voeding

Discussion in 'De babyuitzet' started by aappie20, Sep 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ik wil binnenkort voeding alvast gaan kopen omdat ik twijfel tussen bv en fv dus wil 1 pak op voorraad hebben.
    Welke raden jullie aan want er zijn zo onwijs veel verschillende merken...
    Het mag van huismerk tot duur merk, wat zijn jullie ervaringen?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Als ik jou was zou ik van te voren een keuze maken, lijkt me veel rustiger voor jezelf. Ga eens naar een borstvoedingsbijeenkomst bijvoorbeeld. En als je BV gaat geven, dan of geen voeding of 1 portie (die heb je bijv. van Nutrilon) in huis halen. Wij hadden geen KV in huis omdat ik zeker BV wilde gaan geven.

Maar goed, dat vraag je niet sorry.
    Wij geven nu Nutrilon standaard. Wij hebben voor Nutrilon gekozen omdat dat overal te krijgen is, in iedere supermarkt en drogist. Dat leek me wel zo handig.

3. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier in het begin nutrilon genomen, en toen overgegaan op kruidvat/jumbo.

Kruidvat/jumbo =100% het zelfde. En deze 2 wijken max 0,5% af van de nutrilon.

Heb ooit zo'n vergelijkingssite gezien, met alle ingredienten.

Plus wat je ook neemt het is goed ( tenzij er allergie is)
    , je moet alleen niet elke keer wat anders nemen. cDe wet in nl is vrij streng wat betreft zuigelingevoeding. mag maar heel weinig afwijken van elkaar.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Het is meer zo ik ben nu al ruim 4 weken thuis met bedrust, nu twijfelde ik daarvoor ookal hoor dat moet ik eerlijk toegeven. Het lijkt me straks ook zo fijn als ik even na al deze 'narigheid' (ellende wil ik het ook niet noemen, narigheid dan maar) toch ook even tijd voor mezelf heb en niet zo gekluisterd meer ben. Ook voor manlief vind ik het erg leuk dat hij een band kan opbouwen met de kleine

1-0 nutrilon in elk geval

5. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    maar manlief kan toch ook een flesje BV geven als de kleine wat groter is, dat je kolft en hij de fles geeft??
    ik zou juist na die "narigheid" meer van mijn kindje willen genieten en als BV je lukt is dat echt genieten, ik baalde ook enorm dat onze kleine uk is gaan weigeren :(

maar inmiddels gebruiken wij gewoon KV van de kruidvat, zit zoweinig verschil tussen al die merken dat wij voor goedkoop zijn gegaan, zo houden we mooi geld over voor andere leuke dingen

6. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Ik heb ook begrepen dat er weinig verschil tussen de verschillende voedingen is. Zelf heb ik wel de ervaring dat de jumbo voeding wat 'plakkeriger' is als de nutrilon/friso. Wij waren begonnen met nutrilon. Tja, dat is duurste en dus zou je kunnen denken dat het de beste is. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar friso omdat ze dat ook op het kdv hadden en ik dus niet met mijn eigen voeding hoefde te slepen.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    mijn gevoel gaat ook inderdaad naar de nutriolon want ja dat is het duurste en ga je ervan uit dat het beste is..

ik mag van de kraamzorg niet gelijk gaan kolven dus dan zou het wel een tijdje duren voordat manlief een flesje mag geven, moet minimaal 2 weken geven voor ik mag kolven voor een flesje ivm speen tepel verwarring

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier friso
    Scheelt alweer 3 euro met nutrilon
    Eigenlijk wil ik nog overstappen naar voeding van de kruidvat maar vriend wil niet haha

Friso schijnt wat romiger te zijn..
    Geen idee heb t 1 keer per ongeluk geproeft maar ik vind het vreselijk goor haha

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    En kwa voedingswaarde is er geen 'beste' de regels zijn allrmaal
    Zo streng dat ze allemaal voldoen aan de eisen..

T scheelt alleen in de portemonnee.. Je betaald voor de naam die erop staat

10. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Nutrilon heb je ook in van die kant-en-klare pakjes van 200cc.
    Neem je zo'n pakje in huis.

11. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Een band opbouwen doe je toch niet alleen tijdens het voeden?
    Je hebt nog verschonen, aankleden, badderen enz.

12. cook

cook Bekend lid

Jan 17, 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    ik heb beide keren gegeven wat ze in het ziekenhuis en kraamhotel gaven. dit om te voorkomen dat de bb krampjes kreeg. ik weet niet of je in het ziekenhuis gaat bevallen dan kan je altijd van te voren ff bellen om te vragen welke voeding ze daar gebruiken want als je borstvoeding niet op gang komt word je kleine bijgevoerd.
    hier gaven ze nutrilon . vond dat echt goede voeding maar heb eerlijk gezegd geen ervaring met andere merken.

13. Koon

Koon Niet meer actief

Ik neem altijd een slokje om te checken of het niet te heet is. En moet zeggen dat ik die nutrilon helemaal niet vies vind.

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    heb vanuit het zh een lijst meegekregen wat ik meemoet nemen voor de bevalling als het poliklinisch is en daar staat flesvoeding op.. beetje raar al zou het medisch worden krijgt mijn kindje wel voeding maar is het voor me eigen idee en keuze moet ik het meenemen...

ik vind de voedingsmomenten uit ervaring wel het meest belangrijke voor een binding tussen ouder en kind. maar dat kan voor iedereen verschillen mijn ervaring... verschonen is voor een vader toch nog onwennig net als aankleden etc hier kan bijna niks mis aangaan en heb je vaak wel in het begin een wakker kindje die tevreden aan de fles ligt. maar nog maals dat is mijn mening,

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Echt waar? Gedverdemme!! Haha
    Ik vind t alleen al stinken... En die slok die ik eens per ongeluk had gin ik haast van over me nek...
    Dus eens maar nooit meer haha

En om te checken op warmte doe k eigenlijk amper meer..(doe t altijd met gekookt en koud water en als je de verhoudingen weet kan er haast niks mis gaan en als ik wel voel stop ik mn vinger erin..
    Die ik niet aflik haha maar afveeg :p

16. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    nou over vies gesproken, stonden ooit is 2 glazen naast elkaar 1 met bv en 1 met limo en ik had zo'n dorst neem ik een slok uit de verkeerde bah!!!!!!
    was tijdens de oppas avonturen van vroeger maar bah zeg

17. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Ik kon de eerste dagen echt niet uit bed (kon niet zitten) dus mijn man had int begin echt meer ervaring met luiers verschonen en in badje doen...

Friso is trouwens wel goedkoper maar vergis je niet: in een pak nutrilon zit 900ml en in friso 2x 400, dus heel veel voordeliger is het niet.

Ik vind de voeding ook niet lekker maar om nou te zeggen om van te kotsen, nee het is toch niet zo'n héél uitgesproken smaak?

18. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik gebruik Friso hypo allergeen. Wij hadden een proefverpakking van de vk gekregen!
    Ik vind het vreemd dat de Kraamzorg zegt dat je niet mag kolven en met een fles mag geven. Dat ligt in mijn ogen echt aan je kindje. Mijn dochter is kennelijk een natuurtalent; ze dronk meteen heel goed. Toen ik heel erge stuwing kreeg, heb ik na een voeding leeggekolfd. Toen wilde ze dus toch nog drinken en heb ik het in een fles gegeven. Ging prima. Nu krijgt ze ook al vanaf week 3 één fv per dag, soms 2. Mijn vriend geeft die en dat gaat prima. Dus t kan gewoon hoor! Alleen zou ik wel eerst kijken naar hoe je kindje drinkt. Heb je een moeilijke drinker, dan zou ik het niet zo snel proberen.

19. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Zo pastte een vriend van ons op onze oudste dochter en ik had bv meegeven in fles, kon dan daar even in de flessenwarmer. Heeft hij een even geproefd om de temp te controleren. Zegt hij later tegen zijn vrouw, ik ben benieuwd wat voor merk voeding zij gebruiken, 't smaakt veel lekkerder dan wat wij de jongens altijd gegeven hebben.

20. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Als je bv wil geven maar het komt niet meteen op gang gaan ze niet meteen bijvoeden hoor. Het komt heel vaak voor dan het gewoon even duurt voor de bv op gang komt.
    In principe hoeft de eerste 24 uur niet bijgevoerd te worden als de bv nog niet op gang is.

Share This Page