3D film voor kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man wil dit weekend met onze dochter naar de bioscoop.
    Ze is ruim 3,5 en nog nooit in de bioscoop geweest.
    Nu willen ze naar de film Madagascar.
    Maar toen ik gisteren op de site van pathe keek, zag ik dat dit een 3D film is.
    Ik heb wel eens gehoord dat kinderen hier hoofdpijn van krijgen, is dit ook zo?

2. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    of ze er hoofdpijn van krijgen weet ik niet maar vaak vinden ze het heel eng omdat alles zo echt lijkt en echt op je af komt ik zal met mijn dochter die bijna 5 is nog niet naar een 3d film gaan is echt niks voor haar. Maar goed ligt er dus aan of je dochter snel bang voor zoon dingen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kinderhersens zijn nog in ontwikkeling, en beide ogen leren nog samenwerken tot een jaar of 8. Als je dat (tevaak) verstoord door een 3d bril, dan kan dat problemen opleveren met de zichtontwikkeling.

Nou zal een keer 1,5 uur niet zo'n groot probleem zijn.
    Maar die brilletjes zijn vaak niet gemaakt voor kleintjes, dus dan zien ze het vaak al niet zo goed. En het wordt soms wel erg spannend..

Ik zou zelf voor een gewone film gaan.

4. ik ben pas met onze dochter en haar grote zus ;) naar de film winxclub 3d geweest

het viel me wel op dat ze het erg lang vond duren
    en zij is best gewend aan tv kijken

als het geen kind is wat goed stil kan zitten, zou ik het niet doen

5. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het slecht is voor jonge kinderen? Het is wel vervelend als je ogen niet 100% zijn. Ik heb een lui oog dus voor mij is het niet te doen helaas.

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben een 3DS en in de handleiding staat dat de 3D stand niet geschikt is voor kinderen jonger dan 6 jaar, dus ik probeer die 3D dingen wat te vermijden...
    Weet dat het niet helemaal hetzelfde is, maar toch. ;)

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

wij zijn met onze zoon naar Cars 3d geweest toen hij 4 was, hij vond het geweldig, wel goed zijn bril op laten houden (anders word ik zelfs zeeziek) het is niet zo 3d als bv de efteling show ofzo (pandadroom) dus in die zin niet zo eng.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter kan prima een film kijken thuis dan zit ze echt rustig hem uit te kijken.
    Ik denk dat we het gewoon gaan proberen.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kan prima hoor!
    Nana is ook al een paar keer naar een 3D film geweest en vind het helemaal geweldig!

Deel Deze Pagina