Ik zit te twijfelen of ik kruikenzakken zal halen voor de kruiken... Ik weet nog dat de kraamhulp de vorige keer alleen hydrofiel luiers wilde gebruiken, maar zo'n zak lijkt me zo handig! Is dit nog steeds zo? Ik heb trouwens vandaag een hele mooie kruik gekocht, was nieuw in de handel voor 50 euro. Hoef je geen kokend water in te doen, maar er zit een vloeistof in. 10 minuutjes in de oplader en hij is voor 9 uur lang warm! Ideaal, kan ik hem tijdens de nachtvoeding bijv opladen en na de fles is hij weer warm. Kennen jullie dit al?
Hier hetzelfde! Eerst die kruikenzak om de ergste hitte tegen te houden! Daarna een hydrofielluier met dubbele knoop, die ging dan tegen het ruggetje aan, zodat de kleintjes niet tegen de hete kruik konden komen !
Hier wat wij het liefst wilde een kruikenzak met luier of 2 kruiken zakken. Ik vond kruikenzakken het fijnst. Zo doe ik ook nooit een hydrofile luier aan het hoofeinde maar een langen badlaken die ik speciaal voor de ledikant heb gekocht kunnen ze niet zo makkelijk naar zich toe halen als ze wat ouder zijn
Wij hadden er een kruikenzak omheen. Alleen een hydrofiel-luier vind ik een beetje eng, dat is maar heel dun en dat verschuift misschien...
Hier mochten we toen geen kruikenzak gebruiken van de kraamzorg... Heb dus nog ergens een splinternieuwe kruikenzak liggen
Volgens mij is het veiliger om in ieder geval eerst de kruikenzak te gebruiken. Omdat je de kruik op z'n kop in de zak moet laten zakken, sluit je de dop nog eens extra. Dat er daarna misschien nog een hydrofiel luier om moet om de ergste hitte tegen te houde, kan ik me iets bij voorstellen.
Hier mochten we ook geen kruikenzak gebruiken van de kraamhulp. Maar zal wel verschillen per kraamhulp en kraambureau denk ik.
Wij mochten van onze kraamzorg geen eens kruiken gebruiken :S. We moesten per sé van die electrische dingen (belly warmers ofzo). Achteraf vonden we die zelf ook wel handig, maar het zijn wel weer allemaal extra kosten natuurlijk, ipv dat ze dat even van tevoren aangeven.
Hier waren ze ook geen fan van de belly warmer. WIj hebben het dus met kruiken gedaan. Overigens met kruikenzak en evt. nog een handdoek er omheen.
Nou, het lijkt me dat je een kruik wel langer gebruikt dan alleen de eerste week, dus ik zou zeker kruikzakken aanschaffen. Gewoon voor de handigheid als de kraamhulp weer weg is. Alelen een hydrofielluier lijkt mij veeeel te dun!
Wij moesten er toen 2 hydrofiel luiers om heen doen... Maar ik heb dus nu die koozzzi van princess, kijken wat de kraamhulp daarvan vindt... http://www.princess.nl/nl/producten/602 ... armer.html
Ik ben kraamverzorgende en bij onze organisatie mogen wij alleen kruiken gebruiken in het begin om de baby warm te houden. Als een beeb ondertemp heeft dan krijg je dat echt niet warm met zo'n belly warmer. Als de beeb daarna goed op temp blijft is het de keuze van de mensen maar ja dan heb je al kruiken in huis. Bij ons moeten er dus kruiken aangeschaft worden.