hoi hoi ik heb een vraagje mag je nou wel of geen paling eten tijdens de zwangerschap greetsss damanja
Paling is gerookt en door het roken worden bacteriën onschadelijk gemaakt, dus je kunt het gewoon eten.
Zalm is toch ook gerookt....?! Ik bedoel de vacuum verpakte zalm uit de supermarkt. En die mag je ook niet. Het gaat er toch om of het vers is (mag wel) of vacuum verpakt (mag niet)? Ik heb het voor de zekerheid allebei niet gegeten.... 3x raden wat mijn man over een paar weken mag gaan kopen... Trouwens, ik heb wel zalmmoot uit de diepvries gegeten, en dan goed doorgebakken.
Verse paling van de visboer mag. Maar vacuumverpakte paling (en zalm) NIET. Nou is verse natuurlijk ook veeeel lekkerder.
Bij zwangerschap zijn sommige voedselinfecties extra gevaarlijk. Besmetting met schadelijke bacteriën in eten is te voorkomen door: vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is. Eet geen rosbief, filet Americain, salami, chorizo, tartaar of carpaccio. alle groente goed te wassen te voorkomen dat rauwe voedingsmiddelen in contact komen met bereide gerechten geen rauwmelkse zachte kaas te eten geen voorverpakte gerookte vis te eten MAW: alsd de paling niet gerookt is maar wel vacuumverpakt, mag t wel.. ( zie http://www.voedingscentrum.nl ) maar vind t nog steeds verwarrend.. Zou daarom maar zeggen " bij twijfel.. NIET DOEN "