kinderwagen keuze

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pocketsize, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie?

1. Stokke crusi

2. Joolz day met multi terrein wielen

3. Bugaboo cameleon3

4. Bugaboo buffalo

5. neee!! heel iets anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pocketsize

8 okt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames! Ik begin een beetje te verdwalen in kinderwagenland. Jeetje wat een keuze... :(
    Willen jullie me helpen? Onze eisen/voorkeuren zijn:

Mijn vriend is 192 en ik ben 174. We willen daarom:
    * Een hoge duwstang
    * een gemakkelijk in hoogte verstelbare duwstang
    * dat ons kindje een beetje hoog zit. ivm het oogcontact, maar ook omdat mijn vriend (rugproblemen..) dan wat minder hoeft te bukken.
    * een wat groter reiswiegje (in ieder geval geen kleine)

Verder..
    * We willen kind zowel de mogelijkheid geven om de wijde wereld in kunnen kijken, als naar ons. Dus het we moeten het stoeltje kunnen omdraaien.
    * we wandelen veel in het bos, daar moet hij tegen kunnen. Dus we willen grote (lucht)banden.
    * we wonen op loopafstand van een supermarkt ed. dus hij moet ook geschikt zijn voor kleine boodschapjes.
    * eventueel geschikt om kleine stukjes mee te hardlopen (dit is meer een wilde wens ;) )
    * moet hij er ook een beetje leuk uitzien..

Waar hoeven we geen rekening mee te houden
    * we hebben genoeg opbergruimte thuis; ruime hal, geen trappen, ruime kofferbak. Dus hij hoeft niet klein opgeklapt te worden.
    * prijs is minder van belang.

Wij hadden de volgende kinderwagens in gedachten, wat vinden jullie hiervan?? Hebben jullie nog aanvullingen?

Ik hoop op heel veel suggesties (en stemmen op de poll)

2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Als ik kijk naar jouw eisen dan zou ik voor de Joolz gaan.
    Want de stokke is niet echt stabiel om mee te wandelen in bossen.

Bugaboo is toch vrij laag met jullie lengte zou ik daar niet voor gaan.

Joolz heeft goeie banden voor bossen je kan het zitje omdraaien en hij is niet zo heel laag als de bugaboo.
    Verder is de Joolz ook gewoon heel mooi!

3. pocketsize

8 okt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie! :)

Goed om te weten van de bugaboo!

De stokke xplory hadden we al afgeschreven omdat we daar negatieve verhalen over hoorden. Of in ieder geval: hij is niet bos-proof. Maar de stokke crusi zag er wat beter uit.. Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft? Het spreekt me wel aan dat hij heel hoog is. Hoger dan de joolz denk ik?

ohja en de joolz vind ik ook prachtig inderdaad!

4. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Bij ons in de omgeving hebben alle "lange mensen" gekozen voor een mutsy 4 rider.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik vind de xplory helemaal geen probleem in het bos! Geen vergelijkingsmateriaal, maar wij gaan ook af en toe het bos in en nooit een probleem gehad. Ik vind de xplory er wel steviger uit zien! De crusi heeft wel een grote boodschappenmand dat lijkt mij ideaal. Ik zou de xplory niet meteen afschrijven, hij voldoet aan al jullie eisen! Ga in de winkel eens met alle wagens rijden!

Succes met je keuze!

6. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Wij hebben de maxi cosi mura 4.

7. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Wij hebben de joolz en hij voldoet aan je eisen, ik vind hem mooier dan stokke.

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier ook de maxi cosi mura 4. Gekocht ivm wandelen hond. Wint het waarschijnlijk wel met grote van de kinderwagen bak, stevig en fijn bij wandelen in het bos (vandaag nog gedaan), de duwstang is makkelijk in en uit te schuiven, maar hij is niet echt hoog. Met de kinderwagenbak geen probleem, redelijk hoog, maar de gewone kinderwagenzitting is niet echt hoog. Ons bevalt hij echt super goed!

9. pocketsize

8 okt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn zoveel reacties, en veel stemmen voor de joolz :) werkt verhelderend! Even iedereen antwoord geven:
    De musty 4 heb ik bekeken, en de wieg is inderdaad fijn hoog, alleen is het stoeltje wel een stuk lager. En juist het stoeltje gebruik je natuurlijk lang. Rugtechnisch gezien is dat minder handig.
    Wat betreft de xplory: we gaan erg vaak naar het bos (hebben hond), dus 1 a 2 keer per week. We willen dus echt wel een wagen die fijn loopt en hoor overal dat de xplory meer een stadswagen is. Maar hij is mooi, dus we gaan eens proefrijden ;)
    De maxi cosi mura ken ik niet, die ga ik eens opzoeken!

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik had dezelfde wensen.. Wij hebben uiteindelijk een Teutonia gekocht! Ik had er nog nooit van gehoord maar vind hem echt super! Heb ik de babypark met alle wagens gereden en deze was echt t allefijnste! Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik nog geen praktijkervaring heb omdat onze kleine er nog niet is!

11. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Maxi cosi mura

12. ik85

ik85 Lid

19 dec 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zaten met precies het zelfde vorig jaar. Wilde de duwstang kunnen verstellen, zitgedeelte omwisselen etc.
    Hier is mijn man 186 en ik 172 en was de hoogte van alles was ook zeer praktisch.
    Wij hebben om deze redenen gekozen voor de mutsy 4 rider.
    De wagen rijdt heerlijk en t zitgedeelte is precies goed voor de kleine om alles goed te zien. ( ideaal voor in de winkel, hij kan nu niet snel iets uit de schappen trekken ;) )
    Qua hoogte van de inzet is het voor ons beiden goed te doen, ook wij hebben niet hele sterke ruggen.
    Bos, strand en stoepen gaan de wagen goed af.

Vooral veel rijden met alle wagens en goed uittesten met in en uitklappen. Niet een verkoper alles laten zien maar zelf veel doen. Dit scheelt veel stress en frustratie thuis als je t probeert :)

Veel succes met uitzoeken van de wagen!
    Groetjes ik85

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hadden praktisch dezelfde wensen en eisen (incl. Lengtes haha :D) en hebben gekozen voor de joolz. Ik gebruik hem nu al weer 3 jaar en ben heel tevreden. Het enigste nadeel is het onwijs kleine boodschappenvak, ik heb inmiddels het joolz boodschappennet erbij gekocht.

14. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben zelf Bugaboo maar die is wel laag! Ik ben zelf 1,60 en mijn vriend 1,90. Hij kan de stang goed hoog zetten maar de bak blijft natuurlijk vrij laag! Je kan wel kijken naar de Buffalo; die heeft een grote bak, grotere en stevige wielen, staat hoger en is goed stevig!

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Wij hadden dezelfde eisen (behalve hardlopen, maar dat zou ik met geen enkele wagen doen) en we zijn erg tevreden over de maxi cosi mura 3. Grote reiswieg, lekker hoog en goed verstelbare stang. Stevige wagen, enige nadeel is dat hij vrij groot is.

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijngeweldige mutsy evo voldoet absoluut niet aan jouw wensen....
    Ik zou zeggen; zoek een grote babyzaak op waar je 'proef' kan rijden, voelen en sturen!
    Heb begrepen dat er zelfs winkels zijn met een soort parcours!

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebben een Joolz. Wel in 2011 gekocht. Ik ken de andere wagens niet zo goed, dus daar kan ik niet zo veel zinnigs over zeggen, maar de Joolz voldoet aan al jouw eisen. (Behalve het hardlopen: dat hebben wij niet geprobeerd, dus daar kan ik niet voor in staan. Ik denk echter dat als ik de zwenkwielen vastzet, ik er best een stukje achter zou kunnen hardlopen.)

Wij hebben van het begin af aan het boodschappennet er onder gehangen. Dat ding is echt een aanrader. Er kan zooooo veel in! Ik doe bijna al mijn boodschappen lopend, incl. de weekeindboodschappen en dat gaat allemaal mee in de wagen. Hij is hier dus zeer intensief gebruikt en er zit nu pas een eerste gaatje in. (En dat is dan ook omdat er per ongeluk iets scherps stak in een stuk dat gespannen hing.)

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb gekozen voor de platinum kleurige Eaywalker Sky. Juist zodat mijn vriend van 1.92 er ook achter kan lopen.
    Ben er heeeeel blij mee omdat het ook nog eens een all terrain kinderwagen is. Ik wil er namelijk ook mee naar het bos, dierentuin en het strand kunnen.

19. Met jouw wensen zou ik voor de Joolz Day gaan.

De Stokke Xplory vond ik niet lekker rijden in het bos. En volgens mij heeft de Crusi dezelfde wielen als de Xplory. Geen goede optie dus, naar mijn optiek.

Ik ben weg van de Bugaboo Buffalo maar die is nog steeds laag voor lange mensen.

Easywalker Sky is ook echt een kinderwagen voor in het bos. Maar die zal denk ik ook te laag zijn voor jullie.

Het is zeker een aanrader om kinderwagens te testen op parcours in winkels, een aantal Prenatals en Babypark hebben die optie, ik weet niet of het bij Baby-Dumps ook kan.

20. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Wij hebben nu de queeny buzz. Ik ben 1.83m en de duwstang helemaal uitgeschoven komt boven mijn navel. mijn vorige kinderwagen was hij lager. Mutsy hebben volgens mij ook hoge duwstangen

Deel Deze Pagina