat ik volgende week een extra bloedtest mag doen.
    En over 2 weken dan de echo en ga zeker vragen vaker een echo te krijgen

17. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Angelsound heb ik idd ook gehad......maar ik heb na al mijn frustratie alle baby spullen weg gedaan een half jaar terug ;)
    Dus we mogen nu weer van voor af aan beginnen

18. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Dankjewel voor je lieve woorden

Groetjes lilmomo

Share This Page