Wij verwachten in oktober ons 1e kindje! Omdat we de koude wintermaanden ingaan, lijkt het me heerlijk om warme slofjes te hebben voor d'r! Ik heb deze al langer op het oog, maar waren elke keer uitverkocht. Nu zijn ze er weer! Welke maat zou je dan ongeveer nodig hebben?? Als ik ze aan wil geven vanaf een maand oud ofzo? Zou ik dan het beste een S kunnen nemen? (bij de echo zeiden ze wel dat ze lange benen heeft, niks over d'r voeten, haha!) Leren babyslofjes | Babyschoenen
Mijn ervaring is dat slofjes, en zekere de wat hogere modellen, bij die hele kleintjes niet goed blijven zitten en dat een lekkere wikkeldoek veel fijner en makkelijker is. Vooraf, denk ik, ook niet zo heel veel te zeggen over de maat... Maar als je ze met een maand al aan zou willen doen, dan zou ik geloof ik gewoon voor XS gaan. Heb net even de gipsafdrukjes van onze dochters opgemeten (gemaakt toen ze, denk ik, rond de maand oud waren) en die zijn allebei ongeveer 9 cm. En de oudste was in z'n geheel groot, de jongste was precies gemiddeld. Maar het is natuurlijk altijd een gok...
Maten zijn heel moeilijk te zeggen. Hier zijn ze iets van 8 cm. Maar persoonlijk zou ik niet dit soort slofjes kopen. Deze zijn meer bedoelt voor kindjes die net gaan staan en beginnen met lopen. Ze zijn hoog dus lastig aan te trekken bij die kleintjes en gaan vaak weer snel en makkelijk uit. Ik zou eerder kijken naar compleet zachte slofjes. Gebreidde of zo. Of 2 paar sokjes over elkaar. In huis is het eifnlijk niet nodig. Verwarming staat aan en ze liggen niet op een koude vloer of zo. Vaak nog met een dekentje in de box. En buiten liggen ze onder een deken in de wandekwagenbak of in voetenzak of wikkeldeken.
Ik kreeg nooit slofjes aan bij mijn zoontje. En als ik wat aan zijn voetjes had, trappelde hij dat nog sneller er weer af Ik had ook een wikkeldeken. En de soktjes deed ik over de pijpjes van het broekje heen buiten, bleef het beter hangen en zitten tijdens het getrappel.
Dank je voor de reacties!! Ik weet dat ik natuurlijk beter kan wachten met bestellen totdat ze er is, maar dat vind ik moeilijk Haha! Gebreide slofjes vind ik niet mooi! En werk al 12 jr op een kdv en al heel wat slofjes gezien Deze zijn dan ook niet voor als ze gaan leren lopen, hebben ze geen steun aan. Na een maand (of 2) liggen ze toch ook niet meer in een wikkeldoek? En aangezien ik zelf ook altijd koude voeten heb, vind ik slofjes zo fijn! Mijn neefjes dragen ze ook beide van kleins af aan en gaan nooit uit. (Wel ander merk) Ik vind het er ook gewoon leuk uitzien Het maakt het af! Ik zal nog eens met vriend overleggen. Nogmaals bedankt voor t opmeten meiden!
Ze zijn leuk! Maar die gaat ze uitschoppen. Dat is de reden dat je bijna geen baby's ziet met slofjes. Ik heb hele leuke zootjes, maar het werkt gewoon niet. Die pootjes zijn gewoon nog te klein en te smal om slofjes goed te laten zitten. Een baby heeft met sokken aan niet snel koude voeten. Die krijg je omdat de grond vaak koud is en baby's zitten niet met hun voeten op de grond.
Die gaan wel ja. Maar dat elastiek knelde op de hoge wreef van mijn zoontje. Dus dat werd m ook niet toen. En die zijn er niet in pasgeborenbabyklein.
Mijn neefjes hebben slofjes van roosjes.eu en schoppen ze nooit uit... Zootjes ook goede ervaringen mee! Sommige merken schijnen wel "slecht" te zijn qua blijven zitten. Dat merk ik op mijn werk ook.....
Slofjes blijven inderdaad heel vaak niet aan. Bij H&M hebben ze dikke sokken. Dat is misschien wel gemakkelijker? Of 2 paar sokken over elkaar? Mijn dochtertje had de eerste maand bijna alleen maar boxpakjes met voetjes aan, ze had nooit koude voetjes. Ik vond die pakjes heel fijn. Echt baby-achtig. Maar ik weet dat veel meiden hier geen fan zijn van pakjes met voetjes. Die slofjes zijn wel hééél erg schattig. Misschien nog iets voor mijn dochtertje voor deze winter!
Gewoon niet kopen. Mijn dochter is van februari en die heeft tot ze ging langslopen, nooit slofjes of schoentjes aangehad. Sokjes zijn voldoende. Je kunt je kindje beter lekker in een warme wikkeldoek doen als het koud is. Kreeg van m'n schoonzus een paar ongedragen babyslofjes (zij had ze niet gebruikt) en ik heb ze dus ook niet gebruikt. Kindje ligt alleen nog maar, dus waarom sloffen?
Erg leuke slofjes! Ik heb ze gehad voor mijn dochter afgelopen winter toen was 10 maand ong. Maar ik zal deze niet halen voor die kleine voetjes denk niet dat ze blijven zitten. Bij mn dochter gingen ze ook vaak uit helaas zitten niet echt stevig om dr voetje. Ik ben zelf wel van de slofjes al weet ik nog wel dat ze vaak uitgingen ik heb voor mn aankomende mannetje slofjes van lodger gehaald. Hopelijk blijven deze wel lekker aan.ze zien er heerlijk warm en stoer uit!