Dreumes ineens een nachtbraker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Query, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Dochterlief was altijd een enorm goede slaper die sinds 5 maanden de nachten doorsliep van 19-7.

Sinds half november is ze eigenlijk iedere nacht weer wakker en dit duurt dan een uur/anderhalf uur. In het begin gaven we dan een flesje omdat we dachten dat het een groeispurt was, dan sliep ze wel weer verder. Daarna dachten we dat ze overdag gewoon teveel sliep dus zijn we terug gegaan naar 1 middagdutje waar ze nu 1.5 uur slaapt.
    Maar ze blijft snachts wakker worden, mijn vriend is voor zijn werk sinds begin december in het buitenland en ik heb mijn nachtrust hard nodig. Ik neem haar dan bij me in bed en dan slaapt ze wel weer in uiteindelijk. Pedagogisch compleet onverantwoord en ik wil dit niet. Ik slaap ook niet lekker met haar naast me en iedere keer zo'n vuist in mijn gezicht.

Wie heeft hier ervaringen mee en kan mij tips en adviezen geven?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn dochter van 15 maanden lijkt hier nu net klaar mee te zijn. Bij haar begon het ook even voor we van 2 naar 1 slaapje gingen en duurde het ongeveer 3 weken. Ze sliep overdag trouwens ook heel erg slecht gedurende deze periode. Nu slaapt ze weer relatief normaal, alleen wordt ze helaas wel nog steeds heel vroeg wakker (6 uur ;)).

Ik zou haar liever niet bij me in bed laten slapen. Bij jou in bed is natuurlijk super fijn en maakt de kans redelijk dat deze fase veel langer gaat duren dan hij anders zou duren. Vaak duren dit soort periodes maar een paar weken. Het is wel mega irritant natuurlijk, maar een kwestie van even doorbijten. Hier bleven we maar gewoon naast haar bedje staan tot ze weer insliep.

Sterkte!

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Yes! Wij hebben die periode ook gehad en ze sliep inderdaad alleen bij ons na het wakker worden. We hebben hier, heel pedagogisch onverantwoord, aan toegegeven en ze is er uiteindelijk mee gestopt haha.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Fases, onze uk sliep bij elke sprong zo
    Weken lang dat hij snachts 1.5/2 uur wakker was.overdag sliep hij dan ook slecht.

We nemen hem niet bij ons in bed maar gaan met hem zitten tot hij rustig is en proberen we het weer.meestal na 3 keer slaapt hij verder.
    Ik vertel wel altijd wat ik ga doen, ik zing nog 2 liedjes en dan ga je slapen.helpt nu heel goed ( nuet altijd mee eens maar dat is wat anders.) hij is nu 20 maanden

Het is zeker zwaar voor je nu je alleen bent. Ik zou her proberen om niet in je bed te leggen.( snap wel als je dat doet nu je alleen bent).

5. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Onze is vaak snachts wakker de laatste maand. Ik laat hem dan gewoon alleen,hij is dan aan het vertellen huilt meestal niet.en binnen twee uur slaapt hij weer.bij ons in bed wil hij niet.Daar word hij juist erg onrustig van.Ik denk dat het aan voorkomende tandjes ligt.Niets aan te doen, maar word er wel wakker van, hij is 16 maanden.

Deel Deze Pagina